AcasăDIVERSEBăutura care duce la cumpărături compulsive

Băutura care duce la cumpărături compulsive

Consumul de cafea înainte de cumpărături nu numai că mărește cheltuielile, ci și încurajează oamenii să cumpere produse neesențiale.

Care este legătura dintre cafea și cumpărături? Fără îndoială, prezența multor cafenele sau standuri de cafea în cele mai mari zone comerciale i-a determinat pe oamenii de știință să caute o legătură între cele două. Și au găsit una.

„Cofeina, ca stimulent puternic, eliberează dopamină în creier, care excită mintea și corpul”, a declarat profesorul Dipayan Biswas, cercetător la University of South Florida, citat de ZME Science. „O stare de energie mai mare, care, la rândul său, îmbunătățește impulsivitatea și scade autocontrolul.” Cam atât despre efectele directe, dar oare este valabil și la cumpărături?

Pentru a încerca să demonstreze acest lucru, cercetătorii au montat un aparat de espresso în fața unui magazin din Franța și Spania. Aceștia au oferit o băutură unui număr de peste 300 de clienți, dintre care jumătate au primit o ceașcă de cafea care conținea 100 mg de cofeină, iar cealaltă jumătate o cafea decofeinizată.

Rezultatul: clienții care au consumat cofeină au cheltuit în medie cu 50% mai mult decât ceilalți și au cumpărat cu 30% mai multe produse. În plus, au cumpărat mai multe produse neesențiale.

Experimentul a fost repetat în laborator, cu 200 de studenți de la o școală de afaceri invitați să facă cumpărături online. Jumătate dintre ei au primit cofeină, iar cealaltă jumătate nu. Aceștia trebuiau să aleagă dintr-o listă de 66 de produse. Cei „cofeinizați” au cumpărat din nou mai multe produse neesențiale.

Acest efect de cumpărare impulsivă este cel mai vizibil în rândul celor care nu sunt mari consumatori de cafea, și anume cei care nu beau mai mult de două cești pe zi.

Cu toate acestea, potrivit studiului publicat în Journal of Marketing, „consumatorii care încearcă să își controleze cheltuielile impulsive ar trebui să evite băuturile cu cofeină înainte de cumpărături”.

Dar nu ar trebui să fim surprinși să vedem că magazinele își instalează standuri de cafea pentru a încuraja consumul.

author avatar
Radu Jacotă
550 afisari

Nu rata să citești

Ultimele știri