Schimbarea de linii de la Ministerul Afacerilor Interne este iminentă, primenirea unuia dintre cele mai grele ”viespare” ministeriale care urmează să fie manageriate de către liberali începând în forță. Cap pe lista neagră a noii guvernări fiind -suprinzător pentru unii din sistem, mișcare ușor de anticipat pentru alții- nimeni altul decât șeful Inspectoratului General al Poliției Române, chestorul Liviu Vasilescu. Cel care, după cum reiese din informațiile de ultimă oră intrate în posesia noastră, va deschide ”balul” schimbărilor la MAI.

Iar dacă foștii ”lingăi”, ca să nu-i numim direct ”limbiști” ai lui Carmen Dan încă visează cu ochii deschiși că ar mai putea rămâne și în grațiile noii conduceri, ei bine, vor avea parte în schimb de un ”eject” total nu numai de pe funcțiile călduțe unde s-au retras strategic, dar în unele cazuri chiar cu totul din sistem. Și uite cum, în timp ce se anunțau oricum vremuri grele penrtu Carmen Dan și ”cuiburile de rezistență” lăsate de ”Blondă” pe la secretariatul general sau în alte structuri sensibile- Marcel Vela fiind oricum decis să desecretizeze de îndată și cu orice risc ”Dosarul 10 August”- vine acum rândul și altor ”frății” să sufere pierderi importante. Iar miza schimbării chestorului Vasilescu din fruntea Poliției Române este mult mai mare decât una a postului propriu-zis, întrucât se pare că aceasta va veni la pachet și cu ”decaparea” conducerii interimare de la Direcția Generală de Protecție Internă, actualii șefuleți de la ”Doi ș’un sfert” urmând a fi de asemenea trași pe linia moartă a sistemului. Iar acesta este doar începutul, cel puțin la nivelul Ministerului Afacerilor Interne ”oamenii președintelui” fiind deciși să taie în carne vie, urmând alte mari surprize și la vârful altor structuri…

Astfel că este posibil ca prelungirea unor împuterniciri de șefi de structuri teritoriale și nu doar să fie unele dintre ultimele documente oficiale pe care chestorul Liviu Vasilescu să-și fi pus semnătura în calitatea de inspector general al Poliției Române. Oricum, prelungirea împuterncirilor se anunță cel puțin în unele cazuri o problematică mai mult decât sensibilă, noua conducere a MAI urmând să ia în scurt timp măsuri concrete și pentru stoparea acestui adevărat fenomen. Până atunci însă tocmai ce s elcurează la ”lista scurtă” pentru noua conducere a DGPI, după ce după cum reiese din sursele noastre a fost deja stablit ”alesul” pentru a îl înlocui pe actualul secretar general al MAI, Pandelea Pelmuș. De altfel, secretariatul general fiind structura care va suferi cele mai profunde schimbări la nivelul conducerii…
O sa mai zboare multi precum ciorile daca nu starpesc coruptia polițeiei jandarmeriei si clanurilor interlope.
Și uite cum la nici 24 de ore de la instalarea Guvernului au început deja marile presiuni pentru prelungirea pentru al treilea an an după ce calculatorul la scos la pensie pentru onorabilul domn Constantin Dancu actualul șef al IPJ Constanța, care împins din spate de protectorii săi mai mult sau mai puțin liciți, încearcă cu disperare sa nu piardă tronul . A pupat PSD- ul la greu acum a trecut la PNL. Și cine altul decât președintele PNL Constanța domnul Bogdan Hutuca bate astăzi pe la toate ușile ministerului inclusiv la dl ministru Vela pentru ai asigura prelungirea lui Dancu. L-am văzut astăzi pe holuri disperat în a-și rezolva problema. Chiar nu mai exista rușine? Nici nu a plecat bine președintele de aici și presiunile au început. Domnule Iohannis,domnule Orban,domnule ministru încotro plecați din prima zi? E sinistru ce se întâmplă pentru acest ins pe care l-am văzut de doua ori în viața iar a treia nu mai doresc. Cercetări disciplinare,dosare penale pe rol la DNA…. La nici jumătate de oră de la validarea guvernului șeful poliției Române,chestorul Vasilescu a semnat urgent raportul lui Dancu pentru a -l băga pe sub nas lui Vela.inca de astăzi. Mai am puțin și ies in pensie și plec capul un gust amar…
Chestoru IMPOSTORU Dumitrescu Doru, cu pensie DATA CU DEDICATI de 180 milioane+100 mii consier al ministrului + sef ATOP + consilier judetean la MH…….CAND ZBOARA DIN ADMINISTRATIA PUBLICA pt ca este o nulitate umana , un gunoi uman………..
