AcasăDIVERSEChanel a decis: doar o geantă pe an pentru un cumpărător

Chanel a decis: doar o geantă pe an pentru un cumpărător

Brandul de lux rationalizează achiziționarea produselor sale pentru a lupta împotriva revânzării.

Chanel va vinde doar o geantă per client pe an, conform AFP. Pentru modelele de genți „Kelly” și „Birkin”, se pot vinde cel mult două exemplare. Alte mărci, precum Hermes și Louis Vuitton au implementat deja o astfel de politică de distribuție.

Scopul este de a preveni revânzarea bunurilor de lux. Gențile scumpe sunt adesea cumpărate de profesioniști și apoi vândute pe piețe sau platforme online, în special în Asia.

Produsele de lux sunt revândute pe piața „gri”, mai ales în China, contra unui comision, după ce au fost cumpărate pe scară largă din Europa sau din Statele Unite.

Întrucât taxele pe bunurile de lux sunt foarte mari acolo și chinezii nu mai doresc să cumpere contrafaceri ieftine, revânzătorii pot câștiga bani furmoși din comercializarea de articole autentice.

Consumatorii chinezi au cheltuit aproximativ 35 de miliarde de dolari pe bunuri de lux străine în 2020. Cu toate acestea, 28 de miliarde din această sumă au fost cheltuite prin acești revânzători.

Pentru a pune capăt acestei afaceri, clienții Hermes, de exemplu, primesc din iulie 2020 o chitanță prin care se menționează că se angajează să folosească produsul achiziționat doar în context personal și să nu-l revândă.

author avatar
Radu Jacotă Redactor