”Autostrada Bucureștiului. Lotul 1 are constructor desemnat – Asocierea Impresa Pizzarotti &C SpA Italia S.p.a. – RETTER Projectmanagement. Un nou lot al Autostrăzii de Centură a Capitalei (AO) are constructor desemnat! După reevaluarea ofertelor, CNAIR a anunțat câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția Lotului 1 al AO Nord.”
Postarea ministrului Transporturilor de pe Facebook conținând și alte precizări ale lui Sorin Grindeanu:
”Asocierea de antreprenori români și italieni trebuie să finalizeze proiectarea și lucrările în 34 de luni, din care 12 luni proiectare și 22 de luni execuție.
Valoarea contractului este de 815 milioane de lei (fără TVA) și este finanțat din fonduri europene. Pe acest lot de autostradă de 17,5 km vor fi construite 10 structuri.
Dacă nu vor fi depuse contestații contractul va putea fi semnat în 10 zile”.
Se știa! Din 26 septembrie!
Acum, sincer vorbind, cel puțin pentru inițiații sistemului, anunțul ”de ultimă oră” al ministrului Sorin Grindeanu nu mai avea cum să surprindă. Mai ales că se știa că noua asociere Impresa Pizzarotti – Retter s-a abonat la orice contract mai de Doamne Ajută scos la înaintare de ”Pistol”-ul CNAIR. Și încă din data de 26 septembrie, atunci când avertizam, negru pe alb, că urmează să se semneze și alte ”Contracte Rolls – Royce”… De către semnatari apropiați de importanți demnitari ai statului român care par să fi făcut o adevărată pasiune nebună pentru limuzinele Rolls – Royce. Fie ele și achiziționate și ținute pe alte nume, până ce se va putea ”închide cercul” departe de ochii oricum tot mai feciorelnici ai procurorilor.
Deci, iată doar câteva fragmente din ”Ce îi mai plac Rolls – Royce-urile”, ”lovitura” din 26 septembrie…
”Însă și mai îngrijorată de dezvăluirile NAȚIONAL pare să fie „nemuritoarea„ Anca Boagiu. ”Cloșca” pedelisto – liberală ale cărei griji față de viitoarele contracte ale CNAIR nu pot fi totuși doar din simple rațiuni materne. O Anca Boagiu care a rezistat până și Blondei lui Băsescu, deși ea este cea care a deschis ușa fostului președinte Traian Băsescu italienilor din domeniul infrastructurii.
Și, cu sau fără legătură cu această veche poveste, ASTALDI tocmai ce a cerut o amânare de trei ani în finalizarea podului suspendat dintre Brăila și Galați. Dar fără ca să i se perceapă niciun euro penalizare din partea CNAIR! Deși partenerii japonezi și-au făcut treaba lor. Iar statul român a ținut pasul, prin CNAIR, cu plățile către ASTALDI…
Pe lângă miza uriașă a înghițirii de către CNAIR a solicitării ASTALDI de a fi amânată recepția podului care deja se pare că are defecte majore de construcție, se trage tare și pentru ”închiderea inelului” la A7. Acolo unde asocierea Pizzarotti – Retter tocmai ce a fost declarată câștigătoare, și după reevaluare, a Lotului 1 al Autostrăzii Nord București”!
Iar pe lângă faptul că anunțam pe 26 septembrie câștigătorul lui Grindeanu de pe 29 noiembrie, tot atunci dezvăluiam și că, ” stranie coincidență, nu doar Florin Vizan, omul pus de Grindeanu șef la Portul Constanța a cumpărat un autoturism Rolls – Royce… Dar și Guido Retter, cel care ar avea 40% din contractul nou de pe A7, cu Pizzarotti… De se și miră inițiații sistemului ce îi mai plac lui GRINDI Rolls – Royce-urile”…