Cauta

Chinezii trec pe second hand. 30 de dolari pentru o geantă de lux!

Consumatorii chinezi reduc cheltuielile și se orientează către articolele de lux la mâna a doua

Mandy Li, care lucrează la o companie energetică de stat, dorește să se răsfețe din când în când cu o geantă de lux. Dar, din moment ce angajatorul ei i-a redus salariul cu 10%, iar bunurile imobiliare deținute de familia sa și-au pierdut jumătate din valoare, cumpără doar geanta la mâna a doua.

„Reduc cheltuielile mari”, a declarat Li pentru Reuters. La magazinul de articole de lux second-hand Super Zhuanzhuan din Beijing, deschis luna trecută, o geantă de mână Christie verde, model carryall, de la Coach, pe care primul proprietar a cumpărat-o cu 3.260 de yuani (454 de dolari), se vinde cu 219 yuani (30 de dolari). Un colier G Cube Givenchy de 2.200 yuani costă 187 yuani.

Pe măsură ce deflația se intensifică în a doua cea mai mare economie a lumii, comportamentul consumatorilor se schimbă în moduri care ar putea duce la o presiune suplimentară în sensul scăderii prețurilor.

Luni, datele au arătat că prețurile de consum au scăzut cu 0,1% în mai față de anul precedent, iar războaiele prețurilor au făcut ravagii în mai multe sectoare, de la automobile la comerțul electronic și cafea, pe fondul îngrijorărilor legate de oferta excedentară și de cererea scăzută a gospodăriilor.

”Sensibilitatea consumatorilor față de preț a accelerat creșterea pieței chineze de lux second-hand de la pandemie încoace, cu rate anuale de peste 20 % în 2023”, conform unui raport realizat în 2024 de Zhiyan Consulting.

Unele magazine noi, inclusiv Super Zhuanzhuan, oferă articole cu reduceri de până la 90% din prețul lor inițial, în comparație cu standardele industriei de 30-40% din ultimii ani. Reduceri de 70% sau mai mult sunt sunt acum comune pe marile platforme second-hand, cum ar fi Xianyu, Feiyu, Ponhu și Plum. Supermarketurile lansează vânzări rapide de patru ori pe zi.

„În actualul mediu economic, observăm că tot mai mulți consumatori de produse de lux existente se îndreaptă către piața second-hand”, a declarat Lisa Zhang, expert în cadrul Daxue Consulting, o firmă de cercetare și strategie de piață axată pe China.

Deflația prețurilor de producție din China s-a adâncit în luna mai, economia fiind confruntată cu tensiuni comerciale și cu o criză prelungită a sectorului imobiliar.

În timp ce măsura inflației de bază, excluzând prețurile volatile la alimente și combustibili, a înregistrat o creștere ușor mai rapidă de 0,6%, de la 0,5% în aprilie, Zichun Huang, analist Capital Economics,  se așteaptă ca „supracapacitatea persistentă să mențină China în deflație atât anul acesta, cât și anul viitor”.

Ultimele stiri

  • Cine vrea Al Treilea Război Mondial? Luptă și România, dar pe datorie
  • MAGA vs Inteligența Artificială
  • Eduard Ștefan, aur la New York și un simbol al viitorului României. De ce a fost inclus în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Percheziții la o companie aeriană care ducea mercenarii lui Potra în Congo (surse)/Dosar de evaziune fiscală. Prejudiciul, estimat la 12 milioane de lei
  • Cum reacționează piața petrolului la războaie, tensiuni geopolitice și sancțiuni
  • Mișcarea ca terapie socială: cum grupurile de alergare și fitness redefinesc conexiunea în era digitală 
  • Proteste masive, haos pe străzi. Franța, paralizată de mișcarea „Blocăm tot”/ Sute de persoane reținute – VIDEO
  • Europa sabotează negocierile privind războiul din Ucraina?
  • Trump se scarpină cu mâna UE
  • BNS: Cum a pierdut statul român 1,7 miliarde de euro din contracte de achiziții militare prin neaplicarea clauzei de tip ,,offset”
  • Exit mobile version