Cauta

Amenințare de la Comisia Europeană. Plan secret pentru forțarea trecerii la mașini electrice

Comisia Europeană vrea să ne forțeze să renunțăm la mașinile clasice

Stephane Séjourné, propus vicepreședinte executiv pentru prosperitate și strategie industrială în viitoarea Comisie Europeană, una dintre cele mai puternice poziții din noua echipă a președintelui Ursula von der Leyen, a anunțat că are un plan pentru accelerarea vânzărilor de mașini electrice. Acesta nu a intrat în detalii, însă singurul mod în care ar putea forța europenii să renunțe la mașinile clasice ar fi penalizarea prin taxe și mai mari pentru combustibili și autovehicule. Între timp, vânzările de vehicule electrice au înregistrat o nouă scădere în UE.

Afirmațiile viitorului vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, francezul Stephane Séjourné, ar fi trebuit să alarmeze toată suflarea din UE. Acesta a declarat, la audierile din Parlamentul European, că ar avea un plan pentru accelerarea vânzărilor de mașini electrice, pe care îl va pune în practică cât mai rapid. Cum nu a oferit niciun detaliu despre acest plan, tragem concluzia că francezul îl ține la secret tocmai pentru că impactul său asupra cetățenilor UE ar fi unul devastator.

Cum ar putea fostul ministru de extreme al Franței, Stephane Séjourné, să accelereze cererea de vehicule electrice, când nici subvențiile generoase nu au stimulat-o prea mult, în final, renunțându-se și la acestea. Cercetările din piață arată că chiar și cei care au optat pentru o mașină electrică sunt disperați să se întoarcă la mașinile clasice. Singurul loc de pe planetă în care mașinile electrice se vând ca pâinea caldă este China, unde acestea sunt ieftine, beneficiază de o infrastructură de încărcare extrem de dezvoltată și au un avans tehnologic de neegalat. În celelalte părți ale lumii, inclusiv în UE, care promovează intens trecerea la vehicule electrice, respingerea este aproape totală. Motivele sunt multiple și niciunul dintre ele nu a fost rezolvat. Infrastructura deficitară, timp crescut de încărcare, prețurile piperate, absența oricărui confort legat de viteza de deplasare, utilizarea aerului condiționat sau a încălzirii și scăderea accelerată a autonomiei declarată de producător la temperaturi scăzute.

Dacă nu vrei, te obligăm

Ca și în cazul vaccinului Covid, dacă oamenii nu vor mașini electrice pentru că nu au încredere în ele, trebuie găsită o modalitate prin care vor fi obligați să le cumpere. Culmea este că cetățenii statelor UE, deși se tot anunță taxele pe combustibil în numele tranziției verzi, nu vor să accepte ideea că măsurile care vor fi luate îi vor determina să renunțe pur și simplu la mașini pentru că nu vor avea bani să platească taxele CO2 impuse prin impozite, rovinietă și prețurile la combustibil. În acest context, anunțul viitorului vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, că are un plan pentru forțarea achizițiilor de mașini electrice, sună exact ca o amenințare.

Cum să convingi un om să-și cumpere un astfel de vehicul, când nici cu programele de tip Rabla nu se mai înghesuie nimeni să le achiziționeze. Amenzile care vor fi date producătorilor pentru nerespectarea mediei anuale de emisii pe fiecare mașină vândută în Europa nu vor face decât să le grăbească falimentul. Chiar și așa, pe fondul unei și mai mari sărăcii în Europa, oamenii nu-și vor mai permite să achiziționeze niciun fel de autoturism nou. Soluția este creșterea mediei de vechime a autovehiculelor în UE, care și așa s-a majorat foarte mult în ultimii ani. Însă pentru asta Comisia Europeană pregătește un plan, în care sigur vor fi impuse și mai multe taxe. Riscul unei explozii sociale este însă uriaș, deși se pare că cei de la Bruxelles nu au luat în calcul acest lucru.

Cade piața

Datele S&P Global relevă o revizuire substanțială în scădere a previziunilor cotei de piață a BEV pentru 2025, de la 27% în prima jumătate a anului, la 21% astăzi. Această recalibrare semnalează un regres major în conformitate cu obiectivele UE privind emisiile de CO2 pentru 2025, legate direct de penetrarea redusă a pieței BEV, stârnind îngrijorări în capitalele UE, a transmis Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA).

„Criza care se profilează necesită acțiuni urgente. Toți indicatorii indică o stagnare a pieței vehiculelor electrice din UE, într-un moment în care este nevoie de accelerare. Pe lângă costurile disproporționate de conformitate pentru producătorii din UE în 2025, succesul întregii politici de decarbonizare a transportului rutier este în pericol. Apreciem că mai mulți comisari europeni au subliniat predictibilitatea reglementărilor și stabilitatea în audierile lor de confirmare, dar stabilitatea nu poate fi un obiectiv în sine. Producătorii au investit masiv și vor continua să facă acest lucru. Europa trebuie să mențină cursul transformării ecologice prin adoptarea unei strategii care funcționează”, a declarat Sigrid de Vries, director general al ACEA.

Ultimele stiri

  • Nicușor Dan, declarații de ultimă oră: „Toate partidele cu care suntem în discuție vor să intre la guvernare”
  • Alocații de râs, mese „sănătoase” pe hârtie
  • Noi percheziții în dosarul deceselor suspecte de la Spitalul Sf. Pantelimon din Capitală. Două cadre medicale vor fi audiate
  • Generalul american Mike Flynn acuză Ucraina că atrage SUA într-un război direct cu Federația Rusă!/Riscă Trump să aibă soarta lui Kennedy?!
  • Continuă operațiunea JUPITER: Peste 450 de percheziții au loc joi – VIDEO
  • Trump interzice intrarea în SUA pentru cetățenii din 12 țări. Motivul invocat de președinte – VIDEO
  • Fitch revizuiește perspectiva Transgaz de la Stabilă la Pozitivă și confirmă ratingul implicit pe termen lung la „BBB-”
  • Anunț de presă PROCURE
  • Caricatura Zilei
  • Primăria Municipiului București a emis 700 de avize pentru lucrări de defrișare a arborilor uscați din Sectorul 4
  • Exit mobile version