Cauta

Alfabetizare digitală, lupta împotriva dezinformării pe internet

Noi legi și modificări ale algoritmilor sunt adesea prezentate ca fiind cele mai promițătoare modalități de combatere a dezinformării online, chiar și în timp ce companiile de tehnologie își testează propriile soluții.

New Jersey, Illinois și Texas se numără printre statele americane care au implementat recent noi standarde de predare a cunoștințelor despre internet, o categorie largă care poate include lecții despre modul în care funcționează internetul și rețelele de socializare, precum și un accent pe modul în care se poate identifica dezinformarea prin verificarea încrucișată a mai multor surse.

Potrivit AP, lecțiile de educație media sunt adesea incluse în cadrul orelor de istorie, guvernare sau alte cursuri de studii sociale și sunt oferite de obicei la nivel de liceu, deși experții spun că nu este niciodată prea devreme – sau prea târziu – pentru a-i ajuta pe oameni să devină utilizatori mai buni ai internetului.

Copiii finlandezi încep să învețe despre internet de la grădiniță, ca parte a unui program solid de combatere a dezinformării, care are ca scop să-i facă pe locuitorii țării mai rezistenți la afirmațiile false de pe internet. Programe suplimentare se adresează adulților în vârstă, care pot fi deosebit de vulnerabili la dezinformări în comparație cu utilizatorii mai tineri, mai obișnuiți cu rețelele sociale.

Un raport recent privind eforturile de alfabetizare mediatică în democrațiile occidentale a plasat Finlanda pe primul loc. Canada s-a clasat pe locul al șaptelea, în timp ce Statele Unite au ocupat locul 18.

În SUA, încercările de a preda cunoștințe despre internet s-au lovit de opoziția politică a celor care au asimilat acest lucru cu “controlul gândirii”.

Pentru profesorii care se confruntă deja cu alte cerințe de la clasă, adăugarea alfabetizării media poate părea doar o altă obligație. Dar este o abilitate care este la fel de importantă ca ingineria informatică sau codificarea software-ului pentru viitoarea economie,  susține Shawn Lee,  profesor de studii sociale din Seattle.

Alfabetizarea mediatică în școlile canadiene a început cu zeci de ani în urmă și s-a axat inițial pe televiziune, înainte de a fi extinsă de-a lungul erei digitale. Acum este acceptată ca o parte esențială a pregătirii elevilor.

 

Ultimele stiri

  • Piața internă auto s-a prăbușit. Scăderi fără precedent ale vânzărilor
  • Consecințele tarifelor americane. Europa, pivotul comerțului global?
  • Intervenţie a jandarmilor după ce doi bărbaţi şi o femeie s-au luat la bătaie, pe o stradă din Ploieşti
  • Orientul Mijlociu: noua eră de instabilitate
  • „Steaua în Liga 1” – KO! Lovitură de „Palat” în Parlament
  • Ministrul Finanțelor trimite „de urgență” Corpul de Control la Vama Constanța
  • Fiasco mondial! Luis Enrique desființează Mondialul Cluburilor și dă de pământ cu FIFA
  • Spionul si agentul de influență
  • „Conștient, nu dependent” – campanie națională antidrog, lansată de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României
  • „40 de întrebări” – o făcătură cu pretenții de jurnalism dur
  • Exit mobile version