AcasăDezvaluiriAncheteSistemul asteapta alegerile cu casa inchisa

Sistemul asteapta alegerile cu casa inchisa

Multi, de fapt cei mai  multi dintre politicienii aflati in vizorul subalternilor Laurei Codruta Kovesi calculeaza „AMR”-ul pana la alegerile prezidentiale mai ceva decat bietii soldati de pe timpuri, care numarau zilele pana la „liberare”. Si asta pentru ca s-a dat „duma” in ditamai coalitia de guvernamant ca, gata, cine rezista pana in decembrie se poate socoti ca si scapat din ghearele DNA.

Laura Codruta Kovesi isi completeaza singura echipa, pentru a nu fi „ajutata” de altii

Pentru ca, dupa cum dau asigurari, fie ele si neoficiale, mai-marii de la centru, noua politica de cadre pregatita pentru Ministerul Justitiei prevede schimbarea din mers a „vechii garzi” de procurori, politisti judiciari, ofiteri sub acoperire si magistrati cu oameni care s-ar fi dat deja dupa noua putere. Acum, fie si presupunand ca exista intr-adevar o asemenea strategie, ea se anunta de la bun inceput una strict propagandistica. Oricum, in niciun caz  una izbavitoare pentru grupurile de interese ale „baronilor”, ba  chiar una sinucigasa. Pentru ca, tocmai in aceste zile, sistemul isi ia toate masurile de prevedere impotriva unor astfel de abuzuri grosolane, organigrama posturilor fiind chiar acum completata pana la refuz. Astfel ca, pentru urmatorii trei ani cel putin, in Justitie se joaca doar cu casa inchisa, nemaifiind locuri disponibile.

Avize pe banda rulanta

Robert Cazanciuc (foto) si Tiberiu Nitu sunt acuzati de „baroni” de „colaborationism”

Controversat sau nu, CSM ramane totusi forul suprem in ceea ce priveste activitatea magistratilor. Iar in aceste zile, dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, Consiliul Superior al Magistraturii tocmai da avizele necesare pentru completarea schemelor de conducere a mai multor structuri din Parchete sau instante de judecata. Este vorba nu doar despre o simpla formalitate, ci de parafarea unor echipe care vor deveni de nezdruncinat pentru urmatorii trei ani cel putin, cat dureaza cele mai multe din mandatele pe care le vor prelua in scurta perioada nu doar subalternii Laurei Codruta Kovesi, dar si colegii acestora de la DIICOT sau de la Parchetul General.

Tiberiu Nitu

Totodata, au loc si concursuri pentru ocuparea ultimelor posturi de judecatori la instantele din tara. Iar odata avizati de CSM si pusi pe functii, respectivii magistrati nu vor mai putea fi clintiti de acolo nici daca vine Baronul Munchausen in persoana drept ministru al Justitiei.

Au gresit poarta!

Dupa cum „National” a dezvaluit in exclusivitate, „nucleul dur” al actualei coalitii de guvernare face presiuni tot mai mari asupra ministrului Justitiei, Robert Cazanciuc, si a procurorului general al Romaniei,

Unii grei ai coalitiei de guvernare inca viseaza la „marea epurare” din Justitie

Tiberiu Nitu, pentru ca acestia sa opereze schimbari la nivelul de conducere al DNA si al altor structuri. Si cum au priceput ca nu o pot clinti pe Laura Codruta Kovesi de pe functia detinuta, au cerut „capul” altor sefi, mai mari sau mai mici, ajungandu-se chiar la intocmirea unei veritabile „liste negre” cu procurorii si judecatorii ce trebuie indepartati cu orice pret. Bineinteles, nu este greu de imaginat ca este vorba tocmai de acei magistrati care i-au anchetat sau condamnat pe „baronii” nemultumiti si pe apropiatii acestora. Iar daca, dupa alegeri, nu li se vor satisface aceste doleante, au amenintat chiar ca vor forta schimbarea din functii a celor doi. Insa ceea ce nu inteleg „revoltatii” din PSD si din celelalte formatiuni politice aliate este ca degeaba fac acest presing isteric la ministrul Justitiei, pentru ca au gresit pur si simplu poarta! Pentru ca, dupa alegeri, chiar daca ar vrea sa-i traga in functii cheie din sistem pe oamenii de casa ai „baronilor”, Cazanciuc nu ar mai avea cum, nemaiexistand locuri disponibile.