NU-I POSIBIL CA DUPA 30 DE ANI DE LA LOVITURA DE STAT DIN DEC 1989 CRETINI DIN SISTEMUL MAFIOT CARE AU CAPTURAT TARA SA OCUPE FUNCTII IMPORTANTE IN POLITICA SAU IN ADMINISTRATIA STATULUI, EI SUNT GROPARII ROMANIEI.
Pai ce credeați voi,naivilor? Asa își consolidează psd-ul procentele pentru la anul.Voi va dați seama cate astfel de intervenții se fac in ministere și câte au castig de cauza? Odată cedat la primul merge și la al doilea și tot asa.. Și strigătele lui Orban, fermitatea mesajelor lui Iohannis, vax, se șterg la fund cu ele.. nația dracu mai suntem…unde sunt bărbații de altădată, fermi, cu principii și pantaloni pe ei?
Dar de ce disperarea asta pentru a sta pe funcție acest domn Dancu, după treizeci de ani de munca cinstita? Din patriotism? Hai că pute urat…dac-ar fi singurul! Da’ce, structurile lor contrainformative chiar nu au nimic, nici măcar o informație care să spună că a trăit numai din salariu că acum are datorii la bănci și că din acest motiv ar mai vrea sa stea?
Marine, tu de pe ce lume vii sau de unde ești? Asta are o stradă de vile in Constanta,masini nu orice,afaceri prospere in imobiliare, e putred de bogat.
Băiat deștept, face cheta lunara de la unii așa zisi agenți economici Onești sau fraieri,și împarte și protectorilor sai de la București. Precum clanurile interlope Clampăru ,Saceanu..
MAI trebuie restructurat din temelii pe baza unui AUDIT EXTERN exigent,RESPECTAND inainte de toate etica profesionala care este caracterizata in principal de independenta, integritate si competenta profesionala.
INDEPENDENTA profesiei – implica independenta de spirit (de drept) si independenta în aparenta (de fapt).
Independenta de spirit – reprezinta starea de spirit care permite lucratorilor sa emita judecati fara a fi afectati de influente si sa actioneze cu integritate, pentru a-si exercita cu obiectivitate competentele profesionale.
Independenta in aparenta – se realizeaza prin evitarea situatiilor in care o terta persoana informata si rezonabila ar cunoaste toate informatiile relevante, inclusiv masurile de protectie aplicate in munca specifica, iar pe aceasta baza ar putea concluziona ca, integritatea, obiectivitatea sau competenta profesionala a lucratorilor sunt compromise.
INTEGRITATEA – presupune ca lucratorul sa fie drept si onest in realizarea competentelor profesionale si in relatiile interpersonale.
COMPETENTA profesionala – lucratorii din M.A.I. trebuie sa aiba si sa-si mentina cunostintele si aptitudinile profesionale la un nivel necesar si corespunzator pentru a asigura membrii societatii ca primesc de la acestia servicii in conformitate cu standardele aplicate sau elevate cunoscute in domeniile in cauza.
Rezultatele nesatisfacatoare obtinute in munca specifica la nivelul sistemului MAI se datoreaza in primul rand lipsei manualelor de lucru pentru politisti (cu referire la ordinea publica, judiciaristi si politie rutiera) si jandarmi, acestea sunt suplinite de zeci si sute de dispozitii de lucru emise discretionar la nivelul tuturor esaloanelor.
In al doilea rand ineficienta muncii sistemului se datoreaza incercarilor nenumarate si neinspirate de a experimenta (dupa parerile unor farisei cu fantezii politiste), de-a lungul celor 30 de ani de tranzitie neterminata, tot felul de modele si sisteme de Ordine si Siguranta Publica (elvetian, italian, spaniol, german, francez, etc,) unele total incompatibile cu sisitemul de drept si social romanesc, dar de la care nici nu s-au preluat macar partile bune.
In al treilea rand neimplementarea voluntariatului public (Legea 195/2001), in sprijinul muncii de politie de catre cei cu responsabilitati in domeniu, din motive indoielnice si neonorante, in folosul muncii de ordine si siguranta publica, a condus de asemenea la nereusita si ineficienta precum si la impiedicarea dezvoltarii spiritului civic in Romania si la scaderea gradului de apreciere sau incredere in actul politienesc.
Trebuie subliniat ca influenta negativa majora asupra eficientei muncii, in Sistemul de Ordine si Siguranta Publica o are emiterea discretionara a normelor la nivelul tuturor structurilor (judetene, directiilor de linii, departamentelor, ministeriului) de cele mai multe ori fara a exista o fundamentare obiectiva, rationala si de fiecare data neavizate de C.S.A.T. sau/si de Parchetul General, ceea ce permite realizarea unor jocuri de interese nelegitime in sistemul de ordne publica si cel judiciar.
Astfel, din considerentele mentionate sistemul de reglementări interne, permite inclusiv emiterea de acte normative în scopul satisfacerii unor interese de grup sau individuale, dovedindu-se că, risipa de resurse, mediocritatea si contraperformanta reflectate in rezultate sunt oficializate şi întreţinute chiar cu contributia unor factori importanti de decizie din sistem.
Sistemul de reglementări, cu referire atat la nivelul superior cat si inferior, care asigura functionarea structurilor ce au competenta in domeniul Ordinii si Sigurantei Publice este incoerent, necorelat şi nesistematizat, contine imperfectiuni generatoare de conflicte de interese si de competenta precum si de interpretări echivoce în detrimentul bunului mers al activitatilor specifice şi al interesului public general.
Pentru cresterea obiectivitatii promovarii in functie, avansarii in grad si acordarii de distinctii si medalii este necesar eficientizarea procedurilor si tehnicilor utilizate in prezent, astfel:
– Numarul functiilor cu grade mari de ofiter sau subofiter(agenti) inclusiv cu gradul de general (chestor), prevazute in statele de organizare din structura sistemului trebuie sa fie riguros renormate (tinand cont de anumite ponderi si alogoritmi) pentru a se pune bazele unor grile care sa permita o dispersie piramidala corespunzatoare responsabilitatilor impuse de anumite capacitati intelectuale si standarde ce pot asigura o eficienta sporita in plan managerial si operativ dar si in ceea ce priveste folosirea resurselor.
Avansarea la gradul de general (chestor) sa se faca de asemenea in conditii de o inalta exigenta intelectuala si profesionala, astfel:
– dupa implinirea virstei de 45 de ani cand ofiterul are acumulata suficienta experienta [exceptie facind cei care au rezultate remarcabile in activitatea profesionala (incriminarea crimei organizate sau faptelor coruptie care reclama riscuri mari) si virsta de peste 35 de ani];
– cu recomandare din partea SINDICATULUI si al Corpului de Generali in randul carora doreste sa activeze care se poate obtine doar prin vot cu o majoritate calificata de 75%;
– cu avizul CSAT;
– numai dupa elaborarea unei lucrari stiintifice importante si de inalta tinuta realizata intr-un domeniu si cu subiect specific sistemului;
– in urma absolvirii examenului dat, in baza unei bibliografii, in fata unei comisii formata din 9 membrii proveniti din institutii fundamentale ale statului (Academia Romana, Curtea Constitutionala, Inalta Curte de Casatie si Justitie, OSIM, Sindicatul Politistilor, Academia de Politie, Comandament de Arma, etc.).
– Acordarea diferitelor distinctii si medalii de merit sa se faca cu mai mult discernamint, pe criterii de excelenta si in baza unor documentari cat mai laborioase.
– Pentru cresterea prestigiului, credibilitatii si eficientei institutiilor din structura sistemului de ordine si siguranta publica Poliţia Romana, Jandarmeria Romana si I.G.S.U. este necesar ca procedura desemnarii sefilor acestora institutii sa se faca pe baza unei selectii din mai multe candidaturi depuse pentru aceeasi functie si pentru un mandat bine delimitat de 4 sau 5 ani.
Dupa avizul primit de la C.S.A.T. si o mediatizare (dezbatere publica) corespunzatoare, prin vot Parlamentar sa se decida in functie de valoarea strategiei manageriale expuse de fiecare candidat, cea mai valoroasa si merituoasa persoana pentru ocuparea funcţiei vacante sau vizate. Eliberarea acestora din functie sa se faca numai la sfarsitul mandatului, iar cand situatia o impune mai devreme din diferite motive imputabile sefilor sa se decida tot prin vot parlamentar.
– In vederea eliminarii unor situatii de contestare a rezultatelor, comisiile de examinare pentru promovari in functii publice sau in grade profesionale trebuie sa aiba in componenta lor in mod obligatoriu ca membru pe linga specialisti cu responsabilitati profesionale in domeniu respectiv si un JUDECATOR de CONTENCIOS ADMINISTRATIV, cu competenta teritoriala pe raza caruia isi are sediul institutia Sistemului de Ordine si Siguranta Publica pentru a veghea la respectarea legalitatii procedurii si nu numai.
Măi Socrate, esti deștept! Daca s-ar face astfel de selecții, avansări, promovări, etc., m-aș reîntoarce în sistem. Am plecat din cauza unor șefi care începeau să conjuge verbele: a munci, a fi (cinstit, corect, integru) cu persoana a doua. Este o mare mocirlă in acest minister!!!
Normal Socrate, trebuie să vină Coarnă de la SNPPC, cel care făcea protocoale de colaborare cu PSD-ul, şi să examinieze ofiţerii pentru gradul de general. Aşa vor fi puşi în funcţii numai competenţi, cel mult până la nivelul de şef de post la Călăraşi, precum Coarnă. Auzi, cu recomandarea sindicatului şi corpului de generali ? Păi generalii actuali sunt făcuţi integral pe pile şi relaţii. Hai să-l luăm pe Vasilescu. Este nepotul lui Vasilescu de la BNR. Până în 1995 a fost plutonier şi apoi a fost făcutla apelul bocancilor ofiţer. VEZI LIPSĂ ÎN CV-ul acestuia. El ar trebui să voteze? Poate Despescu să voteze ? În principiu da, dar numai dacă îl lasă domnul preşedinte de cameră CIOLACU. Cred că în măsură să voteze ar fi şi IONIŢĂ de la DGA, mare general, finul lui APUD TOBĂ. CORECT sau INCPRECT SOCRATE ?
IN PROCEDURILE ENUMERATE pot INTRA DOAR ABSOLVENTII DE DUPA 1989 AI ACADEMIEIE DE POLITIE SI AI FACULTATILOR DE SPECIALITATE IMPUSE DE PROFILUL STRICT NECESAR FUNCTIONARII IN MOD EFICIENT A STRUCTURILOR MAI.
Sinecuristii, trebuie eliminati urgent din structurile MAI si nu numai …din aceste ci din tot sistemul bugetar (ministere,agentii, ambasade , consulate, consilii de administratie etc).
Nu uitati de asta care ii proteja pe interlopi, si care acum e adjunct la IGPR fix pe ordine publica.
Sa se duca la pensie, ca de luat masuri cu ei nu ia nimeni, ca se protejeaza intre ei.
https://adevarul.ro/locale/craiova/Seful-ipj-dolj-constantinnicolescu-despre-interlopii-sabii-craiova-nu-putem-vorbi-clanuri-mafiote-fac-legea-oras-1_583c19835ab6550cb8ed00d0/index.html
Și de numărul 2, adus de Fifi de la Craiova, ce ziceți? Oare domnu Nicolaescu a fost adus sa “descurce” cazul Caracal sau sa încurce?
Dinozaurul Constantin Nicolaescu, adjunct IGPR, adus de fostul ministru Fifor, pila acestuia, a venit pe fondul scandalului de la Caracal, dar o parte dintre fapte s-au intamplat in subordinea lui, la Cosoveni, el fiind seful IPJ Dolj. Cum sa aduci lupul paznic la oi? Care a fost scopul aducerii lui la IGPR? El trebuia sanctionat, nu promovat. Cumva sa ascunda urmele cazului?
Pardon ,adus de vesnicul dumitrescu doru
De acord cu americanu’,judiciaristuu’,Socrate, dar până când temele și orientările voastre vor fi puse în practică,dacă vor fi vreodată, va mai curge multa apa pe Dunăre. Până atunci, in fiecare judet exista Hutuci ca la Constanța și Danci precum fetele de moravuri ușoare de pe variantă care sunt preluați,spalati și duși mai departe pentru a împlini interesele pecuniare ale celor aflați vremelnic la putere. De ce oare? Aici nu e vorba de prietenii, aici e disperarea pentru bani cat mai multi bani, iar cei prolifici in colectarea și împărțirea lor, protectorilor de la Bucuresti vor fi menținuți în funcții indiferent de cat de mult înfierează pe sticla lupta pentru stârpirea corupției pentru prostime , Orban sau chiar șeful statului. E rușinos, e dezonorant dar astea sunt vremurile care le trăim. În județe, un sef de filiala de partid aflat vremelnic la putere, un comandant de poliție și unul doi procurori șefi pe judet asta este statul paralel, de aici se dă ora exacta, lasati placa aia de vinil cu Coldea & co un nemernic și ăla dar cu alte bune pe cap. Așa că, dincolo de dezamăgire ce poate fi mai rău? Regretul că noi cei cinstiți nu putem fi că ei? Nu, categoric ne-ar mirosi pielea urat și n-am mai fi in largul nostru.
Asteptam sa se ia masuri si la jandarmerie ca pute rau si pe acolo
Hă, hă, hă, pariu că Velea va fi dirijat din umbră ca și ceilalți? Nu uitați că la MAI este un viespar, nu ai cum să faci față. Singurul care a dominat a fost, cu unele sincope, Blaga. Nici Oprea, marele general în rezervă nu a rezistat, a fost mâncat cu oase cu tot. Dar Velea, un neinițiat(?) al sistemului v-a rezista?
Dar de direcția de combatere a criminalității organizate facuta praf de o serie de habarnisti incepand cu Stan Cristian cu finul lui de la Galati si apoi de cel care a protejat ani la rand clanurile interlope din Timisoara respectiv Negrila Stefan ajuns director, ce mai spuneti? Ar trebui sa i vada si pe ei cineva mai in amanunt.
Si totusi veni va clipa
Domnilor cu nume judiciaristul , aristotel,socrate , americanul scuzati ma dar la teorii din biblie parca pur fanteziste si numai cu referire la functiile mari si privilegii, ori cum sa fiti severi in controla subordobatii nu este adevarata munca de politie operativa ! Politia tocmai ca are prea multi sefi prin birouri fiecare sa comande strict ptr ptr interesele lor vreti prin control si ordine ca atunci cand eram militari sa restructurati si eficientizati politia ?! Niciodata asa nu ! Politia din operativ cu grade mici dar cu experienta din teritoriu sunt mult mai practici si eficienti a face o reorganizare cu eficienta imediata ! Nu se face reforma cu cei care fug dupa grade , functii mari si interese particulare, ptr inavutire nemeritat si peste masura ! Nu veti fi niciodata multumiti ! Reforma nu este necesara prin teorie a celor care nu stau in birou…oricate ordine dati ci de cei care isi risca zi de zi viata la propriu, si nu sunt cu zecile morti pe zi la nivel de tara, tocmai ca sunt bine pregatiti, nu cu basagonii teoretice, ci practic…daca nu va imputinati fabrica de scos pe banda rulanta a ofiterilor cu n studiu teoretice si nu ii scoateti in strada , in operativ, sa miroasa aerul conditionat din operativ, nu veti putea intelege cum se face munca de politie niciodata …cu o suta de cursuri teoretice si teorii..si pana nu veti inceta sa deprofesionalizati aceasta meserie, cu amante, nepoate si aventuri ptr care le angajati pe aceste fete,care ocupa posturi in teriroriu s au de birouri dupa scurt timp…nu veti ajunge la nici un rezultat ! Mi o trimiti in teritoriu,si dupa cat ca este direct angajata, stau sa o astept pana sa plec in actiune, ca vb cu amantul, unchiul s au sefii mei, careia pe acest criteriu nu pot sa i spun nimic, sa fiu practic eu profesionist sluga ei, ca daca ii zic ceva ..seful ma ia cu ,,ca am hartuit o sexual, ca ii fac sicane si avansuri si of doamne ea este virgina in urechi…atunci poti sa imi dai o suta de ordine, ca numai fac nimic…si caut si eu relatii mai sus, sa am sprijin si sa numai muncesc, sa imi risc viata, ca numai merita…chiar cu riscul demiterii ! Nici o comanda si nici o teorie nu ma va face sa risc viata, ptr ca sa ma conduca indirect o habarnista si nu se va mai merita sa imi fac profesia cu cat profesionalism am facut pana atunci…nu ne considerati roboti, inculti s au prosti !Daca vreti grade si functii mari, cand veti merge sa lucrati in operativ efectiv minim.vreo 15 ani atunci sa mergeti ca sefi in birouri sa stiti problemele reale ale politiei cu ce se mananca ! Politizarea, nepotismul, promovarea femeilor care nu au gand de meserie si fug din prima zi numau ptr a cunoaste sefi,atatea neajunsuri si salarizare proasta, la junatare decat si niste necalificati de la locala, ptr ca nu va interesat niciodata de profesionalizarea institutiei practic, si neajunsurile, dotarile si drepturilor celor operativi, care sunt sangele care tine in viata sistemul, fara ei cu mii de stategii…veti muri cu functii de comisari sefi..riscul raportat la conditii si mijloace de munca, drepturi decdnte salariale , chiar mult mai mici decat orice stagiar ofiter..a ajuns cutitul la os !Nimeni nu ii mai intereseaza de acestea ..si aici este cheia..succesului, daca schimbati mentalitatea, daca nu incepem sa va tragem presul de sub picioare, sa ne facem si noi proptele la altii din sistem si politic,si care pe care ! Asa a facut si regele cu tara odata pana la rascoala din 1907…cand cat de rege si sustinere internationala, guvern,sustinere din toate partile politice si fizice…a recunoscut fortat, ca soarta taranilor ( cei ce muncesc in operativ) trebuie schimbata mentalitatea in privinta regelui si de la el in jos !Nu este departe acest moment..eu sunt binevoitor si vreau si va vreau binele..chiar daca nu credeti s au pare asta !Toti ne ataca nedrept de cele mai multe ori ne denigreaza, etc si nici o minte luminata din conducere nu isi asuma, nu sa ne apere,ci sa spuna opinia si adevarul oficial ..doar atat ! Este greu, sunteti capabili…daca nu degeaba va dati sefi ! Daca comisarul, chestorul capituleaza in lupta…doar dementi im sa fim sa ne dam viata ptr nimic !
FONDURILE ALOCATE OPERATIVULUI SUNT CEL MULT 30% DIN BUGETUL total ALOCAT M.A.I.
Bugetul este tocat de personalul auxiliar neoperativ mult mai numeros si pentru obiective ticalosite.
E un moment pe lume sa-l chemam cu apelativu Alfa cand incepe totu si un alt moment Omega can se gata totu
…