AcasăDIVERSECombustibilii alternativi. Principalii concurenți într-o lume „decarbonizată”

Combustibilii alternativi. Principalii concurenți într-o lume „decarbonizată”

Pe măsură ce lumea acționează pentru decarbonizarea transporturilor, vânzările de mașini electrice sunt în plină expansiune. Potrivit Agenției Internaționale pentru Energie, peste 10 milioane au fost vândute în 2022, iar anul acesta se așteaptă ca numărul să ajungă la 14 milioane.

AIE preconizează că, până în 2030, mașinile electrice vor reduce utilizarea petrolului cu cinci milioane de barili pe zi. Într-o economie globală care se îndepărtează de petrol și gaze, nu doar vehiculele electrice alimentate cu baterii sunt în curs de a deveni proeminente. Alți combustibili alternativi, printre care biodiesel, etanol, ulei vegetal hidrotratat (HVO), hidrogen și amoniac verde, pot juca, de asemenea, un rol în economia post-combustibili fosili.

HVO, sau motorina regenerabilă, este „din ce în ce mai populară” și poate fi utilizată ca atare, fără a fi amestecată cu motorină fosilă, spune Paul Hellier, profesor asociat la University College London.

HVO este mai scumpă, dar reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu până la 90% în comparație cu motorina standard.

Un alt combustibil alternativ important este hidrogenul. Toyota și Hyundai au în producție vehicule alimentate cu hidrogen, în timp ce alți producători, inclusiv BMW, au modele în curs de dezvoltare sau în producție limitată.

Președintele BMW, Oliver Zipse, se așteaptă ca hidrogenul să „câștige substanțial în importanță în ceea ce privește mobilitatea personală”.

Guvernul britanic a acordat recent firmei Compact Syngas Solutions (CSS) – aproape 4 milioane de lire sterline dezvoltarea metodei sale de generare a hidrogenului din deșeuri.

Un alt combustibil care suscită un interes din ce în ce mai mare este amoniacul produs folosind energie regenerabilă – sau amoniacul verde.Marți, producătorul auto chinez GAC a prezentat la Beijing ceea ce a fost descris ca fiind primul motor auto din lume alimentat cu amoniac.Pretinde o reducere cu 90% a emisiilor de carbon în comparație cu motoarele tradiționale cu combustie internă.

Cu toate acestea, tehnologia  și distribuția combustibililor alternativi necesită investiții mari, există probleme de toxicitate, în special cu amoniacul, iar dezvoltarea unei infrastructuri necesare poate dura foarte mult, inclusiv în țările cu economii dezvoltate.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
473 afisari

1 COMENTARIU

  1. Dle Jacota articolul e scris la plezneala !, imaginea atasata e o facatura !, daca ai avea habar numai de conditiile de securitate impuse de hidrogen ,atunci nu mai bateai campii.
    Crezi ca daca e :biodiesel ,etanol, ulei vegetal nu are fiecare din ele C !, iar prin ardere nu dau CO2 !, aceeasi Marie cu alta palarie (dar e palaria prostului !.
    Vezi puterile calorifice la combustibilii clasici si vezi la cei pe care-i vanturi ,la doar cele care au acelas numar de atomi de carbon si care dau prin ardele tot CO2 !,si o sa-ti treaca avantul pentru GOGOSILE VERZI !.
    Arderea amoniacului pe catalizator iti va de oxizii de azot NO ,NO2 -cozile de vulpe N2O3 si ploile acide !.
    Daca pui mana si citesti -te documentezi vezi ca cel mai mare procent la efectul de sera nu-l are CO2 ,ori CH4,il are vaporii de apa !!!!!!!!!!,dar de nori aia care nu lipsesc nu se ia nimeni fiinca asigura circuitul apei in natura si totodata mentine viata pe pamant !.
    Avem ce-i drept destui idioti cu bani care ii cred pe toti pamantenii oi proaste , iar aberatiile de genul hidrogen verde ,albastru sau ….ar fi viitorul !.
    Eu ii poftesc pe toti lautarii care trancanesc vrute si nevrute inapoi la scoala . dar nu la tarabele unde se vand diplome la analfabeti ,ci la scolile acelea care nu s-au prostituat pentru bani !.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger