”Iohannis, kaput! Începe măcelul” avertizam pe 25 februarie, atunci când dezvăluiam declanșarea unei ample operațiuni prin care pe zi ce trece sistemul adaugă câte o nouă piesă cu care completează complexul puzzle la care se lucrează deja intens în ultima vreme pentru alegerea viitorului președinte al României! Pentru că, dincolo de legendarea atingerii ”apogeului politic” al lui Klaus Iohannis, cel care intenționat a fost lăsat să creadă că este deja singurul ”mascul alfa” al politicii românești, adevărata realitate pare să fie totuși cu totul alta.

Astfel că, ”odată cu intrarea în cel de-al doilea său mandat, Iohannis este deja istorie! Mai ales că nazurile de președinte-jucător pe care le face tot mai des accelerează varianta de lucru ca soarta sa în fruntea statului să semene copy-paste cu cea din al doilea mandat al lui Traian Băsescu. Cuplurile Băsescu – Boc și Iohannis – Orban părând deja trase la indigo-ul sistemului. Cel pe care nu va trece mult și Iohannis însuși îl va acuza că l-a înfrânt… Până atunci însă, după ce sistemul i-a mai dat una zdravănă peste bot lui Iohannis cu alegerile anticipate, adevărații băieți deștepți ai sistemului se ocupă acum intens de anihilarea oamenilor președintelui”. Și iată că la atât de puțină vreme deja serviciile mai fac un pas care să demonstreze că răspunsul la întrebarea ”cine-i șeful, Iohannis sau sistemul” nu poate fi decât unul singur…
Fără celulă de criză în Cotroceni!

Bineînțeles că percepția publică este una conform căreia dincolo de riscurile sale medicale, din punct de vedere strict politic, isteria coronavirusului îi vine mănușă președintelui. Klaus Iohannis având astfel și pâinea, dar și cuțitul procedural cu care să-și taie pentru sine o ”felie” cât vrea el de mare din perspectiva imaginii publice. Numai că, în acest scop șeful statului ar fi avut nevoie ca de aer de constituirea unei celule naționale de criză la nivelul Administrației Prezidențiale, pe care să o coordoneze direct. Mai ales că ar fi avut practic toate motivele legale să dispună formarea acestei celule de criză. Numai că, după cum reiese din informațiile intrate în posesia noastră, Klaus Iohannis pur și simplu nu a fost lăsat să-și constituie ”propria” celulă de criză! Unele structuri vitale recurgând se pare chiar la un adevărat șantaj emoțional, prin amenințarea voalată a boicotării informative a respectivei ”Celule”! Astfel că Iohannis nu a avut încotro și a făcut pasul înapoi, întrucât o celulă de criză pe care o prezida la Palatul Cotroceni, dar care nu ar fi avut efectele scontate s-ar fi putut întoarce ca un adevărat bumerang împotriva sa. Astfel că în timp ce isteria mediatică a propagării ”noii gripe” se accentua pe zi ce trece, împotriva epidemiei se lupta pe frontul a tot felul de comisii interministeriale, dar fără a se accesa pârghia legală cea mai la îndemână într-o astfel de situație. Și anume înființarea unei celule de criză pe lângă Administrația Prezidențială și care să fie coordonată direct de șeful statului!
”L-au traversat strada cu japca”

Și uite cum, sub presiunea publică tot mai crescândă, Iohannis a fost nevoit să treacă direct la ”next level” și să decreteze starea de urgență! Cea care nu îi dă lui puteri sporite, ci cu totul altor structuri. De parcă băieții deștepți ai sistemului l-ar ”fi trecut cu japca strada”… Calculele politice pe persoană fizică ale lui Klaus Iohannis fiind mult mai rentabile pentru președinte dacă s-ar fi trecut la acest nivel din perspectiva unei celule de criză care ar fi funcționat deja la Cotroceni. Numai că până și emisarii neoficiali ai principalilor parteneri strategici ai României ”miros” deja că ”neamțul” este tot mai izolat la Cotroceni, chiar dacă se salvează încă aparențele publice, tocmai pentru a se putea lucra în liniște la ”modelarea” viitorul președinte al sistemului…
Fiecare cu ”oala” lui!

Iar o posibilă explicație a ”flitului” dat din partea anumitor servicii dorinței lui Klaus Iohannis de a avea propria celulă de criză ar fi reticența acestora de a se pune astfel la o ”oală” comună tot felul de strategii. Care chiar dacă nu au direct de-a face cu combaterea COVID-19, sunt în schimb extrem de profitabile! Pentru că, nu-i așa, afaceri se fac și pe timpul pandemiilor…. Dar numai la un anumit nivel… Acolo unde se poate decide de exemplu acordarea unor avansuri de 80 la sută din suma totală și perioade de șase luni pentru contractele derulate cu statul român de către firmele de casă sau chiar acoperite ale serviciilor! Iar devoalarea fie și în cadrul unei celule de criză a acestor practici, oricâte asigurări s-ar da că președintele s-ar face că nu le bagă în seamă, chiar că nu are cum să le surâdă adevăraților băieți deștepți ai sistemului. Cei care preferă încă să-și vadă fiecare d e”bucățica” lui, fiecare serviciu luând aceste ”măsuri excepționale” strict la nivelul propriilor celule de criză, fără a avea nevoie de un eventual ”supervisor” de la Palatul Cotroceni. Mai ales că Iohannis a avut recent păguboasa inițiativă a tulburării apelor din sistem prin tentativa eșuată de debarcare a șefului unuia dintre cele mai importante servicii secrete. Astfel că, refuzând să-i dea lui Iohannis celula de criză solicitată, serviciile își consolidează propria influență. Una uriașă în astfel de cazuri, cum ar fi cea exercitată de o anume direcție militară de securitate economică! Prietenii știu de ce…