AcasăDezvaluiriAncheteSe intra cu ranga la SRI!

Se intra cu ranga la SRI!

Noua Putere se pregateste pentru „confruntarea secolului” in razboiul pe viata si pe moarte pe care il duce cu sistemul. Si, desigur, dupa gafele de strategie pe cat de penibile, pe atat de inutile comise odata cu nastrusnica OUG 13 si dupa ce PSD-ul a facut niscai pasi inapoi, fiind pus cu botul pe labe de „frumosii tineri si liberi” si, mai ales, de obscurii sustinatori din umbra ai acestora, ar parea ca noul asalt al oamenilor lui Liviu Dragnea ar parea din start supus esecului.

Se umblă la statutul ofiţerilor de informatii

De aceasta data insa, probabil si cu lectia invatata dupa faza cu gratierea, planul pare mult mai bine pus la punct, tintind chiar „inima dusmanului” si anume statutul ofiterului de informatii din cadrul SRI. Pentru ca, fiind constienti acum ca ar fi fost prea riscant sa schimbe dintr-odata legea speciala de functionare a principalului serviciu secret al tarii, consilierii aflati in spatele acestei strategii vor recurge la o stratagema exact opusa  celei aplicate pentru gratiere si modificarea Codului penal. Asa ca Adrian Tutuianu, presedintele Comisiei de Control a SRI nu pierde niciun prilej public pentru a anunta, printre altele, ca a deschis discutiile cu privire la statutul ofiterului de informatii, subiect pe care il va supune unei largi dezbateri publice. Si astfel este ca si pregatita intrarea la rupere, „cu ranga”, vorba procurorilor anticoruptie atunci cand ei insisi se grabesc cu cate o speta, la agentii acoperiti din „campurile tactice” ale SRI-ului…

Exact pe dos

Nici nu trebuie sa ai statut de cine stie ce mare politician sau sa te numeri printre initiatii sistemului pentru a-ti da seama ca miza unui astfel de demers este una pur si simplu uriasa.

Spre deosebire de Florin Iordache, Adrian Ţuţuianu are un plan mai bine pus la punct

Pentru ca, daca pierde si aceasta batalie, chiar ca se poate spune ca PSD-ul a cedat cu totul in razboiul cu Justitia. In schimb, daca reuseste sa-si duca proiectul la bun sfarsit si, printr-un proces de deplina transparenta, sa schimbe statutul ofiterului de informatii, adica sa limiteze „fisa postului” acestuia chiar dupa modelul altor tari occidentale, atunci situatia pe „frontul nevazut” al serviciilor secrete se schimba radical.

Florin Iordache

Mai ales ca, dupa aparitia in prestigiosul „The Times” a unui editorial in care „tinerii frumosi si liberi” sunt indemnati sa protesteze si impotriva serviciilor secrete, se poate spune ca astfel s-a ridicat o nesperata minge la fileu pentru pesedisti, daca acestia vor sti sa profite de aceasta noua abordare in presa internationala. De altfel, acesta este chiar planul „secret” al noii puteri si anume ca liderii insarcinati cu indeplinirea anumitor misiuni vitale pentru ramanerea la guvernare sa nu mai mearga „pe burta”, precum „minunea de la Caracal”, Florin Iordache, ci sa puna „marfa pe taraba”. Iar modul in care actioneaza, cel putin pana acum, Adrian Tutuianu este exact pe dos decat cel prin care Iordache a dinamitat o tara intrega.

Strang surubul la acoperiti

Daca PSD-ul ar anunta ca vrea sa schimbe Legea de functionare a SRI-ului ar risca sa se trezeasca din nou cu Piata Victoriei plina. In schimb, iata ca desi Adrian Tutuianu a anuntat deja public, de mai multe ori, ca vrea sa umble la statutul ofiterului de informatii, dupa ce se sfatuieste cu oameni din sistem, politicieni, reprezentanti ai societatii civile si mass-media deopotriva nu a produs niciun frison in randurile opiniei publice.

