Cauta

Cercei la 1,25 dolari: americanii îmbogățesc firmele chineze de comerț electronic

Cercei la 1,25 dolari: americanii îmbogățesc firmele chineze de comerț electronic - Ziarul National

Cercei la 1,25 dolari, un cardigan la 15 dolari:  milioane de consumatori americani au găsit în Temu, noua aplicație chinezează de e-commerce,  paradisul pentru chilipiruri.

Temu, lansată de grupul Pinduoduo în Statele Unite, a devenit una dintre cele mai descărcate aplicații de la începutul anului, pe fondul tensiunilor geopolitice din jurul unei alte platforme chineze, TikTok.Și este acum simbolul unei tendințe: potrivit Sensor Tower, patru din cele mai descărcate cinci aplicații din SUA sunt de origine chineză.

Este cazul, de exemplu, al aplicației Shein, specializată în articole de modă, în timp ce Temu este mai degrabă un concurent al Amazon, oferind produse de înfrumusețare, electronice sau chiar articole de uz casnic.

În timp ce succesul Shein este dovedit în rândul persoanelor mai tinere, Temu a cucerit consumatori de toate vârstele și se promovează mai ales în timpul evenimentelor sportive, precum Super Bowl din februarie, când a înregistrat un boom de descărcări.

În timp ce companiile americane de modă caută să producă mai puțin în China, îngrijorate de tensiunile crescânde dintre cele două țări, Shein sau Temu văd o oportunitate, spune Sheng Lu, profesor de economie  la Universitatea din Delaware.

Ambele aplicații se aprovizionează din China, spre deosebire de Amazon care se bazează pe centrele sale regionale de distribuție din SUA.

Temu profită de capacitatea pieței chineze de a produce o varietate de articole la prețuri mici, beneficiind în același timp de anumite prevederi din legislația americană, cum ar fi absența taxelor de import pentru produsele de valoare redusă. „Se bazează și pe inteligența artificială și pe studii de date pentru a înțelege mai bine obiceiurile și stilul de viață al consumatorilor și, astfel, pentru a se adapta la cerere”, a declarat Sheng Lu pentru AFP.

Ca și în cazul Tik Tok, dezvoltarea rapidă a Shein și Temu a dus la colectarea unei cantități semnificative de date personale de la americani, considerate riscuri pentru securitatea națională.

Tik Tok încearcă să evite o interzicere totală pe teritoriul SUA. Dar “concentrarea pe naționalitatea unei companii este un criteriu grosolan atunci când vine vorba de riscurile de securitate”, subliniază Milton Mueller, profesor la Georgia Institute of Technology.

Între timp, consumatorii americani preferă ignore riscurile de siguranță, seduși de strategia de dumping folosită de aplicațiile chinezești.

 

Ultimele stiri

  • Categoria de pensionari care ar putea primi bani în plus în 2026. Ce iau în calcul autoritățile
  • O nouă lovitură cruntă pentru Mihaela Rădulescu! Mama vedetei TV s-a stins din viață
  • Grindeanu: „Pentru mine, de azi începe o nouă etapă la Bucureşti, care va fi dificilă”. Șeful PSD, confesiune de față cu Ciolacu – VIDEO
  • Putin, în conferința sa de presă anuală: „Vrem să punem capăt conflictului prin mijloace paşnice”, dar „nu vedem Ucraina pregătită de discuţii” – VIDEO
  • Când poate fi vizitată Catedrala Națională. Patriarhia Română a anunțat programul de sărbători
  • Noi vești de la ANM! Prognoza actualizată pentru Crăciun și Revelion/Cum va fi vremea până la mijlocul lunii ianuarie 2026
  • Nicușor Dan spune că România susține proiectul de acord UE-Mercosur: „Ăsta e motivul” – VIDEO
  • Comunicat de presă COMUNA IRATOȘU
  • UE ne obligă să mai dăm câteva miliarde Ucrainei! Ce s-a întâmplat cu activele rusești
  • A murit profesorul și analistul economic Mircea Coșea
  • Exit mobile version