Industria ceasurilor de lux din Țara Cantoanelor a intrat în criză, exporturile au scăzut cu aproape 30% în primele nouă luni ale acestui an, iar dacă nu ar fi creșterea crescândă a pieței chineze lucrurile s-ar fi putut agrava mai mult.
Exporturile “swiss made” au atins cel mai sever declin din ultimii trei ani, deoarece industria ceasurilor a devenit din ce în ce mai dependentă de uriașa piață chineză. Vânzările au scăzut cu 12% numai în luna septembrie, potrivit Federației Industriei Elvețiene a Ceasurilor. Pe de altă parte, exporturile către China au crescut cu 79%. Gigantul asiatic înlocuiește Hong Kong ca destinație de top pentru ceasurile de lux elvețiene, spre deosebire de alte piețe globale unde presiunile economice cauzate de pandemia de coronavirus au înrăutățit lucrurile.
Hong Kong a fost cea mai mare piață de mai bine de un deceniu, întrucât chinezii bogați călătoreau adesea acolo pentru a cumpăra ceasuri, evitând taxele de lux ale Chinei. La rândul lor, ceasornicarii elvețieni s-au bazat excesiv pe acea piață și au suferit când au izbucnit protestele pro-democrație pe insula. Acum, ei își îndreaptă atenția spre provincia Hainan din sudul Chinei, deoarece afacerile sunt în plină expansiune în mijlocul stațiunilor și cazinourilor sale, potrivit lui Julien Tornare, șeful mărcii Zenith a LVMH. În iulie,China a mărit limita de cumpărături fără taxe în Hainan la 100.000 de yuani (14.930 dolari) anual pe persoană, în creștere de la 30.000 de yuani.