Cătălin Drulă zici că a băut apă după Răzvan Cuc la câte depășiri ale planului cincinal la construcția de noi autostrăzi și drumuri exprese comunică Ministerul Transporturilor în fiecare zi! Iar propaganda operativă făcută preș la picioarele useristului aplaudă frenetic ”mobilizarea exemplară a constructorilo pe tronsoanele de autostrăzi” sub mandatul actualului ministru al Transporturilor.
Numai că autostrăzile lui Drulă nu par a se potrivi cu cele ale lui Klaus Iohannis! Șeful statului vrând musai să își pună amprenta pe acest segment și a promova ”autostrada mea”, cea anunțată alături de fostul ambasador al Statelor Unite ale Americii. Și cu toate că, între timp Adrian Zuckerman nu doar că a rămas pe dinafara diplomației, dar se pare că nici măcar un loc de muncă la viitorul șantier de la Centrala Nucleară de la Cernavodă nu va mai prinde, Iohannis o ține ”langa” tot cu ”dezvoltarea proiectelor Rail2sea și Via Carpathia”, deși acestea nu se regăsesc și printre prioritățile ministrului userist al Transporturilor.
Fără vize, fără Schengen!
Astfel că Administrația Prezidențială s-a și repezit să anunțe participarea șefului statului la cel de-al șaselea Summit al Inițiativei celor Trei Mări ( I3M), organizat în Bulgaria. Unul cu atât mai important cu cât este prima reunire ”față în față” a participanților, după ce anul trecut, din cauza pandemiei de COVID, la Talinn s-a recurs doar la un summit virtual. Astfel că Iohannis pleacă în țara vecină pentru ”a bate cu pumnul în masă” pentru principalele proiecte strategice ale statului român.
Fără însă ca președintele României să aibă de gând barem să deschidă discuția despre refuzul Olandei de a permite acceptarea țării noastre în Spațiul Schengen sau despre eliminarea vizelor de intrare în SUA. Mai ales că momentul ar fi cum nu se poate mai potrivit, ținând cont că summit-ul este girat de Statele Unite ale Americii și Uniunea Europeană. Numai că, după cum a anunțat deja Administrația Prezidențială, Iohannis se va mulțumi doar ”să sublinieze importanța implementării proiectelor strategice prioritare de interconectare, cu accent pe proiectele de interes crescut pentru România, precum Rail2Sea și Via Carphatia, și va evidenția relevanța esențială a acestora pentru obiectivul inițiativei de dezvoltare economică sustenabilă și de construire a rezilienței strategice a economiilor statelor participante”!!! Limbaj de lemn menit a ascunde crudul adevăr că, după ce au anunțat cu surle și trâmbițe că ne fac Autostrada Gdansk – Constanța, americanii au ”detaliat” că o fac firmele lor, dar pe banii polonezilor și românilor! Că ucrainenii cică nu au…