AcasăDezvaluiriAncheteRadu Stroe isi trage 3.000 de bodyguarzi!

Radu Stroe isi trage 3.000 de bodyguarzi!

Acum, sincer vorbind, locul jandarmilor este pe strada, acolo unde sa ii ajute pe politisti la asigurarea ordinii publice. Asa ca trimiterea lor in patrulare prin cartierele marginase ale marilor orase nu poate sa fie decat o initiativa laudabila.

Radu Stroe are propriile socoteli cu reorganizarea Jandarmeriei
Jandarmii vor fi inlocuiti la paza obiectivelor cu agentii unor firme particulare

Lucrurile capata totusi alte conotatii daca luam in calcul ca promotorul unei  asemnea „revolutii” in strategia de siguranta nationala este nimeni altul decat Radu Stroe. Cel care, aflat pe ultima suta de metri a mandatului sau de ministru de Interne, face presiuni de-a dreptul desantate pentru a scoate efectivele de jandarmi de la paza a zeci de obiective, multe dintre ele de interes national. Insa ceea ce a trezit cel mai mult atentia structurilor de informatii este agitatia fara precedent de pe piata firmelor de paza, unde deja se fac interventii  pentru a prinde un loc pe „lista lui Stroe”. Pentru ca, prin „reorganizarea” precipitata a Jandarmeriei, actuala conducere a MAI vine cu o oferta de nerefuzat  pentru firmele de casa: 3.000 de posturi de agenti de paza. Locuri bine platite, ca doar miliardele or sa vina tot de la buget …

Reorganizari perverse

Insusi ministrul de Interne a anuntat ca prioritatea sa absoluta din acest an o reprezinta reorganizarea Jandarmeriei, DGIPI si DGA. In ceea ce priveste situatia celor din urma, „National” a dezvaluit deja ca Radu Stroe urmareste de fapt „destructurarea” acestora, nemultumit atat de faptul ca nu a reusit sa si le subordoneze total, dar mai ales ca ofiterii de informatii de la respectivele structuri si-au cam bagat nasul in unele „oaze” de evaziune fiscala din Ilfov si Portul Constanta. Iata insa ca, pana la atacul decisiv asupra ofiterilor sub acoperire, Stroe umbla cu japca la organigrama Jandarmeriei Romane, unde incearca retragerea in mars fortat a militarilor care asigura paza unor obiective importante. Repet, ideea nu este deloc rea, dar maniera hei-rupista in care se incearca ridica mari semne de intrebare privind bunele intentii ale ministrului de Interne. Mai ales ca suspiciunile serviciilor de informatii au fost serios alimentate de „deschiderea sesiunii de inscriere” a unor puternice firme de paza pentru a prinde o felie cat mai mare din „tortul” pus pe masa Radu Stroe.

S-a format primul cartel

Astfel, conform calculelor unor patroni de firme de securitate extrem de influenti, ar fi vorba de eliberarea a aproape 3.000 de posturi. Iar contractele aferente sunt de-a dreptul uriase. Mai ales ca multe dintre obiective sunt de interes national si, drept urmare, platite ca atare. Ca sa nu mai vorbim ca, fiind vorba de companii de stat, banii ar veni tot de la buget, asa ca „ungerea” parghiilor ministeriale ar asigura colectarea fara griji a sumelor aferente. Insa cum deja s-a conturat un veritabil „cartel” de cinci firme care ar fi in carti sa le ia locul jandarmilor, urmand sa incaseze ei banii, in timp ce Jandarmeria va fi pusa sa le asigure sprijinul necesar, concurenta a si tras un semnal de alarma cu  privire la cei 3.000 de bodyguarzi. Astfel ca, pana sa primeasca „blagoslovirea” MAI, „tunul” pregatit in mare taina ar putea fi „afurisit” de procurorii anticoruptie.

author avatar
Catalin Tache
6.687 afisari

4 COMENTARII

  1. DAR DE SEFUL IPJ GORJ CARAGEA NU MAI ZICE NIMIC MINISTRUL CA ABUZURILE SALE AU FOST AMPLU COMENTTE DE EL IN PRESA SAU II ESTE FRICA DE PREMIER SA IA MASUR CU CARAGEA.
    SE SPUNE CA BARONUL CARAGEA CHIAR SI PE PRIM MINISTRU IL ARE LA MINA CU CEVA DE NU SE ATINGE DE EL DESII A FACUT MULTE….
    CARAGEA DOAR STIE SA STRINGA BANI PT PARTID IAR BANII SAI SUNT BNI SI LA PDL SI ACUM LA PSD

  2. UN MOD DE OPERARE UTILIZAT PENTRU FRAUDAREA FONDURILOR BUGETARE
    In cadrul funcţionării instituţiilor publice şi in special a primăriilor din Ro s-a dezvoltat încă din perioada anilor ‘90 un mod de operare subteran, pentu sifonarea fondurilor publice, prin intermediul firmelor de pază şi de bodyguarzi private. Înfiinţarea acestor firme a devenit una dintre cele mai importante activităţi antreprenoriale ale societăţii romaneşti, în spatele cărora se regăsesc grupuri de interese nelegitime.
    Anual, sume fabuloase de ordinul miliardelor de lei, sunt plătite fără rost şi fără transparenţă publică, din Bugetul statului, de către managerii publici ai unitatilor economice de stat, ai unităţilor medicale, de învăţămant, culturale, etc. şi ai administraţiilor locale (primării), firmelor private de pază şi de bodyguarzi, ceea ce a dus la diminuarea drastică a potenţialului financiar şi implicit a standardelor de progres şi civilizaţie a ţării, monitorizată de către U.E. şi nu numai. În contradictoriu cu sărăcirea unităţilor de stat si celor bugetare, firmele private de pază şi protecţie sunt tot mai înzestrate cu tehnici şi tehnologii performante depaşind în unele cazuri cu mult realizările instituţiilor specializate ale statului. Astfel fondurile publice ale instituţiilor menţionate, în loc să fie cheltuite eficient pentru îmbunătăţirea productivitatii, indicatorilor şi condiţiilor de asistenţă medicală, de învăţămant, de instruire culturală şi la realizarea investiţiilor de infrastructură necesare modernizării localitatăţilor rurale, acestea, printre alte căi de fraudare folosite, sunt dirijate prin intermediul firmelor de pază private către grupuri de interese nelegitime susţinute de clasa politică care-şi subordonează toate autorităţile statului judiciare si de control – supraveghere.
    Paralel cu dezvoltarea acestei activităţi de subtilizare a fondurilor financiare (bugetare) în scopul însuşirii lor fară just temei, s-a menţinut şi perfecţionat ca structura specializată a statului în domeniul pazei, ordinii şi siguranţei publice instituţia Jandarmeriei Romane şi s-a înfiinţat la nivelul administraţiilor locale instituţia Gardienilor Publici, schimbată ca denumire in Poliţie Comunitara, transformtă apoi în aşa zisă Poliţie Locală (personalul încdrat rămanand acelaşi), structură pentru a cărei funcţionare, cel puţin la nivelul municipiului Bucureşti, sunt alocate din fondurile bugetare locale sume importante comparativ cu cheltuielile destinate altor domenii. Dotările tehnico-materiale, costurile cu intreţinerea sediilor şi veniturile angajaţilor le depaşesc pe cele specifice Politiei Naţionale care gestionează de mulţi ani bugete de austeritate şi are resposabilitaţi judiciare complexe ce ţin de apărarea vieţii şi integrităţii proprietati cetăţenilor si ale statului.
    In conformitate cu prevederile legale în vigoare, Poliţia Locală se poate înfiinţa în cadrul administraţiilor locale prin hotărari ale consiliilor locale şi are în competenţă aplicarea reglementărilor emise de aceste consilii. În realitate, poliţişti locali, fără a avea vreo normă zilnică de lucru, acţionează în mod aleatoriu şi abuziv aplicand sancţiuni contravenţionale prevăzute de acte normative pentru care nu au competenţa materială ori aleargă pe trotuare după bătranele care vand verdeaţa cultivată de ele. În domeniul dreptului există un principiu care se aplică în toată lumea “cine poate mult poate şi puţin în aceeaşi materie”. În cazul descris (poliţie locală) acest principiu este aplicat invers ”cine poate puţin poate şi mult” fără să se manifeste resposabilitate din partea vreunei autorităţi publice pentru a normaliza situaţia bizară existentă.
    Potrivit prevederilor art.2 din O.G. nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, actualizată, Poliţia Locală poate aplica sancţiuni contravenţionale doar în cazurile menţionate în această reglementare.
    Sarcinile de serviciu legale, ale Poliţiei Locale, nu pot fi cuantificate din cauza lipsei indicatorilor statistici de performanţă specifici, acestea fiind exercitate în mare parte, în mod iresponsabil, de către, firmele de pază private în randul cărora se regăsesc şi mulţi interlopi.
    Efectivele firmelor de pază (fără nr) şi sumele nelimitate plătite acestora nu se justifică în primul rand pentru că ele efectuează atribuţiile poliţiei locale şi în al doilea rand pentru că obiectul lor de activitate este lipsit, în cele mai multe cazuri, de importanţă din punct de vedere al satisfacerii nevoii publice ori a răspunderii sociale.
    Agenţii de pază stau(dorm) în gherete din plastic şi invocă faptul că păzesc zi şi noapte cateva bancuţe, topogane, etc montate prin parcuri care în unele cazuri nu depăşesc suprafeţe de 50 mp ori se odihnesc prin pieţe stand pe scaune. În instituţiile medicale sau culturale agenţii de pază sunt la tot pasul instalaţi ca nişte trupe de comando. Aceste peisaje ridicole provoacă romanilor indignare, umilire şi iluzia nefericită că în Romania se conturează tot mai multe imagini specifice lumii a treia si nu ale statului de drept.
    Din relatarea situaţiei anormale se mai poate rezuma că, în administraţia publică locală, s-a ajuns să se actioneze după bunul plac al unor dictatori în devenire ori baroni locali vieroşi, care nu respectă legalitatea sau principiului DOMNIEI legii ce specifică,“O normă superioară condiţionează atât formal cât şi substanţial normele inferioare, instituind şi legitimând organul competent în aplicarea acestei norme. Legitimitatea este deci dată organului de însăşi norma care îl înfiintează şi îi reglementează functia în sistem”.
    Existenţa unor asemenea anomalii în societatea romanească se datorează în primul rand lipsei “Strategiei naţionale integrate de ordine şi siguranţă publică” prin care să se stabilească sarcini concrete pentru fiecare structură de ordine publică, fără a se permite crearea unor situaţii conflictuale în ceea ce priveşte competenţa materială sau teritorială.
    Lipsa acestei strategii, ce a condus la apariţia unor grave disfuncţii sociale şi a riscurilor mari privind prejudicierea fondurilor bugetare şi diminuarea siguranţei cetăţeanului, trebuie sesizata de C S A T şi soluţionată cat mai rapid cu putinţă.
    Domeniul ordine publică şi siguranţa cetăţeanului nu este singurul în care legislaţia este dezlanată, inaplicabilă în totalitatea ei şi necorelată, fenomenul este caracteristic întregului sistem legislativ deoarece clasa politică nu este preocupată de rezolvarea problematicii de interes general izvorate din dezbateri ale politicilor publice care lipsesc cu desavarşire, totul se rezumă la soluţionarea intereselor de grup sau de partid.
    Pentru a putea fi elaborată o strategie sectorială fie ea şi din domeniul ordinii publice şi siguranţei cetăţeanului, este nevoie ca aceasta să derive dintr-o STRATEGIE NAŢIONALĂ de DEZVOLTARE pe care noua clasă politică cu aşa zisele sale elite inexistente nu a reuşit, după 1989, din raţiuni josnice, nici măcar s-o identifice, ce să mai punem problema unei elaborării. Aceste carenţe şi devianţe de la normalitate ale democraţiei romaneşti originale, sunt consecinţele unor acte de guvernare submediocre, exercitării unui management public lipsit de performanţă şi moralitate ce dovedeşte în acelşi timp că întreaga societate romanească este dominată de impostură şi macheavelism.
    Intrebarea fireasca care se naste vis-a-vis de cele consemnate este, ce autoritate a statului mai poate preveni sau recupera pagubele nationale mentionate si realizate prin modul de operare descris ?!?

  3. Ceea ce se precizeaza in Legea nr155/2010 a politiei locale, aceasta poate fi aplicata in forma existenta numai daca politia de ordine publica si cea rutiera trece de la IGPR in subordinea primariilor ceea ce nu este firesc si nici cazul in stadiu actual de civilizatie in care se afla Ro. Drept urmare Legea nr155/2010 trebuie amendata sau anulata cat mai urgent.

  4. Dar ce pixul meu iti trebuie scoala de subofiteri sa deschizi poarta la vilele politicienilor? Asa e acum! Statul romanesc, prost cum e plateste Ofiteri si subofiteri jandarmi sa pazeasca copaci si gradini parasite (exemplu: Neptun, Predeal etc); Pai un subofiter este platit mai bine ca un medic sau un inginer, asta nu mai spui Take? ALo, in USA si Pentagonul e pazit de firme private daca nu stiai! Nu le mai canta in struna unflatilor cu epoleti ca acolo sunt bani nostri de pensii, la imbuibatii de militari, militeni si jandarni: apropo, Take ia vezi cine are cea mai mare pensie din Romania daca tot de ‘ute grija de noi prostimea

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger