Dupa cum „National” a dezvaluit in exclusivitate, managerul CFR Calatori a intrat in atentia procurorilor anticoruptie, pe langa alte nenumarate spete, si pentru faptul ca, din 152 de contracte acordate in mandatul sau, doar unul dintre acestea a fost atribuit in urma organizarii unei licitatii.



Iar dintre toate „negocierile” directe prin care Valentin Dorobantu este suspectat ca a spoliat bugetul companiei de stat, fara indoiala cele mai multe semne de intrebare le ridica modul prin care un offshore din Panama, avand un capital de doar 1.000 de dolari, a fost desemnat sa livreze piesele pentru reparatia motoarelor locomotivelor de la CFR, pentru o suma de 1,7 milioane dolari.
Doar apa minerala
Ce-i drept, managerul Valentin Dorobantu a organizat si o licitatie publica in timpul furtunosulului sau mandat. Numai ca, in timp ce zeci de milioane de euro au zburat din conturile CFR Calatori prin negocieri cu sau chiar fara publicare, protejatul lui Relu Fenechiu s-a dovedit mai catolic decat papa atunci cand a impus conditii draconice pentru cumpararea de… apa minerala. Caci doar pentru achizitia acestui produs alimentar a organizat singura sa licitatie!
De ce s-au scumpit biletele
Cu toate ca oricum ducea lipsa de calatori dupa ce a abandonat cele mai bune rute in favoarea operatorilor privati, CFR Calatori a primit o noua lovitura manageriala prin cresterea semnificativa a tarifului de calatorie. Iar principala explicatie a conducerii pentru ca a majorat biletele de tren a fost ca „s-au scumpit piesele”. Pai si cum sa fie altfel, daca managerul a decis, tot prin pagubosul procedeu al negocierii directe, sa cumpere piese de schimb pentru motoarele electrice de peste 1,7 milioane de dolari de la un obscur offshore, inregistrat intr-o cutie postala din orasul Ciudad de Panama! Acum, ce-i drept, spre deosebire de cercetarea altor contracte semnate cu firmele de casa din Romania, procurorii vor avea ceva de tras pentru a lua urma adevaratilor beneficiari care se ascund in spatele misteriosului offshore.
Concurenta de la IT
Insa Valentin Dorobantu se afla intr-o adevarata competitie neoficiala cu cealalta „sageata” a lui Relu Fenechiu la varful Ministerului Transporturilor, George Micu. De altfel, actualul sef de la CFR SA are propriile probleme, trebuind sa dea explicatii pentru „drumetia” facuta in SUA, in urma cu mai multa vreme. Informatiile anchetatorilor duc la o posibila recompensa primita de acesta, impreuna cu familia sa, dupa ce, pe cand era director general la CFR Marfa, a acordat mai multe contracte din domeniul IT unei firme conduse de un apropiat. Pe care, de altfel, dupa ceva timp l-a si tras dupa el in Consiliul de Administratie al CFR SA, dupa ce fusese impus de catre Relu Fenechiu pe noul post.