AcasăDezvaluiriAncheteRaed, extras de Servicii din ELICOPTERUL MORȚII!

Raed, extras de Servicii din ELICOPTERUL MORȚII!

Deocamdată doar atât, să se știe că se știe...

Dincolo de ciudățenia că altfel atât de gălăgiosul Regim Zelenski nu a ”tunat și fulgerat” nici măcar o acuză după căderea elicopterului peste grădinița din Kiev, rămâne tragedia umană…

Elicopterul prăbușit la Kiev trebuia cumpărat pentru SMURD

Dar și un raport contrainformativ al serviciilor secrete românești. Cele care, de această dată cel puțin și-au făcut cu brio treaba. Și astfel și-au îndeplinit misiunea constituțională. Prin aceste informații convergente transmise beneficiarului legal Raed Arafat, SMURD renunțând la intenția de a achiziționa elicoptere din ”Lotul Morții” din care făcea parte și Airbus-ul prăbușit la Kiev.

Refuzat de Norvegia

”Elicopterul Serviciului ucrainean de stat pentru Situații de Urgență care s-a prăbușit în Brovary, regiunea Kiev a fost unul dintre cele cinci aparate H225 Super Puma supuse operațiunilor de modernizare la Ghimbav, în 2022”. Aceasta fiind singura ”frântură” de informație căreia încă isterica propagandă operativă a Direcției Generale de Informații a Armatei i-a permis să ”treacă dincolo”, în spațiul public.

Totuși, elicopterul produs de Airbus și prăbușit la Kiev tocmai când îl avea la bord pe singurul ministru care se apropia vertiginos de ”procentele de popularitate” ale președintelui Zelenski are o poveste lungă… Una care a fost descrisă cel mai bine prin raportul în urma căruia secretarul de stat Raed Arafat a fost ”extras” din operațiunea de achiziționare a mai multor astfel de elicoptere pentru completarea flotei aeriene puse la dispoziția SMURD.

Raport în care, de la bun început se atrăgea atenția că face parte dintr-un lot de producție refuzat de Norvegia, după accidentul cu 13 morți survenit la o importantă companie petrolieră norvegiană. Expertizele  tehnice dovedind că elicopterele au probleme grave la ”reductoarele de la rotorul principal”. Motiv pentru care contractul din Norvegia a fost anulat și elicopterele respective au fost vândute în Ucraina.

S-a încercat vânzarea lor și în România, dar serviciile au dejucat această ”țeapă criminală”. Astfel că, din fericire, singura legătură cu România rămâne ultimul service făcut la Airbus România, în urmă cu șase luni, pe când aparatul prăbușit la Kiev se afla în garanție post service. Și când au fost montate sisteme electronice, proiector și troliu, deci a fost modernizat.

author avatar
Catalin Tache