AcasăDezvaluiriAncheteSchema prin care se ciordesc banii din fondurile POSDRU!

Schema prin care se ciordesc banii din fondurile POSDRU!

Ce a fost mai greu a trecut, cel putin pentru cei care ancheteaza deturnarea fondurilor alocate prin programul POSDRU. Mai ales ca, din cate se pare, procurorii au reusit deja sa descalceasca incurcatele cai prin care se pierdea urma banilor, reusind astfel sa sistematizeze intreaga retea prin care au fost sifonate sute de milioane de euro.

Insa ceea ce i-a uimit cel mai mult pe cei care lucreaza la aceasta ancheta minutioasa nu este neaparat complexitatea schemei prin care se intorceau banii de la buget, ci faptul ca, practic, la mijloc este vorba de o „afacere de familie”, aceiasi oameni avand practic exclusivitatea accesarii acestor fonduri pentru „integrarea defavorizatilor”. Ca si faptul ca in acest domeniu s-a atins practic recordul in ceea ce priveste „dijma” obligatorie pe care trebuia sa o intoarca beneficiarii POSDRU, de nu mai putin de 65 la suta din fiecare proiect!

Depuneri in oglinda

Dupa „smenuirea” chletuielilor justificative, „dijma” din proiecte ajunge la 65 la suta

Dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, aceiasi „baieti destepti” au castigat cu obstinatie diversele proiecte derulate prin institutiile conduse de trio-ul ministerial format din Eugen Orlando Teodorovici, Rovana Plumb si Gratiela Leonida Gavrilescu. Iar modalitatea prin care s-a putut realiza aceasta „performanta” este asa-numita depunere in oglinda. De exemplu, intr-un proiect, unul dintre „favoritii” ministeriali este lider (solicitant) si ceilalti doi parteneri (P1 si P2). In urmatorul proiect, P1 devine lider si fostul solicitant si P2 sunt parteneri. Iar pentru a se inchide cercul, in al treilea proiect, P2 este desemnat lider si ceilalti doi devin parteneri. Si astfel au din start trei proiecte cu aceeasi activitate, care va fi prestata cel mult o data si „dijmuiesc” toate fondurile acordate pentru un intreg domeniu. Interesant este insa nu doar faptul ca aceiasi beneficiari se invart intre cele trei proeicte, dar cutuma descoperita de anchetatori arata ca partenerii isi schimba intre ei si echipele de management. Totul dupa intelegerea gen „tu o angajezi pe sora-mea la mine si eu pe nevasta-ta la mine, sa nu apara ca lucram cu rudele”, astfel de cazuri concrete intrand deja in vizorul procurorilor. Mai ales ca pana acum, Autoritatile de management nu s-au obosit sa sesizeze ca, de exemplu, beneficiarii care au castigat pe axa 5.2 si pe 6.1 sunt bagati concomitent in mai multe proiecte, astfel ca iau bani frumosi pe suprapunere de timp.

O treime la proiect, restul „mai sus”

Dupa cum sustin sursele noastre, in nenumarate cazuri se strang probe la greu privind impunerea echipelor de management si colaboratorilor a unui prag de 30-40 la suta din fondurile totale. Astfel, inca de la negocierile privind salariile, acestora li se spune ca trebuie sa semneze pentru sumele intregi, numai ca vor primi doar o treime, restul urmand sa mearga „mai sus”. Iar modalitatile de intoarcere a banilor sunt nenumarate, pistele urmate fiind cele care duc la inchirierea unor sali pentru cursuri care nu au loc, organizari de conferinte, promovarea proiectelor catre „prietenii” din mass-media, transportul de  participanti si achizitia de consumabile. In aceste cazuri cheltuielile justificative se umfla la greu, din moment ce cursurile nu se tin, serviciile nu se presteaza si astfel se poate intoarce incredibila „taxa” de 65 la suta!

Sudori si tinichigii pe banda rulanta

De departe, cel mai bine aceasta schema a functionat pe axele cu integrarea persoanelor defavorizate. Astfel ca mari surprize vor rezulta in urma numaratorii diplomelor eliberate in ultima vreme pentru scolarizarea „defavorizatilor” in meseriile de sudori, tinichigii, lucratori comerciali sau chiar antreprenori.

 

author avatar
Catalin Tache
3.200 afisari

1 COMENTARIU

  1. Va mai amintiti?
    Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor: Prejudiciu de 5 milioane de euro…
    Insa, prejudiciul real se ridica la aproximativ 160 milioane de euro?
    “Comana Ctin(alaturi de Iorgu Ganea) era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
    Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
    De necrezut , directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi.
    Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
    Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private.
    Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
    De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana, era în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman(decedat intre timp?) era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana.
    Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara. In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
    Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
    Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori.
    Numirea lui Iosif Szentes, ca Director General la CFR Calatori, este practic bomboana de pe coliva falimentarii companiei de stat CFR Calatori, intrucat acesta este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor privati de transport feroviar de calatori.”

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger