AcasăDezvaluiriAncheteTudose, interimar la Interne!

Tudose, interimar la Interne!

Doar premierul poate opri haosul din ministerul lui Carmen Dan

Zilele trecute anuntam ca „hemoragia” de cadre din sistem nu mai poate fi oprita decat prin aplicarea „ultimei solutii” rezultata din proiectiile de pana acum, dar pe care conducerea MAI ezita insa sa o ia, incercand cosmetizarea sa. Iata insa ca este tot mai clar ca se pregateste iminenta crestere a nivelului varstei minime de pensionare, ceea ce, in ciuda pragmatismului masurii, va reprezenta un soc greu de trecut.

Doar premierul poate opri haosul<br >din ministerul lui Carmen Dan

Mai ales ca, daca nu se iau masuri imediate, MAI tocmai ce este pe cale sa devina sat fara caini, de altfel cam toti liderii sindicali  invatandu-se deja sa bata direct la portile Palatului Victoria, vazand in premierul Mihai Tudose un adevarat „ministru interimar” al Internelor. Varianta care, desi nerealizabila in practica, ar fi imbratisata pe loc de tot mai multi sefi de structuri din MAI, care apreciaza deciziile transante ale premierului. Si daca tot a venit vorba de sindicalisti, nu trebuie trecut atat de usor peste episodul in care nimeni, dar absolut nimeni din minister nu si-a asumat responsabilitatea de a pune jandarmii de la poarta  sa faca o minima verificare daca toti liderii aveau sau nu ce sa caute oficial la intalnirea pe care au transformat-o  apoi intr-un circ total, cu o Carmen Dan devenita „tinta in miscare”, desi inconjurata de puzderie de chestori. Dar si mai grav este deja formarea a nenumarati „poli”  de putere la nivelul structurilor centrale din MAI, care au luat deja locul „fratiilor” traditionale, ultimul care incearca sa devina „jucator” fiind subsecretarul de stat Mihai Valeriu.

Haos la IGAV

Anchetele interne sunt in impas, putinii sefi cu experienta ramasi pe pozitii se reped sa-si depuna dosarele de pensionare pentru a nu mai fi nevoiti apoi sa traga „la jug” alti ani buni, in timp ce la conducerea MAI, dupa cum am dezvaluit deja, se cristalizeaza tot mai mult o surprinzatoare strategie de ocupare a „gaurilor negre” din minister cu „stranieri” adusi de la alte structuri. Asta in timp ce propriilor oameni, desi aflati in plina ascensiune, nu li se acorda nicio sansa. Si uite cum, de exemplu,  s-a ajuns sa se umble la schimbarea fisei postului pentru ca, la sefia IGAV, un inspectorat lasat cu aparatele la sol de „clanul comandorilor”, sa poata fi facute nominalizari surprinzatoare. Cum ar fi actualul sepepist Sorin Ursuleanu sau Teodor Oprin, fostul maistru militar facut ofiter pentru ca avea facut IEFS-ul la fara frecventa! Iar de toate aceste „combinatii” ciudate, mai ales  dupa experimentul ratat Reliu Ion Cristinel, cel adus de la Ministerul Apararii nu sunt responsabili doar noii „stapani ai casutelor” de pe la resurse umane, management operational sau alte structuri centrale, dar si subsecretarul de stat Mihai Valeriu. Care, dupa ce i-a fost sef lui Adrian Mladinoiu la „ACVILA” si pare interesat acum si de domeniul aviatic, barem ar trebui sa sprijine pilotii de valoare din propriu-i minister. Caci are! Pentru ca luarea unei decizii pripite ar putea spulbera cu totul ce a mai ramas din aviatia Internelor, una dintre putinele structuri de elita care mai ramasesera in cadrul MAI…

author avatar
Catalin Tache
4.875 afisari

17 COMENTARII

  1. Cine? Analfabetul de Oprin? Chiar în halul ăsta s-a ajuns? Cred că în secunda 2 toți piloții vor pleca în privat. Cât despre Ursuleanu, știe toată lumea că a plecat cu coada între picioare din această instituție și nimeni nu va asculta de un asemenea șef. Doamna Carmen chiar nu va dați seama că sunteți prost sfătuită de niște indivizi care habar nu au ce este aviația și confundă elicopterul cu loganul fără girofar. Chiar dacă au luat alături „un specialist” care stie să își aroge merite care nu îi aparțin tot nu se pricep. Acesta in loc să ajute mai mult încurcă pt că nu are tăria să îi contrazică pe cei care tocmai iau dat și lui o funcție de conducere. In curtea IGAv sunt cel puțin 5-6 piloți tineri care au si interesul(având în vedere că mai au ani buni până la pensie) dar și priceperea, pe care plombele propuse dvs nu o au, să facă această instituție să functioneze. Așa că poate aveți tăria de caracter să îl întrebați și pe cel care a reușit să transforme o unitate intr-un inspectorat general ce părere are și poate primiți niște sfaturi bune. Stiu că apropiații dumneavoastră vă intoxica cu tot felul de aberatii în încercarea de a-și propulsa pilele pe această funcție. Sper că veți citi aceste randuri si nu veți deveni din salvatorul Inspectoratului de Aviație groparul acestei instituții.

  2. Legile SALARIZRII si PENSIILOR emise dupa 1990 sunt facute cu dedicatie MAFIEI care conduce Ro. Dupa ce banditii care au capturat Ro au terminat cu economia si avutia nationala devorandule , acum pungasii, ticalosii si banditii folosesc populatia pe post de sclavi moderni de la care colecteaza TAXE SI IMPOZITE pentru indestularea lor. RO devenit STAT AFRICAN este condusa pe ultimul drum.

  3. Chiar mare luptă se duce pentru Aviația internelor!!..

    După ce ani la rând au decimat-o, tăidu-i posturi și blocând dezvoltarea acesteia, acum, brusc a devenit importantă!?..
    Să fie o legătură cu zecile de elicoptere ce urmează să fie cumpărate de către Inspectoratul de Aviație?..
    Să se fi schimbat optica și să se vrea mai mult de la acest inspectorat?..

    Știm că cei ce l-au iubit pe Gradinaru de la Minister, la plecarea acestuia imediat au început să-l înjure și să-l iubească pe Reliu și pe Colcigeanu!..

    Acum, fară scrupule, îi înjură și pe Reliu &comp. și se erijează în oameni corecți, ce au fost de fiecare dată de partea adevărului!..
    În fruntea acestei liste, ce a închis ochii la fărădelegile lui Colcigeanu (Terminatorul de MI-uri) și al comenzii deja plecate de la Aviație este un agitat domn Soloceanu, de la minister, ce a vegheat și încă veghează la bunul mers al Aviației MAI.

    Cum a vegheat?..
    Păi se înțelege!
    A făscut scut în jurul lui Reliu și le-a asigurat comiterea de ilegalități, în deplină siguranță!

    Ce face acum acest domn Soloceanu (pentru curiozitatea dv.!)?..
    Se ocupă în ascuns și în mod cu totul ilegal, de modificarea funcțiilor de posturi și a căsuțelor, pentru a se potrivi altor persoane, dar nu piloți!!..
    Chiar așa!
    Estea asta în interesul ministerului?..
    Să pună oameni neepricepuți la comanda avioanelor și a elicopterelor?..
    După mine, nu ar trebui să fie.

    Poate totuși văd lucrurile de prea aproape și-mi scapă esențialul..

    Dacă vede cineva mai bine și mai de departe, să ne lumineze și pe noi.

    Să nu murim proști.

  4. Despre zecile de elicoptere …..slabe șanse. Dar restul lucrurilor sunt aproape corecte.Dar cine credeți voi că refuză să iasă la pensie în toată nebunia asta când orice angajat MI ar vrea să o facă? Domnul ăla corect de la minister care a avut cunoștință de toate neregulile de la inspectoratul de Aviație, care le-a acoperit și care atunci când a văzut că în urma controalelor se vor descoperi toate aceste tîmpenii a dat fuga la cei de la control să le explice el cum stă treaba, bineînțeles fără să spună că timp de 2 ani a acoperi aceste nereguli deși obligația lui era să combată aceste nereguli și care acum se visează Inspector General.

  5. Spui bine niste lucruri, dar nu cred că e tot..

    Nu ești destul de aproape să vezi amănunte, dar nici destul de departe de acțiune, ca să vezi pădurea!

    Cum va arăta aviația internelor, la o situație de mobilizare sau de luptă?..
    Ce ordine va da șeful ei, când nu va fi pilot, ci manager?..
    Va putea să-și asume legalitatea acestor ordine, când nu va avea pregătire de zbor?..

    Că asta face și trebuie să facă aviația: SĂ ZBOARE.

    Cine va conduce efectiv atunci aviația?..

    Pfrobabil se va conduce singură un timp, lăsând la sol un șef (manager) uimit și buimac, cu ochii scrutând cerul..

    Doamne ajută..

  6. Ai uitat de Columbeanu, ăla care distruge elicopterele aviației care refuză să plece de la borcanul cu miere desi toți protectorii săi (Reliu,Machedon si Stefan) au facut-o și care zboară în continuare că inecatul încercând să distrugă și ce a mai rămas prin curte. Așteaptă că poate vine fratele Soloceanu să o mai pună de o frăție. Despre dosarele lui dispărute că prin minune s-a mai interesat cineva? S-au nu se dorește?

  7. Bai postacilor de ocazie, ce tot ii dati inainte cu pilotii tineri din IGAv? Va spun, ca pe unii ii cunosc: habar nu au de managementul unei institutii de ordine si siguranta publica!Ei stiu sa fie piloti si…cam atat! Si apoi chestia cu manager, nu musai pilot, a fost experimentata la spitale mai demult…si a mers acolo unde oamenii erau de calitate, fara sa fie medici.
    Pai de ce la IGAv avem adjunct pentru zbor..sa coordoneze activitatea de zbor, logic, nu?

  8. John cutra bătrână, esti invidios că nu mai faci parte din categoria piloților tineri? Asta-i viața. Roagate să nu vină un manager care să vă dea să zburati cu lingurița. Pentru că ora de zbor costă iar un manager trebuie să reducă costurile. Sau poate vine Columbeanu să zboare doar el. Pe trei elicoptere deodată…..ca Rambo.

  9. John, dai impresia că ești la butoane..

    Poate modifici căsuțele și la Jandarmerie, poliție, frontieră și le prevezi și lor: adjunct pentru Jandarmerie, ADJUNCT pentru treburi polițienești și adjunct pentru frontieră!!..

    Șefu mare de la ei, să fie injectat cu nesimțire și să se plimbe prin curte cu ochii după neveesteele altora.. Că da: când ești uns șef și nu ai treabă cu nimic din cxe face instituția, e posibil să devii macho și să faci ravagii printre curci!..

    Lasă-ne!!..

  10. Când considerați că v-a fi aplicat sistemul „pensiei unice” , pentru toti pensionarii aceeași pensie, pentru că pensionarii au „calificarea” de „pensionar” ?
    Considerați totuși că ar putea fi făcute niște diferenieri la vârsta de pensionare,în funcție de criteriul „condiții de muncă” ?

  11. Mitica: cine i-a pus sa-si angajeze nevestele la MAI..si in aceeasi unitate cu ei?
    altfel vad eu problema: lupii tineri, pardon pilotii tineri, au pus umarul la indepartarea masculului Alfa (Reliu, Stefan et co.) crezend ca preiau ei conducerea…dar ghinion, pe locul lasat liber vine altcineva.
    Si au crezut acest lucru tocmai ca sunt tineri, nu au experienta si nici maturitate. Daca se uitau cu vre-o 10 ani in urma vedeau ca istoria se repeat: unii tineri (la vremea aia)au pus umarul la executarea lui Haidu si gasca crezand ca vin ei la butoane si ghici…iarasi ghinion; a venit Persu de la MApN si iarasi s-au stricat niste planuri. Apoi pe Persu l-au sapat tot niste „colegi” si ghici…a venit Gradinaru, care numai pilot MAI nu era…iarasi ghinion pentru ca uterior Gradi i-a „executat” pe pucisti (Brujban, Babaua etc.)Si istoria se repeta…de ce : pentru ca vorba lui Farfuridi in „O scrisoare pierduta” : „iubesc tradarea dar urasc pe tradatori”. Asa ca „tinerii piloti” mai aveti de invatat!

  12. Măi Ursulea…, pardon John Ross! Pari foarte familiarizat cu puciurile astea. Cred că ai uitat să te treci și pe tine în grupurile de puciști, lupi tineri sau cum mai vrei să-i denumești. Pilot sigur nu ești, nici tânăr și nici bătrân…
    Întrebare: te numeri cumva printre cei ”executați” de ”Grădi”? Nu de alta, dar cred că erai unul dintre puținii care îi spuneau așa.
    Altă întrebare: ne poți spune de ce ai fost ”executat”? Nu de alta, dar mi-e teamă că nu a fost degeaba și din nefericire pentru tine, s-ar putea să mai știe și alții de ce. Cu siguranță cel care te-a ”executat” știe.
    Incă o întrebare: cum se numește cel care a trădat aviația cu ceva anișori în urmă? Nu de alta, dar cred că știi și singur răspunsul.
    Întrebările pot continua… începând cu studiile tale (de manager) și funcțiile pe care le-ai ocupat (tot de manager).
    Un lucru este cert, îi judecăm pe ceilalți prin prisma propriului sistem de valori, iar tu vezi numai puciuri și trădări.
    Până și numele ales exprimă asta… Ros… Poate găsești ceva de ros, sau poate vei avea ghinion…

    P.S. Sunt convins că nu te urăști pe tine însuți!
    P.P.S. ”Tinerii piloți” sigur vor avea ce învăța de la maestru dacă vei veni tu la butoane. Succes!

  13. Măi John Ross nu cumva ai facut și tu parte din rândurile pucistilor Brujban și Babaua. Să înțeleg că tu ești „etc”?

  14. Da! Are personalitate multiplă, ba este John Ross, ba este etc. La etc. ar fi fost doi oameni, dar celălalt este pilot și nu cred că ar fi susținut aberații cu manageri care conduc structuri militare de aviație. În plus, John Ross pare foarte implicat în problemă. Atât de implicat incât bate câmpii la ceea ce a scris mai devreme Mitică Brandomir legat de neveste. Maestre, nu era vorba de nevestele angajaților din MAI, era vorba de subordonate ale managerului, care probabil sunt căsătorite.
    Cred că prea multe gânduri legate de mașinațiuni, puciuri, lovituri de palat, trădări, îți cam încețoșează actul de management, pe care, de altfel, nu l-ai prestat niciodată.

    P.S. Sper că nu ai făcut greșeala să îți angajezi nevasta în MAI.

  15. Citesc.., mă minunez și încerc să înțeleg..

    Greu tată cu armata asta!..
    Pe timpuri, erau regulamente și se respectau.

    În fruntea trupelor era pus cel mai bun. La tancuri: cel mai bun tanchist (în primul tanc), la marină: cel mai destoinic marinar (în vasul comandantului), la artilerie: cel mai bun artilerist, la aviație: cel mai bun pilot (în aeronava comandantului) etc.

    Acum, pe la interne, cu orice facultate obscură, devii comisar șef sau chestor și poți ajunge șef la orice unitate de acolo, chiar dacă studiile tale nu se apropie câtuși de puțin de specializarea unității.

    Ăsta e progresul și, vrem nu vrem, îl acceptăm, că poate așa trebuie.
    Să intre și țara asta în rândul lumii.

    Dar cum Doamne iartă-mă să faci asta la o unitate militară?..
    Cum să pui pe cineva la comandă, doar pentru că ai impresia că e bun manager, dar care nu este specialist în ce face unitatea în principal?!.. Ce armată mai e asta oameni buni?..

    Oare se întreabă cineva cum își va asuma managerul acesta (ce nu e pilot) ordinele de zbor ce le va da?.. Și pe care le va semna?.. Ce valoare vor avea aceste ordine, dacă nu sunt susținute de o temeinică pregătire de specialitate?.. Nu cumva e clar, cunva penal aici?..

    Să nu mai aud că are adjunct pentru zbor, că acesta nu are dreptul de a da ordine sub semnătură!.. Le face, le semnează, dar legalitatea le-o dă managerul (comandantul) prin semnătură. Și, comandantul este primul și cel mai încărcat de responsabilitate în orice situație. Mai ales în ce privește legalitatea ordinelor date și a misiunilor de zbor executate.

    Războaiele sunt la câțiva km de țară..
    Treziți-vă oameni buni!

    Acel om, ce se vrea pus în fruntea aviației, poate e foarte bun în specializarea lui, și în management, dar nu poate fi bun în aviație la și comandant, pentru că nu este PILOT!

    Chiar și Grădi, care nu era din piloții tineri sau bătrâni ai MAI, ERA PILOT.

    Cât despre ultimii șefi ce au plecat.., hai să nu intrăm în detalii.. Și așa au destule probleme.. Și nu au fost cauzate de puciști sau de piloții tineri..

    Rămân totuși cu o întrebare: de ce naiba vă e așa frică de piloții tineri?!..
    Voi, cei cu mulți ani în tolbă, nu ați fort tineri?..

    Ia mai bine dați-vă la o parte și lăsați tinerii în față!..
    N-o să vă muște niciunul!
    Și, chiuar dacă or s-o facă, n-o să muriți!

    Și sigur, mai meritați câte o mușcătură.

  16. Vorbiti de aviatia internelor ca despre o forta de soc, aeronave echipate de lupta, gata sa se opuna inamicului de la rasarit, asteptand ordinul de lupta de la comandantul sau pentru a decola! Cred ca v-a luat valul sau v-ati uitat prea mult la Top Gun.
    Am o intrebare pentru Cosmin: cand acest IG semneaza ordine de incadrare personal, documente contabile sau contracte de milioane de euro, nu exista niste persoane care il consiliaza sau se pricepe si la astea ca la zbor?
    Sau aici nu mai are raspundere ci doar la misiunile de zbor!
    Problemele celor care au plecat sigur nu au fost cauzate de cei tineri, numai ca acestia au dat o mana de ajutor celor veniti in control. I-au indrumat unde si ce trebuie cautat, si asta cred ca o stim toti. Si nu dezinteresat, pentru binele aviatiei MAI…chiar si drumul spre iad e pavat cu bune intentii, nu?

  17. Gresit prietene, dacă citeai 5 rânduri mai sus aflai că un cinstit cetățean de la minister care a vegheat si a girat timp de 2 ani de zile neregulile de la IGAv când a văzut că se scormoneste, a fugit repede să toarne tot, în varianta care i-a convenit lui. Si culmea, a primit si postul de șef pe care și l-a dorit dintotdeauna deși trebuia pus în rând cu cei pe care i-a girat. Să mai spunem că o scurtă perioadă s-a visat om mare (Inspector General)?
    Deci, atenție maximă când faci afirmații. Ora exactă s-a dat de la minister. IANCU știe.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger