Iată că, așa după cum dezvăluiam zilele trecute, sabotarea de către ministrul român al Apărării a marilor proiecte deja câștigate de companii franceze din industria de armament produce din păcate primele efecte. Unele care, din păcate, se pot dovedi devastatoare pentru economia românească. Iar premierului Orban îi revine ingrata misiune de a mai îndulci partea franceză după ce generalul Ciucă a reușit ”performanța” de a face praf și pulbere colaborarea dintre cele două țări.

Și cu toate că nu mai are nici două săptămâni la dispoziție până la vizita pe care o va întreprinde la Paris pe 28 octombrie, sarcina premierului Ludovic Orban de a repara ce se mai poate repara este îngreunată de o primă decizie care arată hotărârea Administrației Franceze de a se răzbuna pe ”jocul dublu” al autorităților de la București. Cele care la presiunile ministrului Ciucă nu doar că au anulat o licitație câștigată de compania franceză MBDA, dar acum încearcă să ”îngroape” și contractele gata semnate de puternicul NAVAL Group.
Producția Sandero, mutată în Maroc!
Astfel că, după ce zilele trecute s-au înmulțit alarmant semnalele privind reticența unor importante companii franceze de a mai investi în România, decizia de ultimă oră a Grupului Reanult de a suspenda extinderea capacității de producție a modelului Sandero la Uzina ”DACIA” de la Mioveni a venit ca o adevărată ghilotină.

Mai ales că planurile deja anunțate prevedeau ca în acest an producția de la Mioveni să crească de la 350.000 la 406.000 unități Sandero. Iar inițiații sistemului nu au prea multe dubii cu privire la semnalul pe care partea franceză îl dă prin această neașteptată schimbare de macaz, fie și ea una luată printr-o decizie aparent strict managerială de a muta producția Sandero din România în Maroc. Și dacă această decizie este deja una luată, Palatul Victoria este alarmat mai ales de semnalele primite fie și neoficial deocamdată, că urmează și alte retrageri sau ”suspendări de investiții”. Totul, culmea, chiar în preajma vizitei premierului Orban la Paris…