AcasăDezvaluiriAncheteValentin Dorobantu a pompat banii din CFR Calatori in contul din Panama!

Valentin Dorobantu a pompat banii din CFR Calatori in contul din Panama!

Dupa cum „National” a dezvaluit in exclusivitate, managerul CFR Calatori a intrat in atentia procurorilor anticoruptie, pe langa alte nenumarate spete, si pentru faptul ca, din 152 de contracte acordate in mandatul sau, doar unul dintre acestea a fost atribuit in urma organizarii unei licitatii.

Valentin Dorobantu (CFR Calatori) si George Micu (CFR SA) se intrec în a acordea contracte firmelor de casa ale lui Relu Fenechiu
George Micu
Furnizorul de piese de schimb ales prin negociere directa de managerul CFR Calatori se afla intr-o cutie postala din Ciudad de Panama

Iar dintre toate „negocierile” directe prin care Valentin Dorobantu este suspectat ca a spoliat bugetul companiei de stat, fara indoiala cele mai multe semne de intrebare le ridica modul prin care un offshore din Panama, avand un capital de doar 1.000 de dolari, a fost desemnat sa livreze piesele pentru reparatia motoarelor locomotivelor de la CFR, pentru o suma de 1,7 milioane dolari.

Doar apa minerala

Ce-i drept, managerul Valentin Dorobantu a organizat si o licitatie publica in timpul furtunosulului sau mandat. Numai ca, in timp ce zeci de milioane de euro au zburat din conturile CFR Calatori prin negocieri cu sau chiar fara publicare, protejatul lui Relu Fenechiu s-a dovedit mai catolic decat papa atunci cand a impus conditii draconice pentru cumpararea de… apa minerala. Caci doar pentru achizitia acestui produs alimentar a organizat singura sa licitatie!

De ce s-au scumpit biletele

Cu toate ca oricum ducea lipsa de calatori dupa ce a abandonat cele mai bune rute in favoarea operatorilor privati, CFR Calatori a primit o noua lovitura manageriala prin cresterea semnificativa a tarifului de calatorie. Iar principala explicatie a conducerii pentru ca a majorat biletele de tren a fost ca „s-au scumpit piesele”. Pai si cum sa fie altfel, daca managerul a decis, tot prin pagubosul procedeu al negocierii directe, sa cumpere piese de schimb pentru motoarele electrice de peste 1,7 milioane de dolari de la un obscur offshore, inregistrat intr-o cutie postala din orasul Ciudad de Panama! Acum, ce-i drept, spre deosebire de cercetarea altor contracte semnate cu firmele de casa din Romania, procurorii vor avea ceva de tras pentru a lua urma adevaratilor beneficiari care se ascund in spatele misteriosului offshore.

Concurenta de la IT

Insa Valentin Dorobantu se afla intr-o adevarata competitie neoficiala cu cealalta „sageata” a lui Relu Fenechiu la varful Ministerului Transporturilor, George Micu. De altfel, actualul sef de la CFR SA are propriile probleme, trebuind sa dea explicatii pentru „drumetia” facuta in SUA, in urma cu mai multa vreme. Informatiile anchetatorilor duc la o posibila recompensa primita de acesta, impreuna cu familia sa, dupa ce, pe cand era director general la CFR Marfa, a acordat mai multe contracte din domeniul IT unei firme conduse de un apropiat. Pe care, de altfel, dupa ceva timp l-a si tras dupa el in Consiliul de Administratie al CFR SA, dupa ce fusese impus de catre Relu Fenechiu pe noul post.

author avatar
Catalin Tache
9.408 afisari

10 COMENTARII

  1. Popescu Carmen directoarea de achizitii de la cfr calatori E MAMA TUNURILOR, sub tutela dorobantului.
    felicitari DNA

    Dna. ministru se impune sa curatati gasca penala de la cfr calatori
    DEMISIA HOTILOR

    • De la instalarea în urmă cu cateva luni ca ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu a fost bombardată cu o mulţime de sesizări la adresa directorului general al CFR Călători, Valentin Dorobanţu,care are un salariu lunar de peste 9000 de euro.
      Sesizările au venit atât din rândul ceferiştilor, dar şi de la mai multe instituţii publice, cum ar fi Consiliul Concurenţei, Camera Deputaţilor ori Senatul României.
      Reclamaţiile au vizat în special managementul catastrofal practicat de Valentin Dorobanţu. Acesta este acuzat că vrea să falimenteze compania CFR Călători și că face jocurile operatorilor privaţi de transport persoane.
      Până acum, însă, Ramona Mănescu nu a dispus nicio măsură concretă pentru stoparea jafului regizat de Dorobanţu?

  2. Domnule Tache,de cand ati inceput sa scieti despre marsaviile acestor MANAGERI PRIVATI,dupa cum vedeti nu ne culcam pana nu va citim articolul.Dupa cum ati aratat in articolul trecut,la cfr calatori,ziarul NATIONAL este interzis.Cred totusi ca ar trebui sa sapati mai adanc in mizeriile lui Dorobantu si sa observati ca mai exista langa dumnealui in conducerea cfr calatori o dna directoare pe nume Cintia Chinde,care este de fapt creierul majoritatilor magarii din societate.Cintia este sotia lui Sorin Chinde,Director la GFR si adjunctul lui Gruia Stoica.Cintia este Director Comercial la cfr calatori’.Nu stiu de ce nimeni nu se leaga de doamna asta care dupa cum am spus este -cheia tuturor afacerilor din societate.Cat de curand veti vedea ca anumite remize din tara vor pleca spre GFR cu cladiri si terenuri cu tot luate pe 2 lei.