Pe urmele lui Voicu

Insa toata aceasta agitatie, in care fac si desfac liste cu magistratii „buni” care ar trebui sa-i inlocuiasca pe cei „rai”, ii va putea costa scump pe politicienii aflati in spatele acestei incercari de „rebeliune” in justitie.

Avizele date in prezent de CSM nu mai pot fi schimbate

Pentru ca, ultimul coleg de-al lor care arunca cu functii in stanga si dreapta, Catalin Voicu, a simtit pe propria piele ca degeaba stai bine la teorie, daca practica te omoara.  Asa ca, pentru urmatorii trei ani cel putin, sansele „baronilor” de a-i schimba pe magistratii incomozi s-or anunta ele sublime, dar, tehnic vorbind, ele lipsesc cu desavarsire. Asta daca nu cumva or sari din lac in put prin infaptuirea unor abuzuri grosolane.

 

author avatar
Catalin Tache
2.191 afisari

2 COMENTARII

  1. Regionala CFR Calatori Cluj a fost condusa nu demult de directorul Secara Vasile,actualmente uns director CFR Calatori la nivel national de ministrul RUS. Acesta a incheiat in 2008 un contract de inchiriere cu o firma privata din Orasul Jibou , jud Salaj, pe cinci ani de zile pentru terenul situat in vecinatatea terenului SNTFC.
    Dupa expirarea contractului in cauza, acesta a fost prelungit pentru inca cinci ani fara aprobarea SNTFC Bucuresti si fara a initia o noua procedura de licitatie, fiind semnat tot de Secara Vasile.
    In acest interval, firma privata si-a extins halele de productie intrind cu citeva zeci de metri patrati pe proprietatea SNTFC pe care nu avea contract.
    Mai mult, firma privata si-a intabulat terenul ocupat abuziv pe numele ei.
    Problema a apărut atunci cind SNTFC la rindul ei, a inceput demersurile de intabulare si a gasit proprietatea ocupata de vecini.
    Acest lucru a fost posibil cu acordul Directorului Secara Vasile care a semnat actele de vecinatate creind un FALS SI ABUZ IN DAUNA INTERESELOR STATULUI. In data de 8 mai 2013, SNTFC CFR Calatori si-a timis corpul de control la Cluj pentru a cerceta acest caz si pentru a stabili vinovatii, inclusiv recuperarea prejudiciului.
    Directorul Secara Vasile pus in fata abuzurilor pe care le-a facut, a refuzat sa ia la cunostinta cele constatate in scris si in ziua urmatoare nu a mai aparut la serviciu, anuntand ca este in concediu medical.
    O data cu fuga Directorului in concediu medical s-a mai constatat ca acesta nu avea numit inlocuitor, contrar regulamentului de organizare si functionare si ca nimeni nu avea specimen de semnatura, astfel ca salariatii riscau sa ramina fara salarii in data de 15 mai.
    Se pun urmatoarele intrebari:
    1. De ce corpul de control a propus urmatorul targ: ,,demisia sau trimitem dosarul la DNA?
    2. Cine raspunde de instrainarea domeniului privat al SNTFC si cum se va
    recupera ?
    3. Cate contracte de acest fel a mai incheiat Secara Vasile in decursul celor 12 ani cat a fost director ???

  2. Pentru eliminarea deficienţelor existente in JUSTITIE este necesară, DEPOLITIZAREA (decuplarea ei de sistemul politic) sau respingerea amestecului deciziei politice in functionarea sistemului judiciar. Ca atare normele ce reglementează “compoziţia” Curţii Constituţionale a României(CCR) şi a Consiliului Superior al Magistraturii(CSM) precum şi unele proceduri judiciare trebuie revizuite astfel:
    A. Pentru normalizarea activităţii C.C.R. se impun următoarele modificări;
    – nr. membrilor să fie mărit de la 9 la 11, vârsta acestora să nu depăşească 62 de ani;
    – membrii să fie alesi pentru o perioadă de cel mult 5 ani;
    – 8 din nr. total de 11 membrii, să fie desemnaţi de către cele 16 Curţi de Apel din România (prin unul din algoritmi, fie primele 8 în primul mandat şi urmatoarele 8 în al doilea mandat, fie grupate câte două Curţi de Apel să-şi desemneze în comun cate un candidat de fiecare data), 1 candidat să fie desemnat de I.C.C.J. şi 2 din partea senatelor universităţilor de drept din Romania care se clasează în primele 2 locuri datorită numărului de absolvenţi admişi la I.N.M. în ultimii 5 ani;
    B. Componenţa C.S.M. trebuie să asigure “conectarea sau racordarea” justiţiei la nevoia socială de dreptate si ordine publică firească. Pentru aceasta este necesar ca cei 25 de membri să fie aleşi pe un termen de 3 ani (unii cu prezenţă permanentă-funcţie de nevoile impuse de buna funcţionare a structurii, alţii doar atunci când sunt necesare consultări, dezbateri ori de adoptat hotărâri în plen). Din motive de obiectivitate si eficienta se impune ca structura C.S.M. să aibă urmatoarea componenţă;
    – 14 jurişti (situaţi pe funcţii de execuţie sau de comandă cu o vechime de cel puţin 5 ani în structurile respective) desemnaţi de către colegiile de conducere şi liderii de sindicat (federaţii) din fiecare minister;
    – 2 şefii ai direcţiilor de personal (cadre) din M.J. şi respectiv din Parchetul General;
    – 3 membrii desemnaţi de colegiile de conducere ale Poliţiei Romane, S.R.I. şi S.I.E.;
    – 1 membru desemnat de I.N.M.;
    – 1 membru din partea Uniunii Barourilor de Avocaţi din România;
    – 2 membri desemnaţi de Universităţile de Drept din România care se clasează în primele 2 locuri datorită numărului de absolvenţi admişi la I.N.M. în ultimii 5 ani;
    – 1 membru marcant desemnat de Clubul Roman de Presă;
    – 1 membru desemnat de instituţia Avocatul Poporului a cărui rol activ în societate lipseşte cu desăvârşire, deoarece are un statut confuz competenţele sale nu sunt clar delimitate, administrative sau de justiţie.
    Inspectiile judiciare pentru judecatori si procurori trebuie sa ramana cu acelasi statut existent in prezent.
    C. Referitor la regimul disciplinar pentru eliminarea lacunelor care permit manifestarea subiectivismului, in aplicarea acestuia, la nivelul structurilor componente ale sistemului judiciar (valabil si pentru militari, functionari simpli sau cu statut special), reglementarile in cauza trebuie modificate si completate atat din punct de vedere al continutului in materie cat si al aplicarii procedurilor, in sensul ca abaterile disciplinare sa fie clar delimitate pe grade de gravitate (ex. cuprinse in trei categorii, usoare, grave si foarte grave), iar incadrarile juridice pentru aplicarea de sanctiuni sa fie strict stipulate pe fiecare tip si gen de fapta.
    Un aspect important in cadrul completarii reglementarilor pe linia regimului
    disciplinar il constituie cel privitor la prescrierea raspunderii disciplinare. Referitor la acest aspect modificarile la reglementarile existente trebuie sa prevada ca atunci cand fapta comisa atrage dupa sine si alte raspunderi, materiala, contraventionala sau penala, prescrierea abateri disciplinare sa aiba acelasi termen cu cel prevazut in cazul acestora sanctiuni. Altfel asistam la tot felul de paradoxuri, gen vinovatul rasunde penal dar fapta este prescrisa pentru a raspunde si disciplinar, etc. Cei din sistemul judiciar condamnati pentru infractiuni de coruptie sau asimilate acestora sa nu mai primeasca pensie speciala.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger