Cauta

Clanker, skibidi, rizz. De ce internetul venerează argoul

Argoul se află într-un cerc vicios de fascinație umană, amplificare algoritmică și replicare

Termenul, ”clanker”, devenit viral în această vară, provenit inițial din comunitatea fanilor Star Wars, a fost promovat de algoritmii rețelelor sociale deoarece a generat interacțiune: a exploatat sentimentele anti-IA și a evocat în mod provocator o insultă reală. Combinația acestor doi factori a captivat publicul inițial, declanșând o tendință.

Creatorii de conținut au observat că videoclipurile despre „clankers” aveau milioane de vizualizări, așa că au creat propriile videoclipuri, oferind utilizatorilor mai multe motive de interacțiune, perpetuând astfel tendința.

Angajamentul online propulsează limbajul de nișă în mainstream, comentează scriitorul Adam Aleksic, cunoscut online sub numele de Etymology Nerd, autorul cărții „Algospeak: How Social Media Is Transforming the Future of Language”, într-un articol publicat de Financial Times. Argoul se află într-un cerc vicios de fascinație umană, amplificare algoritmică și replicare.

O tendință organică poate dura mai mult timp până să pătrundă în uzul general, dar o tendință algoritmică, cum ar „clanker”, poate fi reprodusă în mod deliberat de influencerii conștienți de modul în care platformele îi recompensează. Se datorează faptului că toate cuvintele sunt acum ”metadate” – ceva care vă oferă informații despre conținut.

Cred că așa au devenit atât de populare expresiile denumite „brainrot”, subliniază Aleksic. În esență, estetica comică a brainrot se învârte în jurul repetării fără sens a argoului la modă: „skibidi rizz ohio gyatt” și „labubu matcha dubai chocolate”. Nu este o coincidență că aceste meme par a fi limbaj de optimizare pentru motoarele de căutare: sunt o reacție la modul în care cuvintele își pot pierde sensul prin utilizarea excesivă intenționată.

Gluma care stă la baza „brainrot” atrage atenția asupra modului în care toate tendințele de pe internet urmează același ciclu. Odată ce un termen precum „skibidi” ( cuvânt fără sens dintr-o serie YouTube) sau „labubu” (o jucărie de pluș) începe să fie în tendințe, acesta este exploatat de creatori și transformat algoritmic în viralitate.

Algoritmii analizează fiecare cuvânt dintr-un videoclip, iar toate aceste cuvinte contribuie la strategia difuzării. Drept urmare, influencerii au interesul să includă cuvinte cheie populare în discursul lor obișnuit, în speranța că vor aduna cât mai multe vizualizări. Și reușesc.

Ultimele stiri

  • Hoția pensiilor!
  • Importanța fermelor locale și dietă sustenabilă pentru sănătatea metabolică a românilor
  • Ducesa de Kent a Marii Britanii s-a stins din viață la vârsta de 92 de ani/Anunțul de la Palatul Buckingham – VIDEO
  • Român dispărut în Italia, găsit în viață după 12 zile. Cu ce s-a hrănit în tot acest timp
  • Drone detectate la nord-est de Sulina/Două aeronave Eurofighter Typhoon au survolat zona din apropierea graniţei cu Ucraina
  • BNS, solidar cu protestele profesorilor din întreaga țară: „Revendicările lor să fie soluționate în mod responsabil”
  • Fit-tech românesc: cum personalizarea AI în fitness și nutriție prinde teren și la noi
  • Cum va fi vremea în următoarele săptămâni. Estimările meteorologilor pentru perioada 8 septembrie – 6 octombrie
  • Atac șocant în Canada: o tânără a fost ucisă, alte șapte persoane fiind rănite. Ce s-a întâmplat cu agresorul
  • Ministrul Educației, optimist că școala va începe luni: „Le transmit părinţilor să îi ducă pe copii la şcoală”
  • Exit mobile version