Cauta

Cine demontează „mitul rusesc” al caviarului

Caviar, da, dar polonez! Unul dintre cei mai importanți producători de caviar din Europa vrea să pună capăt odată pentru totdeauna asocierii istorice dintre acest produs prețios și Rusia.

„Pentru majoritatea oamenilor caviarul înseamnă Rusia, dar această mentalitate este greșită de mult timp. Dacă vă uitați cu atenție la orice cutie de caviar etichetată „tradiție rusă” sau „metodă rusă”, veți vedea că în 99% din cazuri nu provine din Rusia”, a declarat pentru AFP Agata Lakomiak-Winnicka, manager la Antonius Caviar, companie situată lângă Olsztyn, nord-estul Poloniei.

Pescuit până la dispariție în sălbăticie – inclusiv în apele rusești și iraniene ale Mării Caspice – sturionul există acum aproape exclusiv în ferme, în special în China.

Anul trecut, Antonius Caviar a produs 42 de tone de caviar negru, în urma chinezilor și înaintea italienilor și francezilor. Exportă în principal în Emiratele Arabe Unite, Statele Unite, Franța și Danemarca. Caviarul său de sturion se vinde, în funcție de țară, cu 1.200-2.400 de euro, în timp ce prețul caviarului alb ajunge la 8.000 de euro.De asemenea, aprovizionează o duzină de restaurante cu stele Michelin din întreaga lume.

Declinul caviarului rusesc a început  după destrămarea Uniunii Sovietice. Comerțul cu sturionii din Marea Caspică și fluviul Volga a fost strict reglementat prin convenții internaționale la sfîrșitul anilor 1990.

„Marea Caspică nu mai are nicio importanță în producție”, confirmă Marek Szczukowski, șeful diviziei de marketing de la Antonius, „Și aproape tot caviarul vândut în lume provine din acvacultură, inclusiv în Rusia”.

Într-un magazin de produse rusești din Varșovia sunt expuse cutii cu icre negre. Pe etichetă, o inscripție mare „Caviar” este împodobită cu un desen al unui sturion însoțit de cuvântul „malossol”, care în limba rusă înseamnă „puțin sărat” și se referă la metoda tradițională de conservare.

Proprietara magazinului, Victoria Ieristova, se plânge că a pierdut 80% din cifra de afaceri din cauza unui boicot al cumpărătorilor, legat de războiul din Ucraina.

„La cererea expresă a clienților noștri”, vrea să scoată din etichete cuvântul „rusesc” pentru a rămâne doar „caviar de sturion”.

Ultimele stiri

  • Ilie Bolojan, mesaj tranșant: „Responsabilitate, nu jocuri politice!
  • Alege ce citești
  • Obiectul căzut peste o casă din Polonia nu era o dronă, ci o rachetă de la un F-16 polonez
  • Toto Dumitrescu, reținut. Fiul lui Ilie Dumitrescu, testat pozitiv la cocaină
  • Spionajul rusesc este legal în Austria
  • Întoarcem armele ca la 23 august ’44?
  • De ce companiile spațiale se luptă cu giganții apărării
  • Piața imobiliară râvnită de elita mondială. Cea mai mare concentrație de bogăție din lume
  • Neymar a moștenit 1 miliard și s-a așezat direct la masa de poker
  • ”NATO islamic”, ideea născută moartă. Ce vor statele din Golf de la președintele SUA
  • Exit mobile version