Excesul de zel al propagandei operative care încearcă să își justifice soldele primite direct de la Ministerul Apărării Naționale, prin intermediul fondurilor Direcției Generale de Informații a Armatei atinge deja cote halucinante.

Ultimul exemplu de ”delir mediatic” fiind cel al ”împachetării” incidentului cu un avion F -16 Fighting Falcon din cadrul Escadrilei 53 Vânătoare a Forțelor Aeriene Române. Știrea inițială fiind despre ”componente care s-au desprins din acesta și care ulterior au căzut pe sol, în zona poligonului Mălina, județul Galați”. Iar cum astfel de incidente se întâmplă peste tot în lume, normal ar fi fost să se urmeze procedura obișnuită. Și anume efectuarea unei anchete de către experți și comunicarea rezultatelor tehnice ale acesteia. Numai că, la noi, propaganda s-a repezit să fure startul și să ”bombardeze” opinia publică cu o ”fumigenă” de nici nu-ți dai seama dacă a fost aruncată în serios sau la glumă…
Au tras cu rezervoare, în loc de bombe!
Numai că la doar câteva ore de la raportarea acestui incident de zbor a unui avion înarmat cu muniție deja s-a luat decizia ca niciuna dintre aeronavele F -16 să nu fie consemnată la sol. Explicația fiind că ar fi fost vorba despre un eveniment care nu ține de avionică, ci de sistemul electromagnetic”. Decizia ca toate avioanele F -16 similare să fie declarate ”in integrum” apte de zbor fiind luată după comunicatul oficial al Forțelor Aeriene Române, în care se făcea următoarea subliniere: ”Menționăm faptul că incidentul nu a pus în pericol viața pilotului sau a altor persoane, și nici integritatea aeronavei sau a altor proprietăți și bunuri de la sol. Din primele informații raportate de pilot, în momentul lansării unei bombe de antrenament, s-a produs desprinderea necomandată a unui rezervor extern de combustibil și a grinzii de acroșare triple de pe partea dreaptă a aeronavei, materiale care au căzut în zona destinată tragerilor aer – sol din poligon”.

Și uite cum faptul că avioanele F-16 cumpărate pe bani grei de generalul Ciucă au bombardat în zona tragerilor aer – sol cu rezervoare de combustibil, ci nu cu bombele de la bord. Chiar ROAF recunoscând că nu a fost vorba de o eventuală eroare umană de pilotaj. Și uite cum, în nota mai mult decât optimistă a propagandei MApN, pur și simplu trebuie scos în evidență că astfel s-a făcut și ceva economie de combustibil! Ca să nu mai spunem de ”succesul” că nici rezervorul ”lansat” de F -16 nu a căzut în capul nimănui! Dar nici grinda desprinsă! Mai mult decât atât, acestea nu au căzut nici pe casa cuiva, ceea ce iarăși este raportat de parcă s-ar datora a cine știe ce calcule minuțioase ale forțelor aeriene sau ale măiestriei pilotului. Iar dacă rezervorul a mai nimerit în cădere și o ”țintă” din zona de trageri aer – sol, atunci chiar că incidentul de la Mălina poate fi raportat ca un imens succes al ROAF. Și să justifice astfel achiziția directă și a altor avioane F – 16 ”casate” pe bani grei de portughezi, din moment ce acestea sunt atât de precise încât rezervoarele lansate în loc de bombe nu cad în capul nimănui!