AcasăDezvaluiriAncheteSao Jose dos Campos: Aici sunt banii lui Ciucă!

Sao Jose dos Campos: Aici sunt banii lui Ciucă!

Forțată de campania de dezvăluiri prin care, spre disperarea propagandei operative a DGIA s-a putut afla că ”eroul de la Kandahar” a bătut palma cu tot felul de samsari internaționali de armament, ”Rețeaua Ciucă” s-a văzut nevoită să forțeze tot felul de subterfugii pentru a lărgi și mai mult ”hora” companiilor implicate. Și inclusiv a comisioanelor plătite. Totul pentru a nu se ajunge astfel la ”beneficiarii finali” ai contractelor de miliarde de euro pentru care ministrul Apărării Naționale s-a luptat mai ceva ca în Afganistan pentru a fi încredințate direct, chiar dacă pentru aceasta și-a pus Uniunea Europeană în cap, prin deturnarea unor licitații internaționale.

Ciucă cumpără toate fiarele vechi de la portughezi

Numai că, așa după cum am insistat în ultima vreme, rezervisto – liberalul Nicolae Ionel Ciucă, nerenunțând încă la ambiția personală de a conduce nu doar interimar ”guvernul meu” mai are de îndeplinit un angajament pe care și l-a asumat pentru a rămâne în grațiile americanilor. Și anume să prostească încă o dată debila clasă politică românească, pentru a continua achiziția ”rablelor zburătoare” F – 16, achiziționate ”second hand”, de la cea mai slab dotată armată europeană din NATO, cea a Portugaliei. Iar pentru a ”închide cercul”, Ciucă a plusat nu doar cu plata înainte pentru avioanele care și-au consumat deja peste jumătate din rezerva totală de zbor, dar și să ofere drept bonus contractele de reparații capitale ale acestora, chiar înainte să fie clasate! Însă pentru a masca această nouă combinație menită a lăsa avioanele Forțelor Aeriene Române tot la sol și pentru următorii trei – patru ani, ministrul Ciucă a decis să joace pe cartea naționalistă!

Iohannis o avea habar că investește în economia braziliană

Așa că tocmai ce s-a dat ordinul pe unitatea media plătită din fondurile operative ale DGIA să ”scurgă controlat”, cu mândria patriotică aferentă, informația că toate avioanele F -16 ale Forțelor Aeriene, atât cele care deja ruginesc în hangare, dar și celelalte două escadrile care urmează să fie achiziționate tot de la portughezi vor suferi reparații capitale și vor fi modernizate la Aerostar Bacău!

”Șmen” de 175 milioane $, doar la piesele de schimb

În urma descinderii procurorilor DNA la sediul MApN, generalul Ciucă a fost astfel tocmai bine ”frăgezit” pentru a ”înghiți” și ”oferta de nerefuzat” de a cumpăra o nouă escadrilă de ”fiare vechi” de la portughezi.

Avioanele F 16 mai ruginesc patru ani la sol

Pentru ca aceștia să își facă astfel ”curățenie” în propriile hangare, pentru a putea cumpăra la rândul lor alte aeronave F – 35 noi de la americani. Iar Ciucă s-a executat, deși ”noile” avioane achiziționate din Portugalia nu aveau necesarul de piese de schimb. Numai că ministrul Ciucă a dat deja drumul la ordinul de plată, astfel că în luna martie era declarată finalizată achiziția altor avioane F-16. Iar după cum avertizam în ”lovitura” din 16 iunie, Ministerul Apărării Naționale a lansat o nouă achiziție pentru cumpărarea de piese de schimb pentru F – 16, în cadrul unui pachet financiar total în valoare de 175,4 milioane dolari. Demersul MApN venind după ce s-a făcut plata pentru alte 5 avioane second hand, moment în care strategii lui Ciucă și-au dat și ei brusc seama că ”NAȚIONAL” a avut dreptate și acestea nu au asigurate și piesele de schimb necesare mentenanței.

OMGA modernizează de fapt F 16

Și astfel Ciucă a deschis ”procedura de achiziție” pe care am anunțat-o încă de anul trecut, MApN căutând să cumpere acum tot felul de piese de schimb, precum ” valvă, turbină de răcire, motor hidraulic, display afișare date zbor, panou comandă zbor, procesor date radar, amplificator comunicații, antenă radar, ansamblu control senzori, ansamblu control tren de aterizare, receptor ILS, regulator oxigen PBG, actuator electromecanic, panou comandă CTVS”.

”Fumigena” Aerostar Bacău

Astfel că acum , în plină procedură de achiziție a pieselor de schimb, ”dinamica oeprativă” a impus și recurgerea la aruncarea ”fumigenei” Aerostar Bacău. Și uite cum s-au turat motoarele pentru a mai potoli opinia publică prin informația că toate cele 17 aeronave F -16 Fighting Falcon achiziționate la mâna a doua din Portugalia și care formează Escadrila 53 Vânătoare de la Baza Aeriană 86 Aeriană Borcea vor fi modernizate în țară! La Aerostar Bacău! Și la fel se va proceda și cu celelalte două escadrile, tot de F – 16, pe care Ministerul Apărării Naționale intenționează să le achiziționeze pe aceeași filieră portugheză second hand.

Beneficiarul final al contractului de modernizare de la Bacău este în Sao Jose dos Campos

Iar optimismul debordant al Ministerului Apărării devine deja unul halucinant, prin trâmbițarea ”amănuntului” că avioanele cumpărate și-au consumat ”doar” jumătate din rezerva de zbor! ”Sursele din MApN” continuând ”delirul patriotic” cum că Bacăul va deveni ”buricul” aviației mondiale : ” Aeronavele noastre vor trece printr-un alt proces amplu de modernizare, unde vor fi aduse la următorul standard. Toate aceste lucrări vor fi efectuate de Aerostar Bacău, una din companiile de elită ale României în domeniul apărării. Cei de la Aerostar, pe lângă modernizare vor asigura și mentenanța avioanelor F – 16, după ce în luna august a anului trecut a fost semnat protocolul de colaborare între Statul Major al Forțelor Aeriene și SC Aerostar Bacău SA. În urma acestui protocol, Aerostar Bacău devine oficial centru de mentenanță pentru aeronaele F – 16”. Însă nu la fel de mult se insistă și pe ”amănuntul” că toate avioanele F -16 aflate momentan în dotarea Forțelor Aeriene Române vor intra în modernizare cel mai devreme în perioada 2023 – 2024, conform angajamentelor asumate de portughezi. Ceea ce înseamnă că încă vreo patru ani cel puțin , spațiul aerian al României va fi asigurat tot de către escadrilele de poliție aeriană asigurate de canadieni, britanici sau spanioli… Și asta în ciuda miliardelor de euro deja aruncate pe modernizarea Forțelor Aeriene!

Banii merg la Alverca, în Portugalia…

Numai că, la fel ca toate contractele parafate în cadrul mai mult sau mai puțin la vedere al parteneriatului strategic, grosul banilor va merge și de această dată în altă parte. La Bacău statul român alegându-se cel mult cu asigurarea câtorva locuri de muncă și plata utilităților, tot de la buget! Pentru că ”secretul murdar” al acestui contract de alte sute de milioane de euro privind modernizarea este că modernizarea va fi asigurată de fapt de OGMA! Este vorba de compania portugheză Industria Aeronautica de Portugal SA, care își are sediul la Alverca! O companie care asigură servicii de mentenanță pentru industria aerospațială. Și pe care Guvernul de la Lisabona a salvat-o de la faliment prin păstrarea unei participații de 35%. Astfel că Portugalia pare să fi făcut afacerea vieții cu România, după ce ne-au vândut 17 avioane vechi, pe care acum tot ei le vor moderniza, pe banii noștri! Și când te gândești că MApN deja a anunțat că mai vrea să cumpere încă 34 de avioane F – 16 de la portughezi, tot în aceleași ”profitabile” condiții ca și până acum!

… Și de acolo în Brazilia!

Numai că, deși pe ofițerii de contrainformații ai generaluui Hăpău nu i-a interesat identificarea acestui circuit al banilor, principalul acționar al OGMA este Airholding SGPS, consorțiu care deține 65% și este membru al Embraer! O companie înființată de Guvernul Federal al Braziliei și care produce  componente pentru avioanele civile sau militare. Și care își are sediul central în orașul Sao Jose dos Campos, din statul Sao Paulo! Acolo unde vor ajunge de fapt banii de la… Bacău! Așa că mai îți și vine să te întrebi dacă, după o nouă retragere din activitate, rezervistul Ciucă nu și-o planifica o excursie pe persoană fizică și în exoticul Sao Jose dos Campos…

author avatar
Catalin Tache