AcasăDIVERSEClimă: marile corporații joacă alba-neagra cu net zero

Climă: marile corporații joacă alba-neagra cu net zero

Angajamentele celor mai mari companii din lume intenționează să reducă emisiile absolute de carbon cu doar 40% în medie, nu cu 100%, așa cum sugerează afirmațiile lor net zero, potrivit unui studiu efectuat pe 25 de corporații.

Analiza, publicată de organizațiile non-profit NewClimate Institute și Carbon Market Watch, a constatat că angajamentele principale ale majorității marilor companii multinaționale în materie de climă nu pot fi luate la valoarea nominală.

ONG-urile au evaluat transparența fiecăreia dintre angajamentele companiilor și le-a acordat un rating de “integritate”. Amazon, Google și Volkswagen s-au dovedit a avea o “integritate scăzută” în țintele lor net zero și “foarte scăzută” în cazul Unilever, Nestle și BMW.

Niciuna dintre marile multinaționale nu s-a dovedit a avea o integritate ridicată în general. Maersk a ieșit pe primul loc cu o integritate „rezonabilă”, urmată de Apple, Sony și Vodafone(„moderată”).

Raportul vine într-un moment în care corporațiile sunt supuse unei presiuni imense pentru a-și reduce impactul asupra mediului pe fondul unei urgențe climatice, notează CNBC.

Lista completă a companiilor evaluate: Maersk, Apple, Sony, Vodafone, Amazon, Deutsche Telekom, Enel, GlaxoSmithKline, Google, Hitachi, Ikea, Vale, Volkswagen, Walmart, Accenture, BMW Group, Carrefour, CVS Health, Deutsche Post DHL , E.On SE, JBS, Nestle, Novartis, Saint-Gobain și Unilever.

Cele 25 de corporații reprezintă aproximativ 5% din emisiile globale de gaze cu efect de seră.

author avatar
Radu Jacotă Redactor