AcasăDIVERSEBold Glamour. Frumusețea condusă de inteligența artificială

Bold Glamour. Frumusețea condusă de inteligența artificială

Contururi fine, sprâncene simetrice, piele mai netedă și mai luminoasă – acestea sunt doar câteva dintre modificările faciale oferite de efectul TikTok Bold Glamour.

Filtrele de frumusețe de pe rețelele de socializare nu sunt o noutate, dar acesta, care a devenit disponibil în februarie, este remarcabil. Duce la o „transformare” ciudat de perfectă.

Filtrul a fost folosit până acum de peste 75 de milioane de ori și, deși impresionați, utilizatorii TikTok s-au grăbit să avertizeze cu privire la potențialul său impact asupra stimei de sine a oamenilor, notează The National.Joanna Kenny, creatoare de imagine „pozitivă” a corpului și a pielii, a demonstrat recent cât de natural arată filtrul, într-un videoclip care a fost vizionat de aproape 12 milioane de ori. Dar consolidează puternic standardele de frumusețe nerealiste.

Rezultatele sunt adesea imposibil de obținut, false sau complet imposibil de realizat în viața reală, a declarat psihoterapeutul Sol Matossian.Bold Glamour nu doar simulează tehnici de machiaj, ci ajustează și simetria facială, de la subțierea nasului până la cizelarea maxilarului – trăsături arbitrare care sunt considerate atractive pe scară largă.

„Inteligența artificială și filtrele de realitate augmentată se referă la învățare automată, viziune computerizată și suprapuneri grafice”, spune Alfred Manasseh, cofondator al dezvoltatorului de metaverse Shaffra, cu sediul în Dubai.”Tehnologia cartografiază mai întâi fața cu ajutorul unui algoritm de detectare facială care identifică reperele faciale cheie precum ochii, nasul și gura.”

Salih Ismail, expert în tehnologia informației, susține că filtrul TikTok folosește o tehnică avansată de inteligență artificială numită Generative Adversarial Network (GAN).

„În termeni simpli, GAN ia imaginea dvs. ca intrare, o potrivește cu sute de mii de imagini similare și generează o versiune îmbunătățită  pentru cele mai bune rezultate”, explică el.

Acest lucru înseamnă că persoanele  nu se uită doar la propria lor față, ci mai degrabă la o combinație perfectă de alte trăsături faciale, care se transformă într-un aspect perfect. Ismail sugerează că această aplicație a inteligenței artificiale se află „la un punct de cotitură” și că manipularea avansată a imaginilor ar putea duce la un viitor „în care linia dintre real și îmbunătățit se va estompa”.

Intruziunea inteligenței artificale în viața oamenilor reprezintă o sursă de îngrijoare. Meta – care deține Instagram și Facebook – și compania mamă a TikTok, ByteDance, au fost recent criticate pentru implicarea lor crescută în multe aspecte ale vieții utilizatorilor, de la politică la sănătate mintală.

Facebook, de exemplu, are trei miliarde de utilizatori activi lunar, conform datelor recente de la Statista. De la lansarea sa din 2016, Tik Tok a ajuns la un miliard de utilizatori pe lună, ceea ce reprezintă jumătate din numărul de utilizatori ai Instagram, care a fost lansat în 2010.

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
236 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger