Shrinkflation – arta de a reduce dimensiunea unui produs pentru a-și păstra prețul – a intrat în magazinele britanice, ca parte a creșterii mai ample a inflației. Și ciocolata Cadbury Dairy Milk este cea mai recentă victimă, alături de cumpărători.
Prețurile ingredientelor și materiilor prime sunt în creștere și, pentru tot mai multe companii, singura modalitate de a păstra un punct de preț este să micșoreze produsele.
Cadbury și compania-mamă Mondelez au dat vina pe creșterea inflației în producție și au redus dimensiunile batoanelor de ciocolată de la 200 de grame la 180 de grame- pentru același preț de 2 lire sterline.
Alte produse – într-o listă departe de a fi exhaustivă –includ cutiile de ciocolată Quality Street, care cântăresc acum 650 grame, comparativ cu 1,2 kilograme în 2009.
Cabdury’s Creme Egg obișnuia să fie într-un pachet tradițional de șase cutii. Acum conține doar cinci.
„ Înțelegem că și consumatorii se confruntă cu costuri în creștere, dar ne confruntăm cu aceleași provocări pe care atât de multe alte companii alimentare le-au raportat deja când vine vorba de creșterea semnificativă a costurilor de producție – fie că este vorba de ingrediente, energie sau ambalaje – și creșterea inflației. Asta înseamnă că vom cheltui mai mult pentru a produce ciocolată ”, a spus un purtător de cuvânt al Mondelez.
Inflația prețurilor de consum a atins un maxim din ultimii 30 de ani de 6,2% în februarie și este de așteptat să depășească 8% în lunile următoare.
si profiturile?