Cauta

„Copiii Sephora” de pe Tik Tok. Pericolele jocului de-a machiajul

Fete cu vârste cuprinse între 8 și 12 ani, isterizate de borcane cu cremă hidratantă și "întineritoare".

Au fost supranumiți „Sephora Kids”: pe TikTok, preadolescentele americane, încurajate de părinți, își adună abonații filmându-și achizițiile de machiaj și apoi rutina de „îngrijire a pielii” – o tendință îngrijorătoare pentru sănătatea lor mentală și fizică, potrivit specialiștilor.

Videoclipurile lor au fost distribuite de mii de ori: fete cu vârste cuprinse între 8 și 12 ani, isterizate de borcane cu cremă hidratantă și „întineritoare”. Copiii Sephora imită mimica influencerilor de frumusețe.

Pe rețea, controversa se axează pe sumele cheltuite: mărcile preferate sunt foarte scumpe – crema lor vedetă costă 70 de dolari. „Cum pot aceste fetițe să cheltuiască echivalentul salariului meu pe produse de înfrumusețare?”, s-a întrebat pe TikTok o vânzătoare de la Sephora din Statele Unite. Angajații brandului deținut de LVMH s-au plâns, de asemenea, de comportamentul micilor clienți: videoclipurile care arată rafturi devastate sunt foarte populare peste Atlantic.

Produsele la care se face reclamă în aceste videoclipuri, în ciuda ambalajului atrăgător, conțin ingrediente active agresive, cum ar fi retinolul, destinat pielii mature.

„Din ce în ce mai mulți copii folosesc produse cosmetice pentru adulți. Mulți dintre părinții pe care îi văd nici măcar nu știu că există un risc și au mai multă încredere în influencerii în materie de frumusețe decât în medicul lor”, a declarat pentru AFP dermatologul american Danilo Del Campo. A observat „o creștere a numărului de consultații pentru reacții cutanate și preocupări rezultate din utilizarea greșită a acestor produse”.

„Pielea tânără este mai delicată și mai sensibilă la iritații. Poate fi afectată de ingrediente nepotrivite și expusă la substanțele chimice conținute în  gama cosmetică”. Del Campo vede, de asemenea, „probleme de stimă de sine la copii –  simt nevoia de a corecta defecte care nici măcar nu există”.

Unii părinți insistă că este doar un „joc”. Dar pentru Michael Stora, un psihanalist cu expertiză în practicile digitale, „aceste fetițe nu se joacă cu păpuși așa cum te-ai aștepta la vârsta lor, ele sunt păpușile”.

Stora averizează despre „dimensiunea previzibilă” a fenomenului, copiii fiind „fotografiați și postați” pe rețele sociale încă de la naștere. Aceștia sunt chiar „fetișizați” de părinții lor, care își văd odraslele ca pe o extensie a vedetelor internaționale, precum Kim Kardashian. Fiica ei, North West, este o reprezentantă „Sephora Kids”.

Ultimele stiri

  • Pensiile vor fi recalculate altfel, de la 1 septembrie 2024. La ce trebuie să fie atenţi angajaţii
  • Alege ce citești
  • Mugur Isărescu, explicaţii uluitoare: de ce e bine că Guvernul se împrumută masiv pentru finanţarea deficitului
  • Un medic de la Institutul Oncologic, acuzat de ucidere din culpă! Ar fi uitat o compresă în abdomenul unei femei
  • Sică Mandolină l-a băgat în stabor pe Nicușor Dan
  • Erdogan se teme de Israel. Liderul turc a prevăzut ce s-ar întâmpla dacă Hamasul va fi învins
  • Pacientul Florin Piersic a trecut la nivelul următor. Cum a evoluat starea sănătăţii marelui actor
  • Ce a făcut Robert Fico, premierul Slovaciei, înainte de a fi împuşcat la Bratislava. Un martor a dezvăluit totul
  • Ucraina și Moldova pun presiune pe sistemul energetic românesc. Pierderi majore la Transelectrica
  • Tratatul de pace ce putea încheia războiul din Ucraina. Mai lipseau doar semnăturile lui Volodimir Zelenski şi Vladimir Putin. De ce nu s-au mai înţeles
  • Exit mobile version