Cauta

Combustibilii alternativi. Principalii concurenți într-o lume „decarbonizată”

Pe măsură ce lumea acționează pentru decarbonizarea transporturilor, vânzările de mașini electrice sunt în plină expansiune. Potrivit Agenției Internaționale pentru Energie, peste 10 milioane au fost vândute în 2022, iar anul acesta se așteaptă ca numărul să ajungă la 14 milioane.

AIE preconizează că, până în 2030, mașinile electrice vor reduce utilizarea petrolului cu cinci milioane de barili pe zi. Într-o economie globală care se îndepărtează de petrol și gaze, nu doar vehiculele electrice alimentate cu baterii sunt în curs de a deveni proeminente. Alți combustibili alternativi, printre care biodiesel, etanol, ulei vegetal hidrotratat (HVO), hidrogen și amoniac verde, pot juca, de asemenea, un rol în economia post-combustibili fosili.

HVO, sau motorina regenerabilă, este „din ce în ce mai populară” și poate fi utilizată ca atare, fără a fi amestecată cu motorină fosilă, spune Paul Hellier, profesor asociat la University College London.

HVO este mai scumpă, dar reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu până la 90% în comparație cu motorina standard.

Un alt combustibil alternativ important este hidrogenul. Toyota și Hyundai au în producție vehicule alimentate cu hidrogen, în timp ce alți producători, inclusiv BMW, au modele în curs de dezvoltare sau în producție limitată.

Președintele BMW, Oliver Zipse, se așteaptă ca hidrogenul să „câștige substanțial în importanță în ceea ce privește mobilitatea personală”.

Guvernul britanic a acordat recent firmei Compact Syngas Solutions (CSS) – aproape 4 milioane de lire sterline dezvoltarea metodei sale de generare a hidrogenului din deșeuri.

Un alt combustibil care suscită un interes din ce în ce mai mare este amoniacul produs folosind energie regenerabilă – sau amoniacul verde.Marți, producătorul auto chinez GAC a prezentat la Beijing ceea ce a fost descris ca fiind primul motor auto din lume alimentat cu amoniac.Pretinde o reducere cu 90% a emisiilor de carbon în comparație cu motoarele tradiționale cu combustie internă.

Cu toate acestea, tehnologia  și distribuția combustibililor alternativi necesită investiții mari, există probleme de toxicitate, în special cu amoniacul, iar dezvoltarea unei infrastructuri necesare poate dura foarte mult, inclusiv în țările cu economii dezvoltate.

Ultimele stiri

  • Fost ministru al Apărării, după ce Nicușor Dan, „președintele abia ales”, a lipsit de la ceremoniile de Ziua Marinei: „Un gest urât față de…”
  • VIDEO. Incendiu puternic, cu degajări mari de fum, la un depozit din Iași. A fost emis mesaj RO-Alert
  • VIDEO. Bolojan, fluierat la Constanța, înaintea discursului de Ziua Marinei. „Să trecem de această perioadă dificilă”
  • VIDEO. Motivul pentru care Nicușor Dan nu participă la festivitățile de Ziua Marinei, de la Constanța. Ministru: „E într-o perioadă de concedii”
  • Adormirea Maicii Domnului, prăznuită de credincioșii ortodocși pe 15 august. Tradiții și obiceiuri de Sfânta Maria Mare
  • UPDATE. Lumea întreagă, cu ochii pe întâlnirea Trump-Putin. Ce atitudine va adopta liderul de la Casa Albă la negocierile cu președintele rus?/Avionul lui Putin a aterizat în Alaska – VIDEO
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 15 august 2025 – Ai mult optimism și bună dispoziție astăzi
  • Alege ce citești
  • Trump și Putin împart lumea/România, piesa de decor pe care nimeni nu o vrea
  • Exit mobile version