Un studiu a stabilit o cifră destul de precisă cu privire la pierderea de autonomie a unei mașini electrice pe vreme caldă.
Se vorbește adesea despre pierderea de autonomie a unui automobile electric sau plug-in hybrid pe vreme rece. Dar nu trebuie subestimată pierderea de eficiență cauzată de caniculă.
Pentru ca bateria să funcționeze optim, temperatura exterioară trebuie să fie între 15 și 25 de grade Celsius, potrivit Automobile Magazine. Atât sub cât și peste această temperatură, mașina însăși trebuie să mențină bateria în intervalul de funcționare adecvat, ceea ce consumă multă energie. Ca să nu mai vorbim de aerul condiționat.
Un studiu realizat de specialistul Recurrent pune în lumină această pierdere, care este direct legată de căldură și de temperaturile de diferite grade de căldură. Studiul s-a bazat pe datele provenite de la aproximativ 7.500 de vehicule electrice. După cum veți vedea, autonomia pierdută pe vreme toridă poate fi de până la o treime!
Datele Recurrent încep de la o temperatură de 24°C și arată că, la acest nivel, bateria mașinii nu pierde încă autonomie. Cu toate acestea, de la 27°C încolo, rezerva începe să se topească treptat.
Mai întâi cu o ușoară pierdere de 2,8%, apoi cu 3,5% la 29°C. Sub 30°C, aceasta este încă rezonabilă și, probabil, nu atât de vizibilă pentru șofer, deoarece o autonomie de 450 km, de exemplu, ar scădea la 434 km la 29°C.
Pe caniculă lucrurile încep să meargă prost, autonomia mașinii electrice deteriorându-se din ce în ce mai mult. La 32°C, pierderea ar fi de 5%, crescând la 15% la 35°C și până la 31% la 38°C! Calculați cât înseamnă pentru o mașină cu o autonomie nominală de 450 km.
Deși căldura afectează autonomia acestor mașini, se pare că impactul este mai mic vara decât iarna. Nu în ultimul rând pentru că diferența de temperatură este mai mică atunci când este cald și se atinge temperatura ideală în habitaclu.
Unele modele sunt echipate cu o pompă de căldură, care pune mai puțin presiune pe bateria de înaltă tensiune. În orice caz, potrivit Recurrent, cel mai bun mod de a evita suprasolicitarea autonomiei bateriei este de a o răci înainte de a pleca, în timp ce este încă conectată, deoarece mașina consumă mult mai multă energie pentru răcirea habitaclului decât pentru menținerea acestuia la temperatura potrivită.