Cauta

Cine demontează „mitul rusesc” al caviarului

Caviar, da, dar polonez! Unul dintre cei mai importanți producători de caviar din Europa vrea să pună capăt odată pentru totdeauna asocierii istorice dintre acest produs prețios și Rusia.

„Pentru majoritatea oamenilor caviarul înseamnă Rusia, dar această mentalitate este greșită de mult timp. Dacă vă uitați cu atenție la orice cutie de caviar etichetată „tradiție rusă” sau „metodă rusă”, veți vedea că în 99% din cazuri nu provine din Rusia”, a declarat pentru AFP Agata Lakomiak-Winnicka, manager la Antonius Caviar, companie situată lângă Olsztyn, nord-estul Poloniei.

Pescuit până la dispariție în sălbăticie – inclusiv în apele rusești și iraniene ale Mării Caspice – sturionul există acum aproape exclusiv în ferme, în special în China.

Anul trecut, Antonius Caviar a produs 42 de tone de caviar negru, în urma chinezilor și înaintea italienilor și francezilor. Exportă în principal în Emiratele Arabe Unite, Statele Unite, Franța și Danemarca. Caviarul său de sturion se vinde, în funcție de țară, cu 1.200-2.400 de euro, în timp ce prețul caviarului alb ajunge la 8.000 de euro.De asemenea, aprovizionează o duzină de restaurante cu stele Michelin din întreaga lume.

Declinul caviarului rusesc a început  după destrămarea Uniunii Sovietice. Comerțul cu sturionii din Marea Caspică și fluviul Volga a fost strict reglementat prin convenții internaționale la sfîrșitul anilor 1990.

„Marea Caspică nu mai are nicio importanță în producție”, confirmă Marek Szczukowski, șeful diviziei de marketing de la Antonius, „Și aproape tot caviarul vândut în lume provine din acvacultură, inclusiv în Rusia”.

Într-un magazin de produse rusești din Varșovia sunt expuse cutii cu icre negre. Pe etichetă, o inscripție mare „Caviar” este împodobită cu un desen al unui sturion însoțit de cuvântul „malossol”, care în limba rusă înseamnă „puțin sărat” și se referă la metoda tradițională de conservare.

Proprietara magazinului, Victoria Ieristova, se plânge că a pierdut 80% din cifra de afaceri din cauza unui boicot al cumpărătorilor, legat de războiul din Ucraina.

„La cererea expresă a clienților noștri”, vrea să scoată din etichete cuvântul „rusesc” pentru a rămâne doar „caviar de sturion”.

Ultimele stiri

  • Ursula cu Piper(ea) 
  • Să zicem NU TVA-ului! 
  • Salarii mici în România: condamnarea tinerilor la umilință pe viață
  • Conferința Webdidactica „Conștient, nu dependent – Educația, prima linie în lupta antidrog” prezintă date alarmante despre consumul de droguri în rândul elevilor
  • Pană masivă de curent în Cehia: Praga și alte regiuni, afectate. „O situație excepțională”
  • Când va afla Georgescu dacă scapă de controlul judiciar: „Sunt bucuros că dosarul meu a ajuns în instanță”/Așteptat de susținători în fața Judecătoriei- VIDEO
  • Explozie uriașă la o benzinărie din Roma: cel puțin 20 de răniți – VIDEO
  • Coldea, „șeful cel mare”: Ies la iveală detalii-bombă din rechizitoriul DNA, despre rolul-cheie al fostului numărului 2 din SRI
  • Calcul estimativ. Câți bani pierde un român cu salariu de 4.000 de lei, lună de lună, din cauza scumpirilor
  • Angajații de la casele de pensii au început protestele. „Sporul de condiții vătămătoare nu reprezintă un privilegiu”
  • Exit mobile version