AcasăDezvaluiriAnchetePSD si PNL pornesc de la zero cu listele electorale!

PSD si PNL pornesc de la zero cu listele electorale!

Au crezut ca, si de aceasta data, pot sa ocoleasca fondul problemei, mergand pe principiul “las’ ca merge si asa”. Astfel ca, dupa ce au ascultat infiorati “vocea strazii” de dupa tragedia de la “Colectiv”, multi dintre liderii politici au facut pasul inapoi cerut atat de insistent chiar de catre propriul electorat. Si odata cu renuntarea la orice pretentie de guvernare si lasarea grijilor stringente ale tarii, pentru un an de zile, tehnocratilor din echipa “bruxelleza” a lui Dacian Ciolos, se parea ca, in sfarsit, politicienii au priceput deja ceva din nemultumirile crescande ale romanilor.

Primul indiciu dat lui Liviu Dragnea pentru “curatarea” listelor electorale ale PSD este Robert Negoita

Mai mult chiar, era de asteptat ca principalele partide politice sa fructifice la maximum acest ragaz pentru ca, la alegerile locale si parlamentare din 2016, sa se prezinte in fata electoratului din tara si din diaspora cu garnituri noi, cu oameni care sa nu fi fost manjiti de combinatiile transpartinice de pana acum. Pentru ca asta inseamna practic “resetarea” clasei politice, ceruta de catre romani. Numai ca, dupa ce au dat asigurari ca vor schimba din mers regulile jocului in ceea ce priveste “liberalizarea” accederii pe locuri eligibile pe listele electorale, multi dintre lideri dau acum din colt in colt si recurg, in majoritatea cazurilor, la masuri penibile de compromis. Si asta pentru ca nu vor sau nu pot. Iar urmarea acestor ezitari este retragerea de fatada a unor lideri importanti din teritoriu, ajunsi  “tinte in miscare” pentru procurorii DNA, si inlocuirea acestora cu “sageti” pe care sa le controleze din umbra. Iata insa ca, dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, liderii principalelor partide au fost avertizati sa duca pana la capat “curatenia” de pe listele electorale pentru locale, pentru ca nu pot pacali pe nimeni doar cu inlocuirea “baronilor” cu “tucalarii” acestora din esalonul doi.

Ultimatum extern

Si, asa cum se intampla tot mai des in ultima vreme, “resetarea” este mai mult impinsa de la spate de catre partenerii occidentali ai Romaniei, decat de vointa liderilor politici de pe plaiurile mioritice. Iar in ultimele zile s-au intetit semnalele neoficiale primite atat de la Bruxelles, dar mai ales de peste Ocean, ca sefii marilor partide trebuie “sa faca pe dracu’ in patru” si sa-i elimine din fruntea listelor electorale pentru locale pe cei care au probleme cu justitia sau despre care se stie ca sunt oamenii de paie ai celor dintai. Iar acest veritabil ultimatum extern vine dupa esecul lamentabil al codurilor proprii de integritate ale partidelor, care par sa fi fost facute doar pentru “talpa” respectivelor formatiuni, dar nu si pentru greii ramasi la butoane. Iar avertismentele emisarilor mai mult sau mai putin oficiali se refera si la riscul ca, daca nu se merge pana la capat cu curatenia si oamenii vor rabufni si vor iesi in strada sa strige din nou “PSD si PNL, aceeasi mizerie”, ne putem astepta la o ascensiune spectaculoasa a unor formatiuni extremiste, fie ele de stanga sau de dreapta, ca si la revirimentul unor populisti demagogi.

Dragnea, “pas” lui Negoita

Catalin Predoiu trebuie sa impuna printre oamenii “combinagiului” Teodor Atanasiu criteriul integritatii cerut de copresedintii PNL Alina Gorghiu si Vasile Blaga

Fara putinta de tagada, PSD-ul a fost pana in acest moment cel mai atins de “curatenia” clasei politice. Ce-i drept, mai mult de nevoie, decat de voie, mai ales ca “aspiratorul” DNA a strans la “Beciul domnesc” mare parte din “gunoiul” ascuns de prea multa vreme sub presul acestui partid. Iata insa ca acum Liviu Dragnea este nevoit sa se tina de “foaia de parcurs” pe care s-a obligat sa o indeplineasca, spre primenirea totala a PSD-ului. Insa se anunta destul de dificil pentru Dragnea sa treaca la nivelul urmator, mai ales ca, dupa cum sustin sursele noastre, este vorba despre stoparea lui Robert Negoita din cursa pentru un nou mandat la Primaria Sectorului 3. Si mai ales ca, fara sa-i pese ca DNA-ul continua sa-i sufle in ceafa chiar si dupa ce si-a dispersat parte din oamenii de incredere de la Primaria Sectorului 3 pe la alte institutii, ca sa li se piarda urma, Negoita are ambitii mari si se vede chiar succesorul lui Sorin Oprescu. Numai ca Dragnea trebuie sa-i traga urgent presul de sub picioare si, chiar daca, fie vorba intre noi, ideea ii cam surade presedintelui PSD, ramane de vazut daca acesta are si forta necesara in acest sens. Iar mazilirea lui Negoita va fi urmata si de tragerea pe linie moarta a altor pesedisti de frunte, care acum sunt siguri ca-si vor pastra mandatele, sau a altora care trag tare, venind din esalonul doi. Dar care habar nu au ce “perversa” li se pregateste.

“Lovitura de maciuca” pentru liberali

Situatia este insa cu atat mai ingrata pentru liderii celuilalt mare partid, cu cat liderii PNL au clamat sus si tare impunerea “integritatii” si chiar au mizat totul pentru atragerea electoratului “sictirit” de actualii politicieni prin listele “morale” cu care se vor prezenta la locale. Insa, in ciuda semnalelor fara echivoc venite chiar si de la Palatul Cotroceni, “vulpile batrane” din partid, indiferent ca provin din fostul PDL sau dintre vechii liberali, continua sa traga sforile in cele mai importante organizatii ale PNL-ului. Astfel se face ca, in cazul Bucurestiului cel putin, oamenii lui Teodor Atanasiu au declansat un contraatac furibund, “Tase” fiind la un pas sa dea multe planuri initiale peste cap. Mai ales ca, orbiti sa ajunga cu orice pret sa candideze pentru anumite primarii de sector, pana si unii dintre fostii pedelisti au ajuns sa se milogeasca la Atanasiu sa nu le puna bete in roate. Iar aceasta atitudine este cu atat mai stranie cu cat, dupa cum dezvaluiam cu ceva vreme in urma, Klaus Iohannis si-a luat definitiv mana de pe cel cunoscut pana acum drept principalul om de combinatii din PNL. Iar acestui razboi fratricid pentru primarii, care numai a competitie interna nu mai seamana, i se adauga si rezultatele deloc multumitoare ale sondajelor de uz intern. Ceea ce il poate face pe Catalin Predoiu, care tot si-a anuntat intentia sa rupa in doua pisica penelista de la Bucuresti, sa dea foarte curand un adevarat tun de imagine pentru sine si pentru partid. Asta chiar daca “resetarea” din mers a candidaturilor ar reprezenta, totodata, o adevarata lovitura de maciuca pentru unii dintre “greii” liberalilor si pentru “pilele” acestora.

Se accepta “stranieri”

In acest moment, in anumite cercuri extrem de influente se vorbeste tot mai insistent, ca “ultima solutie” pentru revitalizarea principalelor partide, de acceptarea pe liste a unor “stranieri”. Oameni care nu au carnet de partid, nu au pus umarul la fostele campanii din teritoriu, dar care au marele avantaj ca sunt pe deplin “curati”, vin din afara atat de hulitei actuale clase politice si pot reprezenta astfel adevarati “magneti” pentru electoratul indecis. Care, in acest an, este mai numeros decat oricand, putand avea un rol decisiv pentru castigarea alegerilor.

author avatar
National
1.171 afisari

3 COMENTARII

  1. PSD SI PNL PORNESC CU ACEIASI PENALI, NU S-A SCHIMBAT NIMIC, SAU MAI NIMIC, RUSINE SA LE FIE.
    MAI MULT IN ACEST MOMENT PRIN MINISTERE „COLCAIE” MAFIA PSD SI PNL , DEBANDADA TOTALA PESTE TOT…

  2. Printre cauzele principale care au determinat bulversarea vietii publice si lipsa totala de proiecte valoroase de interes local sau national ce ar fi trebuit aplicate in ultimii 26 de ani in Romania pot fi enumerate (in afara celor de natura externa), urmatoarele:
    1. – LIPSA DE LEGITIMITATE A FORULUI LEGISLATIV sau a EDILILOR alesi, care isi insusesc puterea colectiva IN MOD NEFIRESC (miselesc) deoarece nu au votul majoritatii simple de 50% sau calificate de 75% din totalul alegatorilor cu drept de vot din colegiile teritoriale unde au depusa candidatura sau al cetatenilor romani cu drept de vot.
    Lipsa de legimitate se datoreaza si neprezentarii la vot a peste 60% dintre alegatori, (determinata la rindul sau de scandalurile pornite de la cumpararea de voturi sau estorcarea vointei politice a cetatenilor) ceea ce ilustreaza neincrederea populatiei in sistemul de administrare a puterii statului a carui autoritate se afla in stadiul disolutiei totale.
    Analiza legislatiei emise in perioada postdecembrista reliefeaza net faptul ca, clasa politica, prin violenta afisata fata de alegatori a urmarit in mod vadit satisfacerea si acoperirea unor interese, in primul rind de casta (parlamentari, notari, avocati, executori judecatoresti, justitiari, etc.) sau economice (decizind incorpore, impotriva firii, privatizarea unor obiective economice strategice) ignorind in mod ordinar interesele pentru realizarea binelui general al natiei romane.
    Intr-o societate moderna ce are la baza valoari esentiale, moralitatea, cunoasterea si rationalitatea, UN POLITICIAN DE ELITA (model) TREBUIE sa fie un intelept, cu manifestari specifice omului de stiinta. (Indivizi cu discernamintul afectat, semidocti, incompetentii si cei cu instincte de rechin nu au ce cauta in politica sau viata publica).
    In ciuda tuturor nenorocirilor abatute dupa 1989 asupra istoriei prezente a
    romanilor (din cauza unor ordinari din rindul lor) exista totusi o probabilitate ca o parte din asteptarile si sperantele colective ale acestora sa fie implinite cu ajutorul unor persoane elitiste (foarte putine) din societatea politica si a celor (foarte multe) stocate in bazinul electoral format din cei peste 60% cetateni romani cu drept de vot, absenti la alegeri, scarbiti de, pomenele electorale si actuala clasa politica sterila care nu se mai poate autopurifica.
    Referitor la algoritmul delegarii puterii colective si la posibilitatea de a isca reactii eficiente intre alegator si ales, in vederea normalizarii vietii publice (scoaterii rechinilor sau a brontozaurilor din viata politica), SOCIETATEA CIVILA, trebuie sa intervina si sa impuna modificari esentiale la legea electorala (fie si pentru a antrena interesul ori trezi speranta intregului electorat pe de o parte si pe de alta sa previna pe cit posibil aranjamentele electorale ale mafiotilor din politica romaneasca care la fiecare scrutin asteapta ca lipitorile sau taunii sa se infiga in epiderma cotribuabililor si sa suga nederanjati, timp de 4-5 ani, din vlaga poporului roman ori din resursele si bogatiile naturale daruite de divinitate acestuia), existind in acest sens mai multe variante posibile:
    – Una ca mandatul celui validat (ca presedinte al tarii, presedinte de consiliu
    judetan si primar) sa dureze doar pe perioada de timp egala cu rezultatul dat de procentul (din intregul mandat de 4 sau 5 ani prevazut) cu care a fost ales din totalul cetatenilor cu drept de vot existent in circumscriptia sau colegiu electoral in care a candidat, exceptind cazul celor care depasesc scorul de 75%.
    In cazul in care perioada, conform procentului (fractiei procentuale) cu care a fost ales, a exipirat, inlocuirea sa se faca pina la sfirsit de mandat (4 sau 5 ani) cu candidatii care urmeza in acelasi clasament realizat la respectivele alegeri.
    – A doua varianta posibila ar putea fi aceea daca nici un candidat nu primeste la alegeri votul a peste 50% dintre cetatenii cu drept de vot (din colegiu) sa ramana in continuare cel care se gaseste pe functia respectiva (aceasta ar fi posibila mai degraba in cazul presedintelui, primarilor si al presedintilor de consilii judetene).
    – A treia varianta, ca o completare la celelalte doua, se refera la legiferare
    obligativitatii votarii celor cu drept de vot cu posibilitatea aplicarii unor sanctiuni importante impotriva absentilor, fara argumente temeinice de la scrutin ori a celor care dau mita electorala sau au consumat bauturi alcoolice pe timpul campaniei electorale respectiv in ziua votarii;
    Pentru eficientizarea legislativului, parlamentarii trebuie alesi pe liste
    direct pentru comisiile de specialitate de catre elctorii (cu referinte morale si de competenta excelenta) fiecarei localitati desemnati la randul lor prin vot de catre cetatenii indreptatiti.
    2. – LIPSA DE REPREZENTATIVITATE A ACTULUI DE GUVERNARE care
    este dovedita de faptul ca, nu toate unitatile administrativ-teritoriale ale tarii (judete sau provincii) au reprezentanti in structurile centrale ale administratiei de stat (ceea ce a condus la consolidarea multor anomalii in care institutiile statului centrale sau locale sa fie constituite din gasti sau clanuri).
    Aceasta situatie, a permis exercitarea actului de guvernare in stil de haita constituita parca din hiene si incurajeaza formarea de structuri de tip mafiot.
    Aplicarea algoritmului enuntat, dar si nerespectarea principiilor competentei si moralitatii la angajarea si promovarea personalului in functiile publice a incurajat dezvoltarea clientelismului de tot felul si implicit risipa si batjocorirea resurselor umane valoroase, financiare si materiale ale tarii (inclusiv pierderea fondurilor financiare europene nerambursabile repartizate Romaniei), deoarece nu s-a delimitat cu fermitate pana la ce nivel ale structurilor statului se pot face numiri politice pe functii. Fiecare partid care a ajuns la guvernare, in ultimii 26 de ani a procedat fara scrupule la numiri si protectii politice ale clientelie sale, batjocorind functia publica intr-un stil cu mult mai abuziv decat l-ar fi practicat P.C.R.
    Ceea ce inspaiminta insa existenta fiintei nationale in cel mai grotesc mod este faptul ca (I)MORLITATEA si (IN)COMPETENTA in ROMANIA (caracteristici fundamentale pentru aprecierea inexistentei sau existentei sanselor pentru progres si civilizatie) se masoara cu unitati impuse de impostori, tradatori de neam si oameni care au discernamintul afectat din cele mai diverse motive.
    3. – NERESPECTAREA PRINCIPIILOR PRIVIND CONFLICTUL DE INTERESE SI DE COMPETENTA de catre cei care au ocupat ori sunt actualmente in functii publice. Aceste genuri de imoralitati au permis dezvoltarea lacomiei romanilor fara limite (lasind tara fara economie si administratie proprie sanatoasa), coruptia ajungind in aceste conditii la cote neimaginabile, mai ales in randul societatii politice.
    4. – LIPSA UNEI REGLEMENTARI care sa prevada, pana la ce nivel se pot face numiri politice (cu degetul aratator) in functii publice, dar si modul de DESTITUIRE DIN FUNCTIA PUBLICA, de catre autoritati apolitice (legal constituite), indiferent de rezultatul eventualei anchete penale in cazul comiteri de infractiuni, a celor ALESI sau care au fost NUMITI in structura guvernului ori in alte institutii publice si nu s-au achitat de sarcinile ce le aveau de indeplinit conform competentei sau responsabilitatilor asumate la preluarea functiei (indicatorii de performanta si criteriile de moralitate) consideram ca numai asa se va putea responsabila decizia politica si inaltul functionar public;
    5. – DECIZIILE POLITICE SI ACTELE GUVERNAMENTALE NU SUNT ELABORATE PE BAZE STIINTIFICE ORI PE CRITETII OBIECTIVE, ci cu ajutorul unor impostori multi fara discernamintul necesar si au ca tinta interese nelegitime ale diferiteleor grupuri si nu performarea politicilor publice sau realizarea bunului mers al interesului general al romanilor.
    6. – LIPSA DE EFICIENTA SI PERFORMANTA IN DOMENIUL ADMINISTRARII TERITORIALE A TARII deoarece din interese macheavelice nu a fost pusa in opera conceptia cu opt zone administrative in locul judetelor, ceea ce ar fi marit eficienta administrarii tarii odata cu reducerea de cel putin cinci ori a unor costuri cu aparatul functionaresc.

  3. Pentru a preveni aparitia altor diletanti sau escroci in sfera puterii politice, alegatorii romani trebuie SA VOTEZE, sau sa ofere picatura lor de putere publica spre gestionare numai CANDIDATIILOR (independenti sau membrii de partid) care indeplinesc urmatoarele criterii:
    – sa nu fie obositi sau epuizati de “eforturile politice sau civice” depuse in ultimii ani postdecembristi si mai ales din cauza activitatilor imorale (implicari in scandaluri publice ce nu fac cinste civilizatