Cauta

Aeroporturi vs companii aeriene: un război de lungă durată

Aeroporturi vs companii aeriene: un război de lungă durată - Ziarul National

Nimeni nu iubește aeroporturile. Pasagerii se confruntă cu așteptarea pentru check-in, predarea bagajelor și cu procedurile de securitate. Companiile aeriene le urăsc pentru că trebuie să plătească pentru piste, terminale și servicii la sol prin taxe percepute drept monopoluri.

Iar acum, investitorii din aeroporturi se simt lezați pentru că investițiile lor nu mai sunt atât de stabile și cu risc scăzut cum păreau în urmă cu câțiva ani.

Atmosfera pe aeroporturile europene este destul de pesimistă. Guvernul olandez a impus prima plafonare a numărului de zboruri de pe un aeroport din lume, în funcție de mediu. Schiphol va fi limitat la 11 la sută mai puține zboruri decât în 2019, potrivit Financial Times. În Spania, autoritățile de reglementare au respins cererea operatorului aeroportuar Aena de a majora tarifele ca mijloc de recuperare a aproximativ 2 miliarde de euro din pierderile pandemiei.

Și, în orice zi, ar putea izbucni o dispută între Heathrow din Marea Britanie și companiile aeriene, în timp ce Autoritatea Aviației Civile se pregătește să publice decizia finală privind nivelul taxelor pe care aeroportul le poate impune.

Nimeni nu este mulțumit de propunere – companiile aeriene pentru că susțin că plafonul este încă mult prea mare la un aeroport care se mândrește deja cu unele dintre cele mai mari tarife din lume; și Heathrow pentru că dorește taxe semnificativ mai mari pentru a plăti pentru servicii îmbunătățite și o tranziție energetică care va crește substanțial costurile sale.

Aeroporturile europene care se ocupă cu peste 15 milioane de pasageri pe an nu recuperează în medie costurile prin tarife reglementate pentru serviciile aeriene, arată datele publicate de  Consiliul Aeroporturilor Internaționale.

Chiar înainte de pandemie, creșterea globală a traficului aerian a încetinit. Acum, preocupările de mediu ridică întrebări serioase despre extinderea aeroporturilor.

Poate că industria ar putea face mai mult pentru a utiliza mai bine capacitatea existentă, cum ar fi reducerea întârzierilor pentru a elibera mai multe sloturi de decolare și aterizare.

Reglementarea aeroporturilor, cu puteri de piață, proprietăți și istorii diferite, este extrem de complicată.

Ultimele stiri

  • Ciclonul Cassio lovește Europa: fenomenul meteo ajunge și în România, avertizează ANM
  • Superluna din decembrie luminează cerul: ultima apariție spectaculoasă a anului
  • BEC spune STOP: clipul cu Nicușor Dan și Drulă filmat la Cotroceni, declarat ILEGAL!
  • VIDEO Cum arată DN1 după ce s-a surpat la Comarnic. Va fi coșmar să mergi la munte de Sărbători
  • Alege ce citești
  • Miliardele Capitalei le-au luat mințile / „Dreapta” pierde indiferent cine câștigă
  • România, Grecia și Bulgaria își consolidează cooperarea în domeniul infrastructurii de transport
  • Demență totală. Guvernul scoate din piață toate soiurile de legume, fructe și cereale românești
  • Companiile Big Tech, noile Soviete
  • Trump și diplomația neconvențională
  • Exit mobile version