Când se ceartă George Voinescu (foto)şi Adrian Ciocîrlan, poate câştiga DGPI

Bineinteles, nu acelasi lucru se poate spune si despre diriguitorii serviciilor secrete, care stiu foarte bine ca, prin aceasta inocenta dezbatere publica, Tutuianu le-a aruncat pur si simplu manusa. Iar „balul” va fi deschis prin cererile repetate de deconspirare a ofiterilor „acoperiti” din domenii de activitate pe care legea nu le permite. Iar aici, daca noua Putere reuseste sa faca o „bresa” si sa devoaleze fie si cateva nume de acoperiti de prin presa, politica, mediul de afaceri sau, mai ales, Justitie, efectele ar putea fi unele de-a dreptul devastatoare pentru sistem.

Adrian Ciocîrlan

Pentru ca atunci, daca s-ar afla care sunt adevaratii acoperiti care strigau de altii ca-s agenti de influenta, ar trece la pas orice proiect de lege privind „ingraduirea” drastica a atributiilor ofiterilor SRI. Si chiar daca o asemenea operatiune pare greu de indeplinit, sa nu uitam ca „dopul” a fost deja desfacut prin anihilarea „Anacondei”, generalul Emilia Istode fiind deja trasa pe linie moarta dupa scurgerea in presa a unor fotografii sensibile. Si este vorba de chiar sefa acoperitilor din SRI, ceea ce pune in cu totul alta lumina aceasta operatiune care, cel putin pana la acest nivel, a fost magistral executata, cel mai probabil cu sprijinul logistic al „prietenilor” de la SIE.

Cad „tintele in miscare”

Dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, scopul viitoarei modificari legislative ar fi luarea unor masuri suplimentare pentru a nu mai putea fi monitorizati cu ajutorul unor „chichite” birocratice membrii anumitor categorii considerate vulnerabile, precum politicienii, demnitarii, magistratii si jurnalistii. Ceea ce legea prevede si acum foarte clar. Numai ca, exact ca si in cazul DGPI, se vorbeste despre formarea unei adevarate „cutume” privind transformarea acestora in adevarate „tinte in miscare” pentru operatiuni paralele de filaj. De cele mai multe ori pe baza unor mandate obtinute fie pentru anchete „in rem” si formarea astfel a unei „hore” cat mai mari de suspecti, fie cu mandat pe siguranta nationala. Sub pretextul ca unii dintre cei vizati ar putea fi la „celalalt capat” al furnizarii unor informatii clasificate din sistem. Ce-i drept, tot prin aceste metode undeva la limita legii au fost finalizate si unele dintre cele mai spectaculoase dosare de pana acum, astfel ca subiectul este mai mult decat delicat. Insa se intentioneaza ca mandatele sa nu mai fie date pe perioade lungi de cate si sase luni si acest lucru ar putea sa nu mai fie apanajul unui singur judecator, ci a unui complet de trei magistrati, drept masuri suplimentare de garantie a obiectivitatii unor astfel de monitorizari pe domenii sensibile.

A treia cale

Desigur, important este si de ce parte se afla noua Putere in fata razboiului intern pentru preluarea conducerii operative a Serviciului Roman de Informatii, unde favoriti sunt adjunctii George Voinescu, aflat in gratiile Cotrocenilor si Adrian Ciocirlan, un „copil de suflet” al sistemului. Insa se pare ca PSD-ul vrea sa mearga pe a treia cale si sa redistribuie mare parte din actualele atributii ale ofiterilor SRI catre cei de la DGPI, dupa reinfiintarea de urgenta a „Doi s’ un sfert”. Care se incearca a fi transformat intr-un nou SRI. Asa ca razboiul se anunta unul total in sistem, in timp ce pesimistii deja susotesc sa nu avem cumva aceeasi Marie, dar cu alta palarie. Sau sa nu sarim de-a dreptul din lac in put, acestia preferand crearea unei structuri unice, care sa nu mai dea loc la atatea confruntari informationale fratricide…

author avatar
Catalin Tache
7.883 afisari

4 COMENTARII

  1. Hollywood: splendoare si vis! Promovam un subiect original de film!
    Un film bun la Hollywood!Vrei sa castigi bani?
    Cel mai bun regizor ne asteapta!O descoperire fenomenala!
    Hollywood are nevoie de o poveste senzationala!
    Cereti mai multe detalii la adresa de email: andrei.ghita94@yahoo.com

  2. Departamentul de Informatii si Protectie Interna este o structura de
    (DEZ)Informatii, cu subordonare directa PREMIERULUI (situatie nemaintalnita in tarile din U.E. sau cu democratie reala), a fost infiintata dupa evenimentele petrecute in 1989, din motive istorice conjuncturale ABUZIVE pentru a se oferi de munca DEZONORANTA unor cadre ce au apartinut vechiului sistem STALINIST de informatii existent pana in 1990. La aceasta fosta U.M. 0962 sau U.M. 0215 Bucuresti a fost condusa si au activat multi indivizi „dubiosi” FANATICI care au influientat in sens negativ cultura organizationala a institutiei uneori chiar au manifestat atitudini ostile fata de, mersul natural al MAI si democratic al unitatii sau in interesul societatii romanesti.
    Fara just temei in perioada 2003-2004 din cadrul acestei structuri sub evidenta si/sau gestionarea sa, a inceput detasarea de personal, platit in valuta, (PILOSI) la ambasadele Romaniei din strainatate sub pretextul prestarii unor misiuni de atasat al MAI desi la fiecare ambasada se regasesc cadre SIE care asigura toate cele necesare specifice serviciilor speciale ori secrete. Acest personal cu familiile respective trebuie chemat urgent in tara ocazie cu care sumele aferente, irosite fara noima, sa fie realocate pentru rezolvarea unor situatii aflate in criza de fonduri.
    Acum este normal ca partea din DEPARTAMENT care are in competenta Protectia Interna sa fuzioneze in cadrul „Departamentului de Afaceri Interne”,impreuna cu CORPUL DE CONTROLla Ministrului, celelealte componente cu atributii informativ-operative care nu se regasesc in conflict de competenta cu alte institutii ale statului sau structuri din sistemuul MAI trebuie subordonate sefului Politiei Romane pentru a valorifica produsul muncii lor operative, potrivit prevederilor legale.
    Subordonarea D.I.P.I. si D.G.A conducerii POLITICE, le confera celor doua structuri un pronuntat caracter politic.
    Aceasta subordonare s-a dovedit, practic a fi una nefireasca pentru bunul mers al sistemului judiciar, prin scandalurile mediatice care au avut loc in legatura cu acuzele aduse de conducerile celor doua unitati pentru presiunile politice exercitate asupra lor, dar si pentru modul NEFIRESC cum sau in ce scop managerii acestor organizatii si nu numai au utilizat produsele munci lor specifice.
    Subordonarea celor doua structuri (D.I.P.I. si D.G.A) factorilor POLITICI nu are asemanare sau corespondenta in tarile din U.E. ori cu o democratie reala. Situatia existenta nu permite aplicarea principiului separatiei puterilor in stat, cea judiciara, de cea executiva (referitor la gestionarea informatiei judiciare din punct de vedere legal-procedural numai procurorul poate sa dispuna, aceasta nu trebuie se fie supusa judecatii sau deciziei unor persoane aflate in sfera politica sau sub inflienta vreunui factor politic) si impiedica astfel infaptuirea cu celeritate si obiectivitate a actului de dreptate sau de justitie sociala.

  3. BLESTEMATA ESTE SINAGOGA diavolului ISRAEL ,BLESTEMATI SUNT JIDANII TEL AVIVULUI SI AI INTISEI SPURCACIUNI SATANISTE EVREIESTI INCHINATOARE LA PREABLESTEMATUL lucifer, BLESTEMATI SUNT RUSII CU 2 ADEVARURI SI PRINSI DE NENUMARATE ORI IN ISTORIE LA BRAT CU diavolul ,INSELAND CU CU OCAUA MICA , BLESTEMATI SUNT IEZUITII BISERICII CATOLICE CE AU PREGATIT TRON antihristului IN VATICAN , BLESTEMATI SUNTETI VOI CORPORATISTII VENITI LA PRADACDIUNI IN ROMANIA,BLESTEMATI SUNTETI ALOGENILOR SI STRAINILOR ,IADUL CEL GROAZNIC VA VA INGHITI PE TOTI LA PACHET CU VANZATORII DE NEAM ROMANESC. VETI ARDE PUTREGAIURI ALE NEAMULUI OMENESC , CEL DUPA CHIPUL SI ASEMANAREA LUI DUMNEZEU IISUS HRISTOS.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger