Royal Dutch Shell intenționează să înceapă producția pe scară largă de combustibil durabil pentru aviație,o mișcare menită să încurajeze companiile aeriene mondiale să își reducă emisiile de gaze cu efect de seră.
Grupul petrolier și-a anunțat intenția de a produce 2 milioane de tone de combustibil sustenabil pentru aviație până în 2025, de zece ori mai mult decât producția actuală la nivel global.
Prin utilizarea combustibilului durabil, produs în special din uleiuri de gătit uzate, emisiile de gaze cu efect de seră din sectorul aviației, care reprezintă 3% din emisiile globale, ar putea scădea cu până la 80%, potrivit Shell.
Compania anglo-olandeză, care furnizează numai combustibili durabili produși de alte firme, precum grupul finlandez Neste, se așteaptă ca până în 2030, 10% din vânzările sale către sectorul aviației să fie combustibil „verde”.
KLM este singura companie aeriană din Europa care operează zboruri intercontinentale alimentate parţial cu biokerosen. SkyNRG, lider mondial pe piața Sustainble Aviation Fuel(SAF) a dezvoltat prima fabrică din Europa pentru producția de biocombustibil. Construită în Delfzil, Olanda, va fi inaugurată anul viitor și va livra 100.000 de tone de carburant pe an.