Trebuie precizat de la bun început că prestația comandorului Daniel ”Motanul” Moise la Kecskemet International Military Air Show a fost una de excepție. Și care, cu adevărat, a adus nu doar cuvintele de laudă ale comandorului Ionuț Vișan, chiar șeful delegației oficiale a Forțelor Aeriene Române în Ungaria, dar și ropotele de aplauze ale zecilor de mii de spectatori veniți din toată Europa.
Așa că toate felicitările ”Motanului” Moise! Dar și ”rușinică” propagandei operative a DGIA, cea care s-a repezit să se înfierbânte astfel cu un exces de zel care poate doar ”eroului de la Kandahar” să îi mai producă niscai fiori de falsă plăcere patriotică. Pentru că, într-adevăr, la show-ul aviatic de la Kecskemet a participat tot ce are Europa mai bun. Numai că, dincolo de măiestria piloților români, în fața tuturor partenerilor noștri militari occidentali, Forțele Aeriene Române s-au prezentat tot cu un MiG 21. Fie el și Lancer… Și asta în ciuda celor peste 12 miliarde de euro pe care ministrul Nicolae Ionel Ciucă i-a decontat deja de la bugetul MApN pentru ”modernizarea înzestrării Armatei Române”.
”Mândria” din Ungaria…
Drept urmare, cu atât mai stranie este declarația comandorului Vișan, cel care a ”plusat” că ” în primul rând am avut ocazia să prezentăm întregii Europe tehnica cu care aviația noastră participă la diferite misiuni”! Deci ”mândria” Forțelor Aeriene ale Armatei Române este un MiG 21??? Și tot cu un MiG am ajuns ”să arătăm întregii Europe” cât de bazați suntem noi în a asigura ”flancul estic al NATO”, așa după cum sună ”placa” deja obsedantă a Ministerului Apărării Naționale în mandatul generalului Nicolae Ionel Ciucă ?
Mai ales că nici ”pretextul” folosirii unui astfel de avion pentru abilitățile specifice la un astfel de show nu stă în picioare, chiar comandorul care a condus delegația română spulberând acest posibil mit : ” Legat de prestația MiG-ului de la acest eveniment pot spune că, ținând cont de faptul că această aeronavă nu este una de înaltă acrobație așa cum este specific tuturor show-urilor de aviație, evoluția domnului comandor Daniel Moise a fost extraordinară. În primul rând a fost o evoluție foarte sigură, fără greșeli, mai ales dacă ținem cont că au fost plafoane destul de joase și în straturi, zborul a fost impecabil”. Cum la fel de ”impecabilă” este și ținerea avioanelor F -16 cumpărate pe bani grei la sol! Acestea fiind doar ”frecate” de rugină, în timp ce MApN aruncă alte sute de milioane de dolari pentru achiziția de piese de schimb pentru ”modernele” aeronave cumpărate la nici nu se mai știe a câta mână de la Armata portugheză…