Cauta

Cercei la 1,25 dolari: americanii îmbogățesc firmele chineze de comerț electronic

Cercei la 1,25 dolari, un cardigan la 15 dolari:  milioane de consumatori americani au găsit în Temu, noua aplicație chinezează de e-commerce,  paradisul pentru chilipiruri.

Temu, lansată de grupul Pinduoduo în Statele Unite, a devenit una dintre cele mai descărcate aplicații de la începutul anului, pe fondul tensiunilor geopolitice din jurul unei alte platforme chineze, TikTok.Și este acum simbolul unei tendințe: potrivit Sensor Tower, patru din cele mai descărcate cinci aplicații din SUA sunt de origine chineză.

Este cazul, de exemplu, al aplicației Shein, specializată în articole de modă, în timp ce Temu este mai degrabă un concurent al Amazon, oferind produse de înfrumusețare, electronice sau chiar articole de uz casnic.

În timp ce succesul Shein este dovedit în rândul persoanelor mai tinere, Temu a cucerit consumatori de toate vârstele și se promovează mai ales în timpul evenimentelor sportive, precum Super Bowl din februarie, când a înregistrat un boom de descărcări.

În timp ce companiile americane de modă caută să producă mai puțin în China, îngrijorate de tensiunile crescânde dintre cele două țări, Shein sau Temu văd o oportunitate, spune Sheng Lu, profesor de economie  la Universitatea din Delaware.

Ambele aplicații se aprovizionează din China, spre deosebire de Amazon care se bazează pe centrele sale regionale de distribuție din SUA.

Temu profită de capacitatea pieței chineze de a produce o varietate de articole la prețuri mici, beneficiind în același timp de anumite prevederi din legislația americană, cum ar fi absența taxelor de import pentru produsele de valoare redusă. „Se bazează și pe inteligența artificială și pe studii de date pentru a înțelege mai bine obiceiurile și stilul de viață al consumatorilor și, astfel, pentru a se adapta la cerere”, a declarat Sheng Lu pentru AFP.

Ca și în cazul Tik Tok, dezvoltarea rapidă a Shein și Temu a dus la colectarea unei cantități semnificative de date personale de la americani, considerate riscuri pentru securitatea națională.

Tik Tok încearcă să evite o interzicere totală pe teritoriul SUA. Dar „concentrarea pe naționalitatea unei companii este un criteriu grosolan atunci când vine vorba de riscurile de securitate”, subliniază Milton Mueller, profesor la Georgia Institute of Technology.

Între timp, consumatorii americani preferă ignore riscurile de siguranță, seduși de strategia de dumping folosită de aplicațiile chinezești.

 

Ultimele stiri

  • Nicuşor Dan anunță că l-a felicitat Ciolacu: „Mi-a spus că ar trebui să vorbim de viitorul Bucureştiului” – VIDEO
  • „Golden Gate de România” a ajuns o „tinichea”! Şoferii se plâng din nou de podul suspendat peste Dunăre, Brăila-Tulcea
  • Fâşia de pământ din mijlocul ţării „ruptă” de realitatea politică. Orașul în care niciun român nu a fost ales în Consiliul Local
  • Parlamentul schimbă legea pentru ca piloţii ucraineni să se pregătească în România! Cum arată proiectul de ordonanță de urgență
  • Scene dramatice, la un spital din Vâlcea. Un bărbat s-a aruncat de la etaj
  • Suma cu care va fi majorată „leafa” unui pensionar care încasează acum aproximativ 2.500 lei. Recalcularea, mană cerească!
  • Concluzia lui Rareş Bogdan: „Domnul Stănescu încearcă să îl împingă pe scări pe domnul Ciolacu”
  • Scandal cu iz sexual la o grădiniţă din Bucureşti. Chiar directoarea l-a dat în vileag pe educator
  • Ridicoli! Radu Mihaiu nu mai recunoaște rezultatul votului de la Sectorul 2 pentru a o credibiliza pe Clotilde Armand
  • Vremea rea a făcut ravagii în mai multe zone din țară. Copaci căzuți, acoperișuri luate de vânt, mașini avariate – FOTO
  • Exit mobile version