AcasăDIVERSEAvionul de vânătoare european, proiect eșuat?

Avionul de vânătoare european, proiect eșuat?

Avionul de vânătoare european, proiect eșuat? - Ziarul NationalProiectul avionului de vânătoare European Future Combat Air System este amenințat de o dispută între Dassault și Airbus pe probleme de control tehnologic și industrial

Directorul general al Dassault Aviation, Eric Trappier, nu știe dacă proiectul  avionului de vânătoare european Future Combat Air System (FCAS) se va concretiza.

Avionul de vânătoare european, proiect eșuat? - Ziarul National Acest proiect în valoare de 100 de miliarde de euro ar trebui să permită înlocuirea, începând din 2040, a avioanelor Rafale franceze și Eurofighter germane și spaniole cu un model de generația a șasea, dar este amenințat de o dispută între Dassault și Airbus pe probleme de control industrial.

„Se va realiza? Nu știu”, a declarat Trappier pentru Reuters,  în cadrul conferinței anuale a directorilor de securitate corporativă(CDSE), reiterându-și cererea de a obține conducerea principalei componente a FCAS.

Întrebat despre informațiile potrivit cărora Franța și Germania ar putea construi două aparate sub aceeași marcă pentru a rezolva divergențele dintre Dassault și Airbus, Trappier susține că ”nimeni nu mi-a vorbit despre două avioane”.

Cancelarul german Friedrich Merz și președintele francez Emmanuel Macron ar trebui să discute săptămâna aceasta soarta FCAS, după ce miniștrii apărării din Germania, Franța și Spania nu au reușit săptămâna trecută să depășească disputele privind controlul industrial al proiectului.Avionul de vânătoare european, proiect eșuat? - Ziarul National

Trappier  a criticat Germania pentru alegerea avioanelor de vânătoare americane F-35 în cadrul apărării nucleare asigurate de NATO.

Dassault dorește să obțină un control clar asupra părții de avioane de luptă a FCAS,  lăsând Airbus să gestioneze alte componente, cum ar fi dronele de luptă.

Potrivit Armees, proiectul era structurat pe piloni, însă NGF – avionul cu pilot – concentrează tensiunile. Dassault revendică un rol de conducător mai strict, în timp ce Airbus susține o împărțire colegială cu Germania și Spania.

Primul scenariu pentru FCAS, susținut de Franța, constă în reorganizarea guvernanței, încredințând NGF companiei Dassault și lăsând Airbus un perimetru de responsabilități în ceea ce privește alți piloni, pentru a accelera dezvoltarea avionului și a armamentului asociat.

Al doilea scenariu presupune o bifurcație: Franța ar conduce „singură” avionul de vânătoare, deschizând în același timp cooperări specifice cu Germania și Spania, evitând o duplicare costisitoare a armamentului.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
42 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele știri

spot_img