  3. este inadmisibil sa aflam toate aceste marsavii din presa care urla de 5 zile continuu despre ce fac acesti ‘”MANAGERI PRIVATI”,si sa nu se ia nicio masura impotriva lor.Doamna Ministru,noi cfr-istii de la talpa suntem cei mai revoltati ca nu-i dati afara pe acesti tradatori.

  4. LA CFR CALATORI TOTUL ESTE IN ORDINE SI LEGAL ?
    CORPUL DE CONTROL AL PRIMULUI MINISTRU = ZERO
    CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI TRANSPORTURILOR=ZERO
    CURTEA DE CONTURI=ZERO
    ANRMAP=ACOPERA APROAPE TOATE ACHIZITIILE FARA LICITATII PUBLICE DE SUTE DE MILIOANE DE EURO, TOT ZERO.
    CONCLUZIA = LIBER LA FURAT ?
    DOROBANTU VALENTIN = MANAGERUL”SMART” DE LA CFR CALATORI, NUMIT DE FENECHIU, SALARIU LUNAR PESTE 9000 DE EURO PLUS BONUSURI DE UNDE SE POATE , MAI MULT, DUPA NOUL MERS A ANULAT PESTE 200 DE TRENURI , MAI ADAUGATI SI 8 ZILE DE CONTRACT SUSPENDAT DE FIECARE SALARIAT SI MULTE ALTELE .
    SA TOT TRAIESTI !
    LA MULTI ANI STIMATI ANGAJATI AI ACESTEI SOCIETATI , DORMITI LINISTITI , DOROBANTU “LUCREAZA” PENTRU …EL !

  5. DOROBANTU VALENTIN (uns de fenechiu), actualul manager al CFR CALATORI, încasează lunar 10.000 de euro, pentru DEVALIZARE /ILEGALITATI/ TEROARE/ EXECUTII / LICITATII DE MILIOANE DE EURO „LEGALE” /ANULARI DE TRENURI IN FAVOAREA PRIVATILOR …… SI MULTE,MULTE GOLĂNII !!!!
    cat mai TOLERATI JAFUL NATIONAL DOAMNA MINISTRU ?

    Popescu Carmen,Chinde Cintia,Protopopu Gabriel,Miu Elena,Nae Marcela,Zamfir Emil,Zaharia Adrian,Constantinescu Liliana >>> RUSINEA cfr calatori

  6. „Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a dat dispoziţie ca toţi directorii din conducerea companiei şi cei ai sucursalelor din ţară să fie prezenţi, la petrecerea de sfârşit de an organizată la „Eurohotel” din Bucureşti, hotelul controlat de către fostul cuplu Elena Udrea şi Dorin Cocoş.

    În toiul petrecerii , Valentin Dorobanţu le-a transmis invitaţilor mai apropiaţi de el că este cel tare director de la calea ferată şi nimeni nu îl poate schimba pentru că „sunt susţinut până în pânzele albe de actuala guvernare şi chiar de opoziţie”.

    Însă, mai mulţi invitaţi au plecat după o oră şi ceva ……. din cauza atitutudinii arogante și a comportamentului birjăresc epatat de către managerul Valentin Dorobanţu.”

    dupa”spusele” lu” dorobantu,USL sustine un PENAL.e de bine,doamna ministru…

    • Deşi nu s-a remarcat prin mari realizări profesionale în trecut, Dorobanţu are legături puternice !
      Este cunoscută relaţia dintre el şi Costel Comana, cel care controlează Regiotrans Braşov, care este „naşul” său.
      În plus, acesta s-ar bucura şi de sprijinul fostului ministru Fenechiu.
      La numirea sa, în ianuarie, ca director general interimar la CFR Călători, fostul ministru Fenechiu a susţinut că nu îl cunoştea decât de două săptămâni. Potrivit presei, Dorobanţu i-ar fi fost însă recomandat de unul din apropiaţii săi, Cristian Ghibu, fostul şef de la CFR Infrastructură.
      De-a lungul carierei i-au fost aduse lui Dorobanţu mai multe acuze, între care şi aceea că ar fi conceput noul mers al trenurilor aşa încât să îi favorizeze pe operatorii privaţi, în detrimentul CFR Călători.
      La petrecerea de la EUROHOTEL, carcotasii spun ca s-a laudat ca este sustinut de vicepremierul ,Dragnea . Asa o fi ???

  7. Cei ce mai sunt inca in viata au trait in Ro numai etape utopice, a taranismului utopic marcat in istorie de rascoala din 1907, a capitalismului utopic liberalist evidentiat de evenimentele sangeroase din 1933, a comunismului utopic caruia i s-a pus cruce in 1989. S-a ars in 24 de ani si perioada istorica neidentificata inca dar definita ba tranzitie, ba capitalism de cumetrie, ba capitalism salbatic, etc. Cert este ca sistemul politic creat in ultimii 24 de ani este unul de tip mafiot terminator pt natia romana. PRIN ACTIVITATI POLITICE (grupari infractionale de crima organizata denumite partide) si GUVERNARE de catre RECHINI s-a distrus avutia nationala (industrie, agricultura, sistem bancar, sistem de sanatate, sistem de invatamant, mediu ecologic, etc) creindu-se conditii ca ticalosii, impostorii, penalii, retardatii, analfabetii, betivii, prostituatii, etc, sa devina datorita SISTEMULUI POLITIC CANCEROS DISCRETIONAR in timp record , milionari, academicieni, doctori in stiinta, posesori de nenumarate liicente si diplome, posesori de averi incomensurabile detinute in tara si afara, etc. In Ro nu se pot face cunoscute public valori umane model, din cauza ordinarilor care pretind sa-si zica politicieni.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger