AcasăDezvaluiriAncheteTunurile de la „Rezervele Statului” omoara romanii!

Tunurile de la „Rezervele Statului” omoara romanii!

Itele anchetei DNA privind ANRP Ilfov duc la seful ANRSPS, Dan Corneliu Baranga

Scandalul dezinfectantilor de la Hexi Pharma a fost intors pe toate partile, iar anchetele declansate de-abia acum pe banda rulanta vor scoate, cu siguranta, mare parte din adevar la lumina. Insa marea intrebare care ramane este ce fel de dezinfectanti se gasesc in rezervele strategice ale statului roman? Si daca ar fi fost sau nu nevoie ca acestia sa fie pusi „la bataie” imediat, atunci cand s-a aflat ca medicii nu mai vor sa opereze cu „agheasma” cumparata pe bani grei de la Dan Condrea.

Itele anchetei DNA privind ANRP Ilfov duc la seful ANRSPS, Dan Corneliu Baranga

Insa astfel nu s-ar face decat sa se spulbere si unul dintre ultimele mituri ale intangibilitatii unor institutii, persoane sau retele transpartinice in fata procurorilor anticoruptie. Pentru ca, initiatii sistemului o cunosc atat de bine, Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale (ANRSPS) este, de departe, una dintre principalele „pusculite” ale baietilor destepti. Si institutia unde s-au dat, de-a lungul vremii, cele mai mari tunuri. Iar „curatenia” care a cuprins deja o buna parte din sistem este de asteptat sa fie declansata si in curtea structurii conduse inca de Dan Corneliu Baranga, la origini ofiter de intendenta, ca si protectorul sau, Gabriel Oprea. Pentru ca, altfel, este inevitabil ca dupa o noua tragedie sa nu ne trezim din nou cu „vocea strazii” urland indurerata, in Piata Universitatii, ca „tunurile” date pe spatele „rezervelor statului” omoara romanii pe care ar trebui sa ii salveze.

Dezinfectantii mortii

Gabriel Oprea este cunoscut drept protectorul lui Baranga

„Tsunami”-ul reprezentat de scandalul dezinfectantilor livrati de catre Hexi Pharma mai catre toate marile spitale din Romania a lovit si salile de operatie, acolo unde chirurgii au refuzat sa intre, pana ce nu vor avea la dispozitie niste substante care sa nu puna in pericol viata pacientilor. De asemenea, unitatile medicale unde Hexi Pharma ajunsese sa aiba exclusivitate s-au trezit ca, pana la organizarea unor noi licitatii, nu au deloc asigurate stocurile de dezinfectanti pentru continuarea activitatii. Iar in toata aceasta nebunie, poate ca ar fi fost de asteptat ca ANRSPS-ul sa sara imediat in ajutorul romanilor, scotand de la „rezervele statului” cantitatile necesare de dezinfectanti. Bineinteles, cu conditia ca acestia sa existe. Si, mai ales, sa nu fi fost achizitionati tot de la Hexi Pharma sau de la firme care, dupa cum se va dovedi cat de curand, practicau aceleasi metode de diluare dusa la extrem. Dar, ca de obicei in tara asta, totul s-a rezumat la cateva masuri hei-rupiste, astfel ca ramane la indemana altor institutii ale statului sa lamureasca misterul dezinfectantilor de la „rezervele statului”.

„Fratia intendentei”

Inainte de Baranga, „rezervele statului” au fost conduse de alt ofiter de intendenta, Catalin Zisu

Despre ANRSPS s-a spus dintotdeauna ca este un adevarat stat in stat, conducerea acestei institutii „pusculita” fiind mai ravnita chiar decat posturile de ministri. Si este lesne de inteles de ce, din moment ce aici parghiile de a cheltui banii publici sunt mai libere decat la orice alta institutie bugetara. Oricum, de multa vreme, „rezervele statului” au incaput sub sfera totala de influenta a asa-numitei „fratii a intendentei”. Iar pentru a intelege mai bine cum stau lucrurile la acest nivel, este suficient sa ne amintim, de exemplu, de ultima schimbare operata la varful ANRSPS. Cand ofiterul de intendenta Gabriel Oprea l-a inlocuit din fruntea „rezervelor statului” pe ofiterul de intendenta Catalin Stefanita Zisu cu ofiterul de intendenta Dan Corneliu Baranga!

Ce dezinfectanti se gasesc in depozitele ANRSPS?

Asta ca sa fie clar de la bun inceput ca, indiferent de ce forta politica s-a perindat la putere, „afacerea” cu rezervele statului a trebuit sa ramana obligatoriu tot in „familia” ofiterilor de intendenta. Oricum, dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, Dan Corneliu Baranga, omul pe care Gabriel Oprea l-a impus in trecut atat prefect de Ilfov, cat si vicepresedinte-subsecretar de stat la Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor, ar fi agatat intr-un dosar exploziv al procurorilor anticoruptie. In care DNA a solicitat deja un maldar de documente privind „combinatiile” derulate la nivelul ANRP Ilfov, fief-ul actualului presedinte al „rezervelor statului”.

author avatar
Catalin Tache
3.944 afisari

2 COMENTARII

  1. Generalul Oprea si acolitii lui corupti nu vor pati nimic deoarece toata Justitia din Romania este Corupta si Incapabila sa faca Curatenie in propria ei curte daramite in a altora

  2. Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si a tesut un nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile operatorilor privati.
    In noul mers al trenurilor tesut de Szentes , zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio.
    In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
    Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri prin HG nr 74/2012.
    Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi.
    S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat.
    Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.
    In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
    Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
    Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
    Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
    Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
    Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
    Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
    Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
    Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
    Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
    În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
    Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
    Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
    Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
    Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
    Tandemul Szentes-Litra a a inceput sa taie si sa spanzure la CFR Calatorii. Mai mult, Szentes l-a pus pe Litra sa ocupe de reorganizarea companiei, adica sa dea afara ori sa mute pe cine vor muschii celor doi. De fapt, in randul ceferistilor circula o gluma relevanta, si anume ca nu e bine sa dai mana cu Litra ca ramai fara ceas. Dar Szentes a dat mana cu Litra si au regizat un tun financiar de proportii care va devaliza visteria companiei. Astfel, cei doi au hotarat sa-i doteze pe conducatorii de tren, adica mai pe scurt, pe nasi, cu cate o tableta si o geanta noua. Toate bune si frumoase la prima vedere, numai o tableta achizitionata de tandemul Litra-Szentes costa, nici mai mult, nici mai putin, de 1.600 de euro, iar o geanta pentru nas, doar vreo 300 de euro.
    Astfel, daca luam in calcul faptul ca la CFR Calatori sunt vreo 3.000 de nasi, cuplul Szentes- Litra va scoate din caseria companiei de stat vreo 5.700. 000 de euro, din care 4.800.000 de euro pentru tablete si restul de 900.000 de euro pentru genti. Bani nu gluma, in conditiile in care CFR Calatori n-a avut bani de salarii .
    Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie sau poate trebuie sa-l ajute DNA-ul ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger