Cauta

Bijuteriile de familie, ultimul refugiu sigur în fața crizei economice

În aglomeratul „Zaveri Jewerly Bazaar” din Bombay, Kavita Jogani încearcă să obțină cel mai bun preț înainte de a-și vinde brățările de nuntă. La fel ca ea, mii de indieni se despart de bijuteriile de aur sau le amanetează pentru a supraviețui situației economice dificile.

Puțini oameni iubesc aurul la fel de mult ca indienii. Nicio căsătorie indiană nu poate avea succes fără greutatea ei în aur. Acesta este momentul în care familiile aleg să-și protejeze o parte din economiile lor, schimbându-le în lingouri, coliere, inele, brățări și alte obiecte de aur, ultimul refugiu sigur.

Și dacă economiștii văd revenirea creșterii celei de-a treia economii din Asia, după un eșec istoric rezultat din lupta împotriva Covid-19, mulți indieni încă nu simt efectele.

Afacerile Kavitei Jogani(45 de ani) au suferit grav din cauza diferitelor blocaje. Acum, femeia se luptă să onoreze facturile companiei și salariile celor 15 angajați. „Trecem printr-o criză financiară gravă din cauza pandemiei. Pentru a face față cheltuielilor noastre, nu am de ales decât să vând aur”, a declarat ea pentru AFP. Opt brățări cumpărate acum 23 de ani, chiar înainte de nuntă.

Garanție de credit

Închiderea afacerilor și pierderea locurilor de muncă au aruncat peste 230 de milioane de indieni în sărăcie, conform statisticilor Universității Azim Premji, iar mulți nu mai pot finanța cheltuielile cu chiriile, școlarizarea și costurile medicale.

Dificultățile lor au fost exacerbate în ultimele săptămâni datorită creșterii prețurilor la electricitate și combustibil.

Având nevoie disperată de bani, multe familii și întreprinderi mici garantează cu bijuterii împrumuturile pe termen scurt pentru a ține pasul.

Potrivit datelor Băncii Centrale, băncile indiene au acordat 63,65 miliarde dolari în „împrumuturi pentru bijuterii din aur” în primele opt luni ale anului 2021, o creștere impresionantă de 74% de la an la an.

Presa locală este inundată de anunțuri despre licitații de aur. De asemenea, mulți oameni de afaceri sunt forțați să-și vândă metalul prețios plasat ca garanție de credit.

Aurul e ca numerarul

Potrivit World Gold Council, indienii au cumpărat 315,9 tone de bijuterii care se tranzacționează la valoarea aurului în 2020, aproape la fel de mult ca America de Nord, Europa și Orientul Mijlociu la un loc. Doar China cumpără mai mult.

Dar aurul rămâne în ochii indienilor cel mai sigur mijloc de a trece averea familiei de la o generație la alta, fără teama de devalorizare. “Este singura securitate socială pentru femei și gospodărie. Aurul este ca numerarul, îl încasezi în orice moment al zilei sau al nopții”, explică Dinesh Jain, directorul All India Gem And Jewellery Domestic Council (GJC).

Pentru cele opt brățări ale sale, plus un colier mic și mai multe inele, Jogani a obținut aproximativ 2.695 de dolari.

Ultimele stiri

  • Ups, Orban a făcut-o din nou!
  • O zi din viața unei campioane mondiale la 10 ani: Ilinca Bendeac, simbol al excelenței în dans, în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Crin Antonescu iese la atac: „Băsiștii și post-băsiștii „rezişti” fac scandal la catafalcul cu onoruri de stat”/Ce îi reproșează lui Nicușor Dan
  • Rafalele violente de vânt din Grecia au blocat în porturi feriboturile care merg în insule populare vizate de turiști
  • 11 ani de la condamnarea lui Dan Voiculescu: Ce s‑a întâmplat cu autorii Dosarului ICA
  • Criză în coaliție. Conducerea PSD, convocată în ședință/Ce a anunțat Grindeanu
  • Nicușor Dan a semnat decretul privind demisia vicepremierului Anastasiu. S-a întâmplat la aproape două săptămâni de la anunțul său că pleacă din Guvern
  • Trump s-a răzgândit! Spune că va întâlni cu Putin şi fără ca liderul rus să promită că va discuta cu Zelenski: „Voi face tot ce pot pentru a…”
  • Ședință la Palatul Victoria/Urmează să fie aprobat un proiect de lege privind plata pensiilor private
  • VIDEO. Peste 30 de percheziții în București și în patru județe, într-un dosar de proxenetism/10 persoane, duse la audieri
  • Exit mobile version