AcasăDezvaluiriAncheteULTIMA ORĂ : A căzut regionalizarea MAI!

ULTIMA ORĂ : A căzut regionalizarea MAI!

Bogdan Enescu îi propune ministrului Vela desființarea grupărilor mobile

Pe 14 ianuarie publicam dovada indubitabilă a planului secret de regionalizare a Jandarmeriei Române! Și anume chiar harta care cuprindea cele noi opt inspectorate teritoriale din care ar fi urmat să fie format IGJR-ul după dispariția actualelor inspectorate județene. Numai că în urma ”loviturii” nu s-a mai putut trece pe șestache direct la anunțarea regionalizării, așa cum prevedea planul inițial. Astfel că ministrul Marcel Vela s-a văzut nevoit să facă un pas înapoi, cel puțin în ceea ce privește reorganizarea acestei structuri din cadrul MAI. Continuând în schimb să solicite – și pe bună dreptate de această dată – măsuri concrete de eficientizare a activității structurilor de Jandarmerie.

Bogdan Enescu îi propune ministrului Vela desființarea grupărilor mobile

Iar parcă pentru a-i face pe plac cât mai repede cu putință ministrului, mai ales ținând cont de contextul deloc plăcut al informărilor privind viața sa amoroasă, colonelul Bogdan Enescu s-a și grăbit să redescopere ”apa caldă”, preluând astfel din mers mai vechiul plan de destructurare a grupărilor mobile din teritoriu. În schimb, inspectorul general urmând să propună, după cum reiese din informațiile de ultimă oră intrate în posesia noastră, ”fărâmițarea” acestor grupări regionale în mici detașamente aflate sub comanda directă a inspectoratelor județene! Și uite cum, după ce astfel se recunoaște de facto că practic a căzut ”marea reorganizare” a Jandarmeriei, actuala conducere a armei sare din lac în puț. Și în loc de regionalizare propune acum ”fărâmițarea” Jandarmeriei, chiar dacă astfel s-ar desființa structurile grupărilor mobile care funcționează în teritoriu.

Detașamente județene în loc de grupări mobile!

Harta dezvăluită de ”Național” a stopat regionalizarea IGJR

Aceasta este, pe scurt, principala măsură prin care Inspectoratul General al Jandarmeriei Române încearcă să mai domolească ”foamea de eficientizare” a ministrului de Interne : renunțarea la grupările mobile! Cele care în acest moment sunt în număr de opt, formate din câte 300- 400 de luptători de elită fiecare și cuprinzând până la câte opt județe. De asemenea, de remarcat că grupările au o structură mai mult decât suplă, pe lângă luptătorii antrenați specific trupelor de intervenție din statele occidentale mai existînd câte un mic stat major și câte o minusculă secțiune pentru asigurarea logisticii. Iar acum, în locul acestor grupări cu adevărat mobile se va trece la câte un detașament de intervenție plasat sub comanda fiecărui inspectorat județean de jandarmi în parte! BSIJ-ul urmând să gestioneze situația din Capitală!

Revin BAOLP-ul și ACVILA!

Vor să facă din nou ACVILA

Culmea este însă că până și aceasta este o măsură provizorie, intenția actualei conduceri a Ministerului de Interne fiind revenirea la structuri speciale de intervenție după modelul ”defunctelor” BAOLP și ACVILA! Până atunci însă, poate se informează și mai bine ministrul Vela, indiferent dacă de la  inspectorul general Enescu sau mai ales din altă parte, ce ar reprezenta practic desființarea grupărilor mobile pentru ”eficientizarea” activității Jandarmeriei. De exemplu în cazul necesității intervențiilor cu grad major de risc la un derby de fotbal sau la un ”măcel” stradal între clanurile interlope, ca să dăm doar două exemple…

author avatar
Catalin Tache
41.420 afisari

44 COMENTARII

  1. Salutare , după cum am comentat și la ultima știre privind “comasarea Jandarmeriei și Poliției Romane” , treaba este clară și o sa vedeți acest lucru cât mai curând , nu vreau sa intru in polemica cu nimeni , dar aceasta “reorganizare” este cusută cu ață albă, Guvernul Orbán când a venit la putere a vrut sa arate lumii ca ei fac și dreg , au atacat Jandarmeria romană privind “10 August” , au vrut sa arate ca ei “îndreaptă” aceasta arma , ca ei fac , ca desecretizează , ca nu știu ce , in realitate , toată treaba este o mizerie mare , o dezinformare și atât , nu au vrut sa facă nimic , ci doar sa distragă atenția publica de la adevărate lucruri ce se întâmpla in țara , trebuia sa se vorbească și despre ceva in media , iar Jandarmeria este un subiect foarte interesant , adevăratele probleme sunt altele , eu zic ca Jandarmeria o sa rămână la fel , și acum și peste 10 ani 🙂 , pana o sa își dea ei seama ca trebuie sa schimbe cu adevărat ceva și nu doar sa vorbească și sa dea bine pe sticla , toată aceasta tevatura și ieșiri la tv ale Ministrului de Interne au fost doar in scop electoral , sa își mai atragă simpatie și atât , având in vedere ca secretarii de stat ai ministerului au rămas aceeași de pe vremea lui “Pasvante Chiorul”!
    Trăiască incompetenta și prostia , in aceasta țara se iau anumite măsuri doar atunci când se întâmpla ceva foarte grav , de ex mineriadele , in rest , .. aceiași Mărie cu alta pălărie și doar promisiuni!
    Va salut o zi frumoasa!
    Ps. Salariul sa vina in rest , prostii tot prin Germania!
    😉

  2. Miroase a destabilizare. Foarte rău.Ce spune CSAT-ul? Interesele destabilizării ar putea fi condamnabile

    • Ce sa spună CSAT’ul ?;;) Acolo nu este Nea’ Klaus ? .. baietu’ care spunea “guvernul meu” , ce sa zică și el ? Oricum el nu prea vorbește deloc și acum pe bune , orice ar face ăștia el zice ca așa trebuie procedat , ca așa este constituțional , ca avem cel mai bun guvern , stai sa iasă băieții cu “Mu1a” ca nu-i văd ?, sa le-o dea și ăstora , nu aveau cum sa facă reorganizarea asta , despre care vorbesc ei , mai ales sa muți Jandarmeria la Poliție , nu zic ca băieții nu se pricepeau și la Poliție , oricum la op fac aceeași treaba, după cum a zis și Dumitru Coarna , dar ce ne facem dacă ies “prostii-n strada?” Cine ii mai gonește ? Sa nu zic altfel?, Oameni buni , Jandarmeria este arma care este “pluriColorata” ca sa zic așa , când este PSD’ul este psd’ista , când este PNL’ul , este pnl’ista, asta este adevarul , sa nu ne mai ferim! In plus , dacă tot DGJMB’ul se muta la DGPMB , toți de la DGJMB’u își pierdeau funcțiile , deci România câștiga un venit , niște bani in plus , având in vedere salariile , dar , nu se vrea! Siguranta cetățeanului nu este pusă pe primul loc in aceasta țara , ci interesele proprii ale unor “mai-mari” , asta este adevarul! Va salut o zi frumoasa!

  3. Bravo Mavercik,exact asta comentasem si eu.NICIODATA NU SE FACE COMASAREA POLITIEI CU A JANDARMERIEI CUM NU SE VA FACE SI CEA A SRI CU SIE

  4. DIN PACATE IN M.A.I ACUM NU EXISTA SPECIALISTI DE VALOARE CARE SA CONSTITUIE O COMISIE PENTRU AUDITARE SI STABILIREA UNEI STRUCTURI OPTIME-EFICIENTE SI A UNEI STRATEGII VERITABILE VIZAND ORDINEA SI SIGURANTA PUBLICA.
    IN M.A.I AVEM MULTIMEA CHESTORILOR FACUTI LA APELUL DE SEARA SI ŞLEATCA GHENERALIOR FACUTI LA APELUL BOCANCILOR caresunt NUMAI LATRAII, POPANDAI, SOBOLANI, SEXISTI(E) ETC DE UNDE STIINTA SI STRATEGII VERITABILE

  5. Jandarmeria Româna, prin structurile specializate, functioneaza conform prevederilor legii sale organice (Legea nr. 550/2004, privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române).
    In 1990 fostele „Trupe de securitate” (cu competente, superioare, asupra fostei militii) din M.A.I. au fost transformate printr-un simplu act normativ (Hotărârea de Guvern nr.0749 din 5 iulie 1990) in „Comandamentul Trupelor de Jandarmi”.
    Acest departament mentine continuu fata de Politia Romana o anumita stare de rivalitate, nascuta din dorinta „jandarmilor neresemnati dupa cele intimplate in 1989” de a redobandi (din superioritatea avuta fata de politisti in vechiul regim) cat mai multe competente materiale si teritoriale in domeniul sigurantei si ordinii publice.
    Situatia a fost intretinuta ori amplificata si de unii factori de decizie ai puterii politice si cei ai puterii rezervate, care in cele din urma au dovedit, ca de fapt, in sens, democratic sunt ostili eficientizarii sistemului de ordine publica,
    Drept urmare institutia I.G.J.R. si-a atribuit si prevazut in mod hazardant cat mai extinse competente in domeniul sigurantei si ordinii publice, de mentionat fiind urmatoarele;
    – Apărarea ordinii şi liniştii publice, a drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, a proprietăţii publice şi private(?);
    – Prevenirea şi descoperirea(?) infracţiunilor şi a altor încălcări ale legilor în vigoare;
    – Combaterea actelor de terorism(?);
    – Protecţia instituţiilor fundamentale ale statului;
    – Executarea unor misiuni internaţionale(?);
    Potrivit „Strategiei de realizare a ordinii şi siguranţei publice” (H.G. nr. 196/2005 – a se vedea ca acest act normativ nu are avizul CSAT si in loc de ministru de interne este semnata cu “P” de un secretar de stat), “Jandarmeria Română, este componentă a forţelor principale ale sistemului de ordine publică, fiind abilitată prin lege să exercite “dreptul de poliţie al statului (?)”, reprezentând componenta de bază a structurilor destinate să gestioneze problematica din domeniul ordinii publice în timp de pace sau pe timpul stării de urgenţă”.
    In cadrul legal de reglementare a activităţii I.G.J.R. se mai invoca si Codul de procedură penală prin care se stabileşte dreptul jandarmilor de a constata fapte de natură penală pe timpul îndeplinirii atribuţiilor de serviciu (art. 214), (încadrând totodată Jandarmeria Română în categoria instituţiilor cu responsabilităţi în cadrul procesului penal (?), prin stabilirea în sarcina acestei instituţii a unor obligaţii specifice: asigurarea respectării măsurilor preventive şi a obligaţiilor stabilite de instanţă pe timpul amânării executării pedepselor, precum şi executarea mandatelor de aducere.
    La nivelul atributiilor I.G.J.R., prin reglementari sunt prevazute doua domenii de competenta;
    a). – pentru ordine publica actioneaza 6 tipuri de structuri;
    – mobile
    – montane
    – zona litoralului
    – antiteroriste(?)
    – judiciare(?)
    – sportive
    b). – pentru paza obiective sunt constituite 2 structuri;
    – Serviciul paza si protectie institutionala cu 3 unitati speciale;
    – Serviciul paza si protectie transport cu 3 unitati speciale.
    Desi se mentioneaza ca Jandarmeria Româna este organizată pe principii militare, ca sistem unitar de forte si mijloace, dispus conform organizării administrativ – teritoriale a tării din analiza organigramei APARATULUI CENTRAL al I.G.J.R. rezulta ca exista un exces de structuri, astfel;
    – Pentru domeniul operativ organigrama contine;
    – 8 directii
    – 24 servicii
    – Pentru asigurarea logistica si de resurse sunt destinate ;
    – 2 directii
    – 5 servicii
    Din totalul celor 10 directii doar doua isi justifica existenta, iar in cadrul celor 31 de servicii majoritatea fiinteaza, formal, fara incarcatura cu sarcini si responsabilitati pertinente.
    In baza acelorasi rationamente adoptate la redimensionarea schemei organizatorice a I.G.P.R. trebuie restructurata si organigrama I.G.J.R. avand la baza algoritmul ca managementul acestei structuri poate fi asigurat doar de un sef si un adjunct.
    Cu ocazia reproiectarii schemei organizatorice, este necesar sa fie excluse din functionarea I.G.J.R. conflictele de competenta existente, respectiv, fata de politia de ordine publica, cea judiciara si locala(comunitara), de SPP si SRI si in acelasi timp sa fie externalizate actvitatile care sunt pretabile si aduc prin aceste operatiuni eficienta comandamentului de arma.
    IGJR TREBUEI SA AIBA COMPETENTA TERITORIALA SEPARTA FATA DE CELELALTE STRUCTURI (vezi FRANTA).

    • Dl. Priceputu ceea ce scrieți mai sus se aplica acum 10 ani. Vă rog să vă mai interesați a-ți rămas în urmă. S-a mai făcut o reorganizare intre timp și structura nu mai arată așa. Toate bune

      • Ești foarte învățat! În învățământul primar se învață întrebuințarea cratimei! Boule…

        • Ho mă gunoiule, după ce te-am apostrofat mai acum ceva vreme,tot pe probleme de gramatică,ai devenit tu priceput la limba română…

          • Ușurel curajosule! Inapoi in curu secretarei! Lingaule! Mă înveți tu limba română, prostule?!

          • Nu trebuie sa iti ceri scuze pentru atat! In cazul tau nici cu tac’tu bou si ma-ta vaca nu se justifica idiotenia pe care o emani! Hai, cap si pajura..

  6. Iarăși ai dat-o de gard Lache,iarăși s-a adeverit că bați câmpii,că ești slab informat,un slab jurnalist….du-te la muncă prietene, muncește,fa rost de bani altfel…

  7. Daca intr-o zona rau famata are loc zilnic un furt, un viol, o talharie si un echipaj trece ocazional prin acea zona si va prinde un infractor membrii acelui echipaj vor fi considerati eroi, daca un echipaj va sta acolo zilnic si infractiunile nu vor mai avea loc, voi, opinia publica ii veti arata cu degetul si veti spune ca stau degeaba pe banii vostrii….ce populatie inteligenta…populatia populeaza ….si atat:))

  8. @Totuși , dacă nu se reorganizează opinați că ar putea să le ia costume de Peter Pan ca să le înlocuiască pe alea de termite cu care sunt dotați în prezent, ?

  9. @Remarcați și că le-ar rămâne și bani de haine noi, din cei pe care nu i-ar cheltui cu reorganizarea, ?

  10. E buna și reorganizarea, și comasarea că așa a apărut PDL-ul, USL-ul ,etc.
    Curios ar fi după reformele astea cit va mai costa un post de jandarm că în spitale ne-am lămurit cu ultimul concurs de la Craiova unde cei 10 mii de euro nu au mai fost suficienti iar la Spitalul Județean notele de 10 de la concursul din decembrie au valorat 20 de mii de euro ( vorbește orașul tot și toți angajații pe holuri).La jandarmi că ăștia se și pensionează special cam cît e un post în guvernarea asta știe cineva??

    • Prietene, dacă ai informații că cineva s-a angajat pe pile,depune o plângere penală,și sigur va fi bine!!

  11. Dorința de fărâmițare a grupărilor mobile este a „influencerilor” care au participat la mitingul din 10 August. Este o răzbunare pt faptul ca nu le-a reușit lovitura de stat. Usristul Dide a declarat pe fata ca vrea desființarea Jandarmeriei. Cred ca miza este mult mai mare, și anume disoluția statului pana la dispariția lui.

  12. Am o sugestie pt Vela. Sa facă din poliția de frontieră (găină de jumulit a ministerului) o direcție în poliția română. Mai da o OUG de modificare a OUG 104 si a șters din pix jdemii de posturi de conducere.
    Și gata reforma!

  13. Cei care comentati pe aici, presupun ca sunteti jandarmi.Vai de capul vostru. Multi dintre voi aveti minte cat o ceapa degerata.

    • Probabil suntem , unii dintre noi , tu probabil ești un frustrat care bate câmpii pe aici!
      Sau , poate ești vreun “băiet” din sursa externa , sau sursa “eterna” ?, care a sunat și el pe cutărică sa “vina baby’ la baiet” .. , du-te si cânta in alta parte , “integrule”!

  14. La sri tot asa s-a povestit. Eficientizare. Desfiintam functii de conducere. Nu e asa. De exemplu din 3 comandanti cu functie de general de brigada si 6 loctiitori cu functie de colonel au iesit 1 comandant si 2 loctiitori cu functie de general maior si 10 sefi de servicii cu functii de general de brigada. Deci unde este economia financiara? Eficienta,

  15. „A căzut regionalizarea MAI a JANDARMERIEI”….E IMPOSIBIL. Modelul francez DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE EFICIENTA este obligatoriu!?!
    POATE restructurarea JANDARMERIEI SE VA REALIZEAZA ODATA CU FUZIUNEA I.G.P.R cu I.G.P.F. si I.G.I.- Inspectoratul Genera pentru Imigrari(dupa MODELUL SPANIOL unde SI TERITORIU si granita SPANIEI este de 10 ori mai mare decat a Romaniei) sub denumirea de POLITIA ROMANA.
    Caracteristicile operative asemanatoare ale celor trei entitati si necesitatea exploatarii in comun a unei singure baze de date operative, impune, pentru o functionare eficienta a sistemului de ordine si siguranta publica, necesitatea ca acestea sa aiba un management operativ comun.
    Organigrama de functionare trebuie conceputa si proiectata pe doi piloni ai activitatilor de baza (daca se adopta forma centralizata de gestionare a resurselor umane, la nivelul ministerului) si anume:

    I. Diviziunea Operationala a Politiei Romane cu urmatoarea componenta:

    1. – Unitatea Centrala de Informatii cu doua componente;
    a). – Biroul national de culegere a informatiilor judiciare:
    – sectiunea de coordonare
    – sectiunea de gestionare a informatiilor teritotiale
    – sectiunea de gestionare a informatiilor la nivel central
    – sectiunea operatiuni informative speciale
    b). – Unitatea centrala de analiza a informatiilor;
    – sectiunea de analiza operationala
    – sectiunea de analiza strategica
    – sectiunea de monitorizare si sprijin

    2. – Directia Politiei Judiciare cu patru structuri;
    a). – Serviciul coordonare si sprijin tehnic operativ cu patru componente;
    – centrul de cooperare poliţienească internaţională
    – cazier judiciar, statistică şi evidenţă operativă
    – arme, explozivi şi substanţe periculoase
    b). – Brigada de C.C.O.A cu doua sectiuni;
    – sectiunea antidog
    – sectiunea de combatere a crimei organizate
    c). – Serviciul central specializat in combaterea criminalitatii judiciare comise cu violenta cu trei domenii de actiune;
    – tehnici si proceduri pentru combaterea infractiunilor contra persoanei;
    – tehnici si proceduri pentru combaterea infractiunilor contra patrimonoului;
    – evidenta si proceduri pentru prinderea urmaritilor.
    d). – Serviciul central specializat in combaterea criminalitatii economice si informatice cu cinci domenii de actiune;
    – tehnici si proceduri pentru combaterea infractiunilor referitoare la regimul vamal si la tranzactii intracomunitare;
    – tehnici si proceduri pentru combaterea infractiunilor privind utilizarea fondurilor publice si a activelor statului;
    – tehnici si proceduri pentru combaterea infractiunilor specifice sistemelor, bancar, de asigurari si valutar si altor institutii(organizatii) financiare;
    – tehnici si proceduri pentru combaterea infractiunilor referitoare la spalarea banilor, regimul cazinourilor si casele de amanet;
    – tehnici si proceduri pentru combaterea infractiunilor referitoare la
    evaziunea fiscala si proprietatea intelectuala.

    3. – Directia Politiei de Ordine si Siguranta Publica trebuie sa cuprinda:
    a). – Serviciul coordonare si sprijin tehnic operativ;
    – cooperare interinstitutionala
    – implementare concepte si practici europene
    – regim contraventii
    b). – Serviciul independent de Ordine Publica cu trei domenii de actiune;
    – proceduri pentru mediul urban
    – proceduri pentru mediul rural
    – sisteme de securitate
    c). – Serviciul independent de Politie Rutiera cu trei domenii de actiune;
    – coordonarea aplicarii legislatiei rutiere
    – sistematizare, stare tehnica si legalitate transporturi
    – proceduri insotiri misuni speciale
    d). – Serviciul independent de transporturi, navale, aeriene si feroviare;
    – coordonarea aplicarii legislatiei in domeniile de transporturi navale, aeriene si feroviare;
    – cooperare internationala in cele trei domenii de transport.

    4. – Directia Politiei Stiintifice (Institutul Criminalistic) cu patru servicii
    in componenta;
    a). – Serviciul central de expertize criminalistice;
    b). – Serviciul central de identificări judiciare;
    c). – Serviciul central de expertize fizico – chimice;
    d). – Serviciul central de biocriminalistică;
    e).- Serviciul de coordonare sprijin tehnic si control – evaluare la subunitatile teritoriale;

    5. – Directia Imigrari cu trei servicii in componenta;
    a).- Serviciul coordonare si sprijin tehnic operativ cu patru compartimente;
    – comunicatii si informatica
    – spatiu schengen, afaceri europene si cooperare internationala
    – politici de migratie
    – proceduri administrative si judiciare
    b). – Serviciul central migratie;
    c). – Serviciul central azil si integrare;

    6. – Directia Politiei de Frontiera
    a). – Unitatea de management a proiectului „Sistem integrat de securitate a frontierei”;
    b). – Serviciul supraveghere, control trecere a frontierei si combatere a migratiei ilegale si a infractionalitatii transfronaliere;
    c). – Serviciul operativ Porturi Maritime;
    d). – Serviciul gestionare grupuri navale;

    II. Diviziunea Sprijin Tehnic, Operativ al Politiei Romane cu urmatoarea componenta;

    a). – Serviciul afaceri europene, programe cooperare internaţională si traduceri;

    b). – Serviciul central de Comunicatii si Informatica;

    c). – Serviciul independent Cabinet, Relatii Publice si Probleme Operationale;

    d). – Serviciul independent de Control Intern si Contencios;

    e). – Serviciul Central pentru Intervenţii şi Acţiuni Speciale.

    Componentele structurale de asigurare logistica si financiara de la cele trei institutii (I.G.P.R., I.G.P.F. si I.G.I.) trebuie externalizate in baza unor proceduri similare cu cele expuse in cazul aparatului central al MAI. (Pentru gestionarea resurselor umane se poate adopta varianta Aparatului Central al M.A.I.- Departament, fie acelasi model aplicat la nivelul Politiei Romane).

  16. Ați învățat bine cum se copiază acte și va dați „sănătoși satului” dar la fundul ceșcuței voastre e mult zaț cu prostie rușinoasă. AVEM nevoie de un domnitor de pe la anul 1400- 1500. Mediul Ev era oraorganizat mai bine și cunoștea strategii. Voi ce știți sa faceți în afara de bășini puturoase pe banii noștri? Va autointitulati cu tot felul de TITLURI și FUNCȚII dar… sunteți o majoritate de INEPTI!!!!! căutați în dicționar cuvântul „Inept” Amin!

  17. Ați învățat bine cum se copiază acte și va dați „sănătoși satului” dar la fundul ceșcuței voastre e mult zaț cu prostie rușinoasă. AVEM nevoie de un domnitor de pe la anul 1400- 1500. Mediul Ev era oraorganizat mai bine și cunoștea strategii. Voi ce știți sa faceți în afara de bășini puturoase pe banii noștri? Va autointitulati cu tot felul de TITLURI și FUNCȚII dar… sunteți o majoritate de INEPTI!!!!! căutați în dicționar cuvântul „Inept” Amin!

  18. Astăzi am avut treaba la seviciu și se pare ca treaba cu trecutul grupărilor la I. j. j e o chestiune de zile. Cică e treaba sigura.

  19. Din păcate faramitarea armei e inevitabila. Practic e o răzbunare politica a evenimentelor din 2018.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger