AcasăDIVERSECare este cea mai mare abilitate profesională a viitorului?

Care este cea mai mare abilitate profesională a viitorului?

La majoritatea conferințelor de afaceri, discuțiile se învârt în jurul schimbărilor majore pe care le parcurg întreprinderile: virtualizare, digitalizare și navigarea în metavers.

Companiile și persoanele fizice cumpără terenuri în metavers, unde branduri de modă precum H&M și-au deschis deja primele magazine. Într-un astfel de scenariu rapid, întreprinderile își schimbă modul în care operează și ar trebui să se asigure că echipele lor sunt calificate pentru a face față și a conduce aceste schimbări.

Acest lucru i-a făcut pe mulți să se întrebe despre tipul de locuri de muncă care vor exista în viitor.

Vom avea vânzători care să opereze exclusiv în metavers? Instituțiile de învățământ din viitor vor fi, de asemenea, într-o lume virtuală?

La World Government Summit (WGS) din Dubai, experții au discutat despre faptul că, în curând, copiii vor urma cariere care nu există încă.

Într-un raport realizat de Dell Technology s-a afirmat că 85% dintre locurile de muncă care vor exista până în 2030 nu au fost încă inventate.

Prin urmare, este firesc ca oamenii să simtă că rolul lor actual la locul de muncă ar putea deveni învechit în viitor. Cine ar vrea să angajeze 10 contabili, de exemplu, când un software i-ar putea înlocui?

„Nu cred că va fi  cazul. Această schimbare în modul în care lucrăm nu reprezintă sfârșitul rolurilor noastre; este doar o reorientare către locuri de muncă care nu vor fi înlocuite de tehnologie”, susține economistul Gerd Leonhard.

“Angajații cred că acum trebuie să concureze cu mașinile, dar întreprinderile și patronii trebuie să investească în oameni la fel de mult cum investesc în tehnologie”, a declarat el pentru The National.

Deci, care sunt cele mai râvnite abilități ale forței de muncă? Abilitățile de top cu care viitorii angajați trebuie să fie echipați pentru o carieră de succes includ “inteligența și informația contextualizată” – o înțelegere nuanțată a oamenilor, culturii, mediului de afaceri și societății.

Companiile și instituțiile de învățământ iau notă. Aproape 20% dintre angajatorii din SUA, inclusiv Tesla și LinkedIn, oferă cursuri de formare în domeniul empatiei ca parte a programelor lor de dezvoltare. Universitatea Stanford a pus la punct un program conceput pentru a-i ajuta pe oameni să își îmbunătățească reziliența și să se simtă mai conectați cu ceilalți.

Cum ne asigurăm că rolurile noastre nu vor deveni învechite? La fel ca în cazul oricărei schimbări și provocări care apare în afaceri, trebuie să fim agili și să acceptăm schimbările care apar în calea noastră.

Caracteristicile umane sunt avantajul nostru competitiv. Creativitatea, compasiunea și înțelegerea nuanțelor sunt aspecte care nu pot fi preluate niciodată de o mașină.

Pentru întreprinderi, acest lucru înseamnă o schimbare în cultura corporativă și programe care să permită angajaților să-și valorifice creativitatea într-o lume puternic automatizată. „Slujba și abilitatea supremă este să fii uman”, a conchis Leonhard.

author avatar
Radu Jacotă Redactor