Marcel Vela pare să fi băut apă după Klaus Iohannis, dușmănosul șef al statului care continuă până și în plină pandemie să învrăjbească între ele diverse categorii de cetățeni români. Pentru că altfel este chiar greu de explicat ce l-o fi apucat pe altfel atât de calculatul ministru de Interne să îi asmută unii împotriva altora tocmai pe membrii echipajelor mixte ale Poliției Naționale și Poliției Locale. Pentru că tot la fel de bine ar fi putut Vela să ofere câteva exemple punctuale prin care să își arate nemulțumirea față de cadre ale Poliției Locale, în loc să se apuce să înfiereze la grămadă toată această structură.

Mai ales că în contextul declarației despre veniturile exagerate ale polițiștilor locali, Vela părea practic să își dorească doar să ”moară și capra vecinului”. Iar dacă ministrului de Interne i se par mari lefurile polițiștilor locali, atunci poate ar fi trebuit să specifice că doar în raport cu cele ale propriilor angajați. Și să încerce barem să îndrepte lucrurile în MAI, prin asigurarea unor venituri suplimentare celor care de două luni rezistă cu brio în prima linie a luptei cu pandemia de COVID -19. Și să își readucă astfel aminte că la preluarea portofoliului de la Interne a dat asigurări că va face orice efort pentru implementarea deciziei Înaltei Curți de Casație și Justiție referitoare la salarizarea la nivel maxim a polițiștilor.
Doar Ordonanțe Militare, dar Decizia nr.51?
Așa după cum dezvăluiam chiar zilele trecute, de parcă nu aveau destule pe cap cu pandemia, polițiștii s-au trezit ascultați ca la școală, cu evaluări instant și teste ad-hoc cu privire la prevederile Ordonanțelor Militare. Dar oare până ce să testeze cadrele MAI cu privire la cunoștințele din Ordonanțele Militare, nu ar fi fost mai bine să fie testați chiar șefii ministerului cu privire la prevederile din Decizia nr. 51, din noiembrie 2019, a Înaltei Curți de Casație și Justiție?

Nu de alta, dar aceasta nu a fost pusă în aplicare nici măcar în mai 2020, Vela și Despescu deopotrivă părând să fi și uitat de ea… Nu au însă cum să nu aștepte punerea ei în aplicare mai ales agenții și ofițerii de poliție, atunci când la debutul în activitate primesc o remunerație de maximum 3.200, respectiv 3.4000 lei. Dar în schimb cât se poate de multe obligații și responsabilități cu grad ridicat de risc, ca și un program de lucru care deseori se prelungește în vederea îndeplinirii cu conștiinciozitate a atribuțiilor de serviciu în care sunt implicați.
De asemenea, aceeași problemă se pune și în actualul context al desfășurării activității de poliție, în principal ca organ de cercetare al poliției judiciare, cu atribuții de efectuare a anchetelor penale sub supravegherea unităților de Parchet, activități care implică un grad maxim de risc, cum ar fi interacțiunea cu grupurile infracționale organizate, persoane urmărite local/general, precum și o flexibilitate mare a programului de lucru. Deseori de 24 de ore și chiar și 48 de ore în cazul activităților de reținere sau arestare. Numai că remunerația lunară nu este mai mare de 4.500 lei pentru un subofițer cu studii superioare și o vechime în activitate de peste 20 de ani! Iar în cazul unui ofițer cu o vechime similară, aceasta se încadrează în jurul sumei de maxim 5.200 lei!
Așa că nu trebuie uitat că în conformitate cu Decizia 51/2019 rațiunea esențială a adoptării acestei norme juridice este subsumată imperativului egalizării și înlăturării inechităților din sistemul de salarizare al personalului bugetar, în sensul că se referă și la salariul de bază al polițiștilor.
Astfel că, domnule ministru, până la primele promise și grija altora, dați-le banii care li se cuvin prin Decizia 51.2019 oamenilor din subordine! Îi merită cu prisosință, după cum v-ați convins și în ultimele luni!