AcasăDIVERSECât de multă inflație pot suporta consumatorii? Întrebați cel mai mare...

Cât de multă inflație pot suporta consumatorii? Întrebați cel mai mare producător de alimente din lume

Este Nestle SA, care  a devenit cea mai recentă companie care s-a alăturat clubului ” inflația nu este atât de rea”.

Gigantul elvețian din domeniul bunurilor de larg consum tocmai a declarat că se așteaptă la o creștere a vânzărilor subiacente pentru întregul an de 8%, în partea de sus a intervalului său anterior, și și-a lăsat neschimbată perspectiva privind marja operațională la aproximativ 17%.De asemenea, prognoze optimiste au anunțat PepsiCo Inc și Procter & Gamble.

Performanțele recente ale Nestle subliniază puterea pe care o au companiile cu mărci puternice atunci când vine vorba de a-i convinge pe consumatori să plătească mai mult. Se pune întrebarea cât de mult poate dura acest lucru.

Deocamdată, cumpărătorii continuă să cumpere hrană pentru animale Purina și cafea Starbucks pentru a o prepara acasă. Nestle și-a majorat prețurile cu 7,5% în cele nouă luni până la 30 septembrie, în timp ce volumele au crescut cu 1%.

Nestle are norocul de a vinde multe dintre lucrurile pe care oamenii le consideră prioritare, cum ar fi hrana pentru animale de companie și cafeaua, care împreună reprezintă aproximativ 40% din vânzări. Acesta o plasează într-o poziție mai puternică decât companiile care vând articole care pot fi mai ușor de înlocuit, precum produsele alimentare de zi cu zi și produsele lactate.

Cu toate acestea, există anumiți factori care trebuie urmăriți. Creșterile de prețuri s-au intensificat în al treilea trimestru, ajungând la 9,5%. Volumul bunurilor vândute a scăzut ușor, cu 0,2%. Încă impresionant, mai ales dacă se compară cu aceeași perioadă a anului trecut, când vânzările au fost susținute de obiceiurile de a sta acasă și de prețurile care au început să crească.

Dar câtă inflație mai pot suporta consumatorii? Prețurile vor crește în continuare, deoarece nu s-a înregistrat nicio îmbunătățire a costurilor materiilor prime; de fapt, odată cu scumpirea energiei, situația s-a deteriorat. Escaladarea nu va fi la fel de mare ca și creșterile deja trecute – Nestle a trecut efectiv de la zero la o creștere a prețurilor de 10% în doi ani – dar orice creștere suplimentară vine pe măsură ce perspectivele consumatorilor se întunecă, în special în Europa.

Mulți cumpărători europeni se orientează deja către mărcile private din supermarketuri. Discounterii germani, Aldi și Lidl, care vând în principal mărci proprii, captează, de asemenea, tot mai mulți clienți. Scăderea prețurilor s-ar putea accelera la începutul anului viitor, pe măsură ce creșterea facturilor la energie din timpul iernii va afecta puterea de cumpărare.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
298 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger