Cauta

Clanker, skibidi, rizz. De ce internetul venerează argoul

Clanker, skibidi, rizz. De ce internetul venerează argoul - Ziarul National

Argoul se află într-un cerc vicios de fascinație umană, amplificare algoritmică și replicare

Termenul, ”clanker”, devenit viral în această vară, provenit inițial din comunitatea fanilor Star Wars, a fost promovat de algoritmii rețelelor sociale deoarece a generat interacțiune: a exploatat sentimentele anti-IA și a evocat în mod provocator o insultă reală. Combinația acestor doi factori a captivat publicul inițial, declanșând o tendință.

Clanker, skibidi, rizz. De ce internetul venerează argoul - Ziarul National Creatorii de conținut au observat că videoclipurile despre „clankers” aveau milioane de vizualizări, așa că au creat propriile videoclipuri, oferind utilizatorilor mai multe motive de interacțiune, perpetuând astfel tendința.

Angajamentul online propulsează limbajul de nișă în mainstream, comentează scriitorul Adam Aleksic, cunoscut online sub numele de Etymology Nerd, autorul cărții „Algospeak: How Social Media Is Transforming the Future of Language”, într-un articol publicat de Financial Times. Argoul se află într-un cerc vicios de fascinație umană, amplificare algoritmică și replicare.

O tendință organică poate dura mai mult timp până să pătrundă în uzul general, dar o tendință algoritmică, cum ar „clanker”, poate fi reprodusă în mod deliberat de influencerii conștienți de modul în care platformele îi recompensează. Se datorează faptului că toate cuvintele sunt acum ”metadate” – ceva care vă oferă informații despre conținut.

Cred că așa au devenit atât de populare expresiile denumite „brainrot”, subliniază Aleksic. În esență, estetica comică a brainrot se învârte în jurul repetării fără sens a argoului la modă: „skibidi rizz ohio gyatt” și „labubu matcha dubai chocolate”. Nu este o coincidență că aceste meme par a fi limbaj de optimizare pentru motoarele de căutare: sunt o reacție la modul în care cuvintele își pot pierde sensul prin utilizarea excesivă intenționată.

Gluma care stă la baza „brainrot” atrage atenția asupra modului în care toate tendințele de pe internet urmează același ciclu. Odată ce un termen precum „skibidi” ( cuvânt fără sens dintr-o serie YouTube) sau „labubu” (o jucărie de pluș) începe să fie în tendințe, acesta este exploatat de creatori și transformat algoritmic în viralitate.Clanker, skibidi, rizz. De ce internetul venerează argoul - Ziarul National

Algoritmii analizează fiecare cuvânt dintr-un videoclip, iar toate aceste cuvinte contribuie la strategia difuzării. Drept urmare, influencerii au interesul să includă cuvinte cheie populare în discursul lor obișnuit, în speranța că vor aduna cât mai multe vizualizări. Și reușesc.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Întâlniri confidențiale!
  • Ordinul de la Paris: Pahonțu, executat!/„Sistemul” se rescrie
  • 76.000 de hectare de terenuri agricole din proprietatea statului, sacrificate pentru parcuri eoliene și fotovoltaice
  • Cum a reușit Trump să schimbe Europa
  • PSG-Flamengo, finala Cupei Intercontinentale!
  • Bull market sau bear market: cum se identifică ciclurile bursiere?
  • Acordul România – Austria sau MAREA TRĂDARE NAȚIONALĂ!
  • Colegul lui Drăgușin dezvăluie de ce se droga cu gaz ilariant
  • Urșii au invadat jumătate din suprafața țării. Cercetătorii români cer reducerea animalelor sălbatice
  • Exit mobile version