La următoarea vânzare Artcurial, la începutul lunii mai, se va vinde una dintre cele mai prestigioase colecții private de pe Bătrânul Continent.
Înaintea Marelui Premiu Istoric de la Monaco, o licitație incredibilă va avea loc pe 9 mai. De ce incredibilă? Pentru că toate mașinile expuse și oferite celor mai mari ofertanți provin dintr-o singură colecție în valoare de 30 de milioane de euro. Printre cele 44 de automobile se numără un Chevrolet Corvette din 1957, un Jaguar E-Type din 1966 și un Volvo P1800 S din 1963. Și, mai ales, Ferrari, Mercedes și Porsche.
Colecția W
„Colecția W”, așa cum a fost denumită pentru eveniment, este suedeză. A fost strânsă la Stockholm de către „un director de design care a stat la baza dezvoltării unui celebru brand internațional de îmbrăcăminte”, au declarat licitatorii Artcurial pentru Automobile Magazine.
Volvo P1800 S menționat mai sus este estimat la 50.000 de euro, iar un cabriolet Mercedes 280 SE 3,5 L din 1971, complet restaurat, este oferit la un preț cuprins între 280.000 și 400.000 de euro. Dar câteva modele depășesc cu ușurință pragul de un milion de euro: un Mercedes 300 SL din 1955 (1,8 milioane de euro) și un SL Roadster(1963) cotat la 2,8 milioane de euro.
Bijuterii cu sigla Cavallino Rampante
Cel mai accesibil Ferrari – 456 GTA din 1997, cu 45.015 km – are un preț estimat între 45.000 și 65.000 de euro. Un 575 M Maranello F1 din 2003, cu 35.700 km, este oferit la 120.000 de euro, în timp ce F12 Berlinetta din 2014( doar 2.629 km) se așteaptă să se vândă la un preț cuprins între 160.000 și 220.000 de euro.
Pe lângă aceste trei Ferrari moderne, celelalte bijuterii care poartă sigla Cavallino Rampante sunt vechi. Toate sunt perfect restaurate de meșteri italieni. Și toate sunt certificate de departamentul Ferrari Classiche.
Un 250 GT Berlinetta Lusso din 1963 este estimat între 1,4 – 1,8 milioane de euro. Se adaugă modelele 275 GTS din 1965 cu hard-top (1,5-1,8 milioane de euro), 275 GTB din 1966 (1,9-2,5 milioane de euro), 330 GTS din 1965 (1,8-2,2 milioane de euro)… și cele două vedete ale colecției: un Ferrari 250 GT California LWB din 1958, estimat între 7 și 10 milioane de euro, și un 250 GT SWB din 1962, care ar putea ajunge la o sumă cuprinsă între 8,5 și 12 milioane de euro!
356 C Carrera, cel mai scump Porsche
Restul colecției este format numai din Porsche, cu modele din anii 1950 până în anii 1990. Două Speedster, un 356 A din 1956 (220-260.000 de euro) și un 911 Carrera 3.2 din 1989 (150-200.000 de euro), sau foarte căutatul 911 Carrera 2.7 RS din 1972 (350-550.000 de euro).
Și cel mai scump dintre toate, un Porsche 356 C Carrera 2GS din 1963, cel mai puternic dintre modelele 356, estimat între 500 și 700.000 de euro. Licitația este organizată la Hotelul Fairmont Monte Carlo din Monaco. Catalogul online poate fi găsit pe site-ul Artcurial.
Țiriace! Du te (bă/și) ia le! Ca noua ne interzic aștia sa circulam cu astea care va poluează voua creierii. Vezi ca sta si putoarea de tariceanu la pîndă