AcasăDezvaluiriAncheteUnde-s cozile de altădată? La DNA nu se mai primesc plângeri!

Unde-s cozile de altădată? La DNA nu se mai primesc plângeri!

Petenții, obligați să depună plângerile penale doar online

Situații cel puțin stranii întâlnite la mai multe secții de Parchet, inclusiv la cele care instrumentează fapte de corupție! Și unde acestea nu mai primesc plângeri penale! Toți cei care se prezintă cu actele de identitate, plângerea scrisă și chiar avocații din dotare fiind trimiși acasă! Cu recomandarea expresă să depună plângerile și toate actele necesare on-line, prin email!

Desigur, totul în contextul măsurilor uneori de-a dreptul halucinante luate de diverse autorități ale statului român cu privire la prevenirea extinderii pandemiei de COVID -19. Acum, ce-i drept, măsura nu este una în măsură să împiedice liberul acces la actul de justiție. Mai ales că, într-adevăr, cam toată lumea are acces liber la internet. Dar, totuși, acest mod de primire ”cu fundul” al petenților le lasă acestora din urmă nu doar un gust amar, dar și o primă doză de neîncredere față de faptul că sesizarea lor își va urma cursul firesc. Mai ales atunci când sunt implicate nume grele ale sistemului și politicii…

Astfel încât, cel puțin pentru a nu alimenta și mai mult teoria conspiraționistă, poate nu ar fi fost totuși chiar atât de dificil ca toți cei responsabili de managerierea activității respectivelor structuri de Parchet să îi doteze pe jandarmii de la intrare cu niște geamuri de plastic sau barem viziere, ca să poată prelua actele și a le înainta la Registratură.

Pe când și rețineri virtuale?

Mai ales dacă astfel s-ar fi și respectat distanța socială între petenți, că doar oricum la sediile Direcției Naționale Anticorupție nu mai sunt cozile de altădată. Pentru că altfel, în ritmul acesta, am putea asista și la alte situații tragi-comice în care și audierile ar putea fi efectuate tot în sistem online.

Ca să nu mai vorbim și că eventualele rețineri efectuate strict virtual, prin email ar corespunde de minune noii politici de ”toleranță sută la sută” dovedită de autoritățile statului român față de clanurile interlope. Astfel că ar fi suficientă trimiterea unui email în care să li se ceară interlopilor să se predea. Și apoi să aștepte și procurorii răspunsul acestora, la fel cum așteaptă și cetățenii numerele de înregistrare după depunerea online a plângerilor penale…

author avatar
Catalin Tache
1.308 afisari

3 COMENTARII

  1. Locuri de munca urgent! Începeti rapid o activitate noua, usoara, serioasa si profitabila! Foarte multi oameni au inceput deja sa lucreze! Seriozitatea noastra este absoluta! Primele castiguri au fost deja acordate! Avem nevoie de operatori online care sa lucreze 3 ore pe zi si sa castige 300 Euro lunar! Pentru a afla detalii,sunaţi vă rugăm frumos la numărul de telefon: 0743457028

  2. Luluta facea dosare la comanda politica a tov. Gen. Petrov si numa cu dedicatie. Adevarata justie se
    facea pe vremea tov. Gen. Petrov, si aku vrea din nou la Primarie !?

  3. CORUPTIA DIN JUSTITIE – cu referire la functionarea autoritatilor judecatoresti „parchete si instante” se manifesta prin:
    Crearea unor clanuri care, zadarnicesc infaptuirea actului de justitie prin sustragerea, ascunderea, substituirea sau distrugerea probelor si gestionarea jocurile de interese realizate in combinatie de grefieri, avocati, notari publici, politisti, procurori, judecatori, experti, persoane din structurile de informatii si oameni politici;
    – Crearea de structuri judiciare piramidale din personal ce manifesta obedienta fata de anumite grupuri de interese sau organizatii (politice ori apolitice);
    – Crearea unor proceduri judiciare cu continut confuz, echivoc, care faciliteaza emiterea de speculatii in favoarea infractorilor sau faptuitorilor. (“Persoana care ajuta un hot la savarsirea de infractiuni, se numeste COMPLICE si este pedepsit pentru asta. Daca o alta persoana ajuta acelasi hot dupa ce a savarsit fapta, la ascunderea adevarului se numeste AVOCAT si este platit pentru asta » ceea ce constituie o mare aberatie sau CIUDATENIE JUDICIARA );
    – Comiterea de abuzuri si ilegalitati in aplicarea regimului de detentie, nerespectarea regimului detentiei sub diferite pretexte prin punerea in libertate a detinurilor (sub pretexte medicale), permiterea consumului de droguri sau comiterea traficului ilicit cu diferite produse in penitenciare, mentinerea unor conditii de detentie precare fata de standardele europene etc;
    – In aplicarea actului de justitiei s-a ajuns si la situaţia reala in care, legalul este socotit ilegal si invers. LEGEA ESTE RESPECTATA TOCMAI CA BARIERA numai de “boi”, „leii” sar peste ea, iar „cateii” trec pe sub ea. Solutionarea unor cazuri penale in care sunt implicati “leii”(oameni politici, guvernanti, capi ai lumii interlope) actiunea imediat este categorisita de restul grupului de interese ca fiind vorba despre dosare politice folosindu-se tot felul de mijloace pentru intoxicarea opiniei publice la care isi aduce aportul substantial si coruptia din presa;
    – Procedurile mai putin normale sau nedemocratice, instituite in baza sistemului legislativ rezultat din ratiuni subiective, dusmanoase si egoiste, ce activeaza in societatea romaneasca, batjocoresc cele mai importante categorii sociale sau profesionale fara deosebire de varsta, sex sau grad de instruire. Tot sistemul de norme amagalmat a condus si la aparitia unor “mutanti” sau “degenerati” esuati social precum; “capitalist cu obligatii de comunist”, “capitalist fraudist”,”miliardar de carton”, “impostor cu diplome de studii”, “politician apolitic”, “imbogatiti prin saracirea tarii”, ”interlop beizadea”, “presedinte penal”, “premier penal”, ”primar penal”, ”judecator penal”, “parlamentar penal” “lider de sindicat penal” etc. notiuni cu care statele membre ale UE nu sunt de acord a fi introduse in spatiul comunitar;
    – Sistemul de reglementari superioare (ne mai vorbind de cele inferioare) din punct de vedere al ierarhiei juridice din Romania (a se vedea OUG-rile emise pe banda rulanta) permite emiterea de acte normative in scopul satisfacerii unor interese nelegitime de grup sau individuale, dovedind ca, CORUPTIA ESTE OFICIALIZATA-institutionalizata SI INTRETINUTA DE FACTORII PUTERII;
    – Sistemul legislativ este dezlanat, necorelat si nesistematizat aspecte care ii determina si pe justitiarii de buna credinta sa faca interpretari confuze si precare in detrimentul bunului mers al sistemului judiciar si al interesului public general dar in folosul unei “Justitii de tip SRL”;
    – SITUATIA PRECARA A SISTEMULUI JUDICIAR se datoreaza si nivelului scazut de pregatire(specializare), abilitatilor si inteligentei reduse a unor aparatori ai legii. Cei inteligenti, specialisti si avari fiind platiti cu sume fabuloase sunt atrasi sa lucreze pentru infractori si in sprijinul dezvoltarii criminalitatii, ca avocati, notari, etc profesii liberale ce functioneaza pe principiile CASTELOR sau ale mafiei. Ineficienta justitiei impune printre altele si luarea de masuri prin care ori insistam pentru modificarea procedurilor in sensul de a le simplifica si aduce la nivelul posibilitatilor de gandire si indeminare a justitiarilor existenti sau invers, promovam juristi si specialisti capabili -bine platiti- care au capacitatile de gandire necesare pentru emiterea de judecati de valoare de nivel superior pentru aplicarea corecta si cu operativitate a reglementarilor existente;
    – In prezent activitatile specifice de urmarire si tragere la raspundere penala a persoanelor vinovate de savarsirea infractiunilor de coruptie, a celor asimilate acestora si a infractiunilor in legatura directa cu cele de coruptie, inclusiv pentru fapte de mare coruptie sau mare criminalitate sunt tergiversate, esuate ori ratate datotita nu numai lipsei de profesionalism ci si dependentei justitiei de sistemul politic;
    – Indicatorii de baza ce caracterizeaza eficienta sau randamentul sistemului judiciar romanesc, celeritatea solutionarii dosarelor, numarul cazurilor cu amanari si schimbari de solutii, procentajul rechizitoriilor finalizate cu condamnari si recuperarea prejudiciilor sau bagubelor reliefeaza din nefericire pentru democratia romaneasca post-decembrista si justitiabili O STARE DE FAPT CATASTROFALA ce ilustreaza realizarea unor cheltuieli judiciare enorme din banul public fara nici o justificare. Din analiza valorilor anuale a indicatorilor mentionati rezulta ca prin politicile adoptate (de factori de decizie extrem de subiectivi cu scopuri ascunse si interese de clan sau de grup) in cadrul sistemului judiciar nu s-a dorit emanciparea sau adaptarea acestuia la cerintele si valorile noului sistem social democratic. Valorile anuale ale indicatorilor statistici mentionati mai arata ca sistemul judiciar este (un amalgam) afectat grav si sub aspectul organizarii institutionale, al functionarii structurilor, al procedurilor interne de lucru utilizate si al gestionarii resurselor (financiare, umane si materiale).
    In Spania, tara cu o populatie si un teritoriu de 4 ori mai mare decat al Romaniei, primul stat din UE unde pentru combaterea coruptiei a fost necesara infiintarea unui parchet (Parchet National Anticoruptie) acesta functioneaza in organigrama cu un nr toatal 50 de persoane, in timp ce in Romania DNA are peste 600 de oameni, de 12 ori mai multi si are un randament foarte scazut in combaterea marii coruptii.
    Combaterea si prevenirea marii infractionalitati in Romania (ca si in Spania privind combaterea coruptiei si respectiv in Italia a crimei organizate) se realizeaza cu structuri judiciare paralele similare procesului de productie industriala. Dovada atesta ca cei care au decis creerea acestor structuri au fost mai intai meseriasi, ucenici in fabrici si uzine si datorita acestor reminiscente au decis sa infiinteze atatea directii, servicii si birouri cite articole sunt cuprinse in Codul penal si legile speciale, desi situatia existenta impune pentru eficientizare o organizare a structurilor judiciare pe domenii.
    La nivelul Parchetului General functioneaza Directia Nationala Anticoruptie (DNA) ca in SPANIA si Directia de Investigare a Infractionalitatii de Crima Organizata si Terorism (DIICOT) ca in ITALIA si la fiecare Parchet de pe linga curtile de apel (16) se regasesc servicii corespondente, iar in judete birouri (42) desi fenomenele infractionale vizate nu pot fi delimitate teritorial-administrativ, acestea avind caracter spontan, tranzitoriu, zonal sau chiar transfrontalier.
    In cadrul MAI exista de asemenea Directia Generala Anticoruptie (DGA) si Departamentul de Informatii si Protectie Interna (DIPI), care in mod nefavorabil operativitatii au aceiasi configuratie structurala in profil teritorial ca si cele doua directii din cadrul Ministerului Public. Subordonarea D.I.P.I si D.G.A. politicului (primului-ministru si ministrului) este, mai mult decat daunatoare si fara precedent sau corespondent in tarile din U.E ori cu democratie reala. Acest model dambovitean original duce la ineficienta judiciara si mai mult la inspitirea ambelor parti in sensul ca politicul poate decide in procesul de valorificare a informatiei judiciare, iar judiciarul poate santaja factorul politic cu acuzatiile de criminalitate, referitoare la comiterea de abuzuri si ilegalitati.
    Herupismul care a stat la baza hotararilor de infiintare si mai ales de organizare a D.N.A. si D.I.I.C.O.T. apoi de extindere discretionara a structurilor sale centrale si teitoriale denota ca in Romania coruptia si crima organizata sunt socotite fenomene sociale vesnice si continue (fara intrerupere) manifestate la cote maxime.
    La nivelul tarii nu s-a facut niciodata o abordare sistemica referitoare la analiza PREVENIRII in mod sistematic a imoralitatilor si a vulnerabilitatilor privind coruptia de catre MANAGERII autoritatilor publice centrale si teritoriale sau locale (vezi ATOP). Aceasta situatie a determinat pe de o parte cresterea sau intretinerea artificiala a celor doua fenomene de criminalitate, iar pe cealalta parte s-au adoptat mai curand hotarari neitemeiate pentru dezvoltarea organigramelor celor doua structuri ce au ca si consecinte irosirea de resurse si in mod categoric ineficienta operativa.
    Structura organizatorica a celor patru entitati judiciare D.I.P.I., D.G.A. din M.A.I. si D.N.A. D.I.I.C.O.T. din cadrul Ministeruilui Public este de tip administrativ si nu operativ asa cum o cere realitatea obiectiva(a se verifica cum sunt organizate si functioneaza asemenea structuri in tari din U.E.) avand subunitati in fiecare judet unde se mentine la un nivel superior cardasia negocierilor intre faptuitori si justitiari, ceea ce determina interes din partea autoritatilor, pentru mentinerea vesnica a acestor organizatii si nu se vor aplica solutii specifice diminuarii la maxim posibil a criminalitatii.
    In interiorul autoritatilor judiciare mentionate (cu denumiri pompoase) activeaza aceeasi justitiari, care au facut parte din structurile precedente, cu manifestari si atitudini similare de “non – combat” dar pe venituri salriale mult umflate. Situatia existenta favorizeaza doar escaladarea infractionalitatii si risipirea fondurilor bugetare pe apa sambetei cum ar spune Nenea Iancu .
    Structurile teritoriale sunt create si, pentru a pastra obedienta in sistem ori pentru ca deciziile juridice sau verdictele sa fie controlate de anumite grupuri de interese, situatie care afecteaza independenta, integritatea si competenta profesionala a lucratorilor devotati, capabili sau combativi.
    Existenta celor patru institutii, cu forme structurale inadecvate pentru scopul tinta (cu personal selectat in majoritatea cazurilor pe cai oculte ce respecta in majoritatea situatiilor doar principiul clientelismului), genereaza multiple conflicte de competenta si interese ceea ce denota ca de fapt nu se doreste depistarea si pedepsirea infractorilor (modul de actiune in asemenea forme structurale constituie un scenariu hazliu, de mers la vinatoare cu trimbite, clopotei si zurgalai sau pocnind din bici) ci au ca obiectiv festivismul ce trebuie aratat publicului majoritar credul din Romania sau U.E. Prin configuratiile organozatorice existente se realizeaza jecmanirea avutiei tarii si a bugetului national. Toate aceste manopere paguboase se desfasoara in folosul grupurilor de interese neligitime;
    – Numarul clanurilor (formate, din infractori cu cazier, politicieni, judecatori, procurori, avocati, politisti, grefieri, experti si notari, pe principii de rudenie sau de grup bine organizat) existente in sistemul judiciar este semnificativ de mare ceea ce afecteaza toti indicatorii de eficienta si determina in acelasi timp risipirea unor insemnate fonduri bugetare ale statului roman (cei care judeca irational si prost sau carora nu le pasa de consecintele unor verdicte arbitrare date nu sunt pusi sa RASPUNDA ori sa plateasca daunele create).
    Populatia Romaniei in stadiul in care se afla dupa 30 de ani de la evenimentele din 1989 ARE NEVOIE MARE DE DREPTATE “ca necesitate sociala obiectiva” si nu de justitie ca sistem de drept ce functioneaza ca o platforma de aranjamente ale intereselor clasei politice dominante;
    – La zadarnicirea activitatii sistemului judiciar contribuie nu numai modul defectuos al organizarii si functionarii institutiilor abilitate ale statului ci si societatile de badyguarzi (cu obiect de activitate formal) dotate cu tehnica de lupta si de ascultare si firmele de detectivi particulari, care sunt in legatura directa, ilicita, cu membri ai clanurilor apartinind crimei organizate sau “cartite” din justitie ori politie si servicii secrete.
    Infiintarea discretionara de firme constituite in cadrul serviciilor secrete cu scopul declarat de a se efectua supravegheri operative acoperite si care de fapt functioneaza dupa bunul plac al unor farisei aduc si mari prejudicii sistemului judiciar si nu numai;
    – Statutul pensionarilor cu pensii de serviciu sau speciale nu este in conformitate cu practicile europene, foarte multi fosti demnitari, justitiari, militari, functionari publici cu statut special care primesc pensii de serviciu-speciale (pentru ca au fost supusi unor interdictii legale de a avea pe timpul activitatii profesionale acces la alte venituri extra-profesionale) nu contine si reglementari speciale de aparare sau protejare a intereselor statului de catre acestia pe perioada (sau in primii 5 ani) cat au calitatea de pensionari.
    Detinatorii multor secrete – inclusiv de stat – ori sunt constituiti direct in grupuri infractionale valorificand ilicit tot felul de ponturi pe diverse piete sau daca nu, lucreaza la vedere ca angajati pentru sustinerea (protectia) unor actori economici nocivi unde se comit infractiuni sau se desfasoara activitati daunatoare bunului mers al societatii. Combinatorilor din aceasta categorie de pensionari care favorizeaza ori sunt depistati ca fac parte din retelele infractionale, intr-o democratie autentica sau tara civilizata, li se anuleaza dreptul de pensie speciala sau de serviciu (a se vedea in tari din UE).
    – Reducerea sau degradarea independentei, integritatii si competentei in exercitarea profesiei, a personalului din, Politie, Justitie, structurile independente de control si alte autoriati ale statului a dus la subminarea capacitatii institutiilor publice de a participa in mod eficient, obiectiv si efectiv la lupta anticoruptie si combaterea marii criminalitatii in general;
    – Existenta in Ro a institutiei ANI demonstreaza sau confirma neputinta (INCOMPETENTA) statului roman, in coparatie cu alte state ale UE , de a stavili sau combate IMORALITATEA sau marele flagel care se numeste CORUPTIE si echivaleaza ca insemnatate in contacararea fenomennului denumit LIPSA de INTEGRITATE cu zicala „influenta razelor de luna asupra galosilor de guma” demonstratie care se face pe un consum bugetar insemnat. ANI este de multe ori acuzata public de atitudine selectiva in depistarea si instrumentarea unor cazuri.
    Atributiile ANI (institutie care are caracteristici functionale BA administrative, BA judiciare) in lumea civilizata dominata de rationalitate sunt executate de catre FISC si de catre AVERTIZORUL de INTEGRITATE . FISCUL este cea mai eficienta si exigenta autoritate de stat ce exercita fara scrupule asupra tuturor persoanelor juridice sau fizice (cetatenilor sai) masuri exigente de recuperare a oricarui prejudiciu, indiferint de cauza producerii lui sau neplata vreunui impozit. Obama nu si-a putut numi doi coechipieri, consilieri-experti, la presedentie pentru ca in cazierul lor fiscal aveau mentiuni facute pentru intirzierea cu citeva luni a platii unui impozit anual de 300 dolari, in timp ce in Romania unii asa zisi demnitari sau politruci IMPOSTORI nu numai ca nu platesc impozitele si taxele anuale, dar nici cheltuielile cu utilitatile (apa, caldura, canal, gaze, electricitate, cablu TV, Net, etc) de la numeroasele lor imobile dobintite in cele mai multe cazuri in mod fraudulos.
    Cazurile de INCOMPATIBILITATE si CONFLICT de COMPETENTA in statele civilizate sunt prevazute clar si concis de lege in CODURILE ETICE ale fiecarei institutii, unitati economice cu capital de stat sau autoritati publice . FAPTELE comise de angajati, indiferent de functie sau grad profesional sunt, constatate de catre AVERTIZORUL de INTEGRITATE desemnat de adunarea generala a fiecarei institutie, unitati economice cu capital de stat sau autoritati publice si TOATE acestea sunt sanctionate in mod riguros si obiectiv de catre JUSTITIE si de COMISIA de DISCIPLINA a fiecarei entitati mentionate.
    Avind in vedere diversele cai si mijloace prin care se manifesta IMORALITATEA si INCOMPETENTA de 28 ani in domeniile mentionate se poate concluziona ca cele doua cauze principale au contribuit in mod neasteptat la compromiterea totala a sistemului politic instalat dupa 1989, la deteriorarea relatiilor de incredere ale Romaniei cu statele lumii, distrugerea industriei, turismului si agriculturii, decaderea sistemului de educatie si sanatate si la banalizarea sistemului de justitie, de aparare si ordine publica precum si la cresterea fara nici o justificare a datoriei externe a tarii.
    Lipsa de performanta existenta in organizarea si functionarea statului roman poate conduce sigur, in cel mai scurt timp, la FALIMENT NATIONAL.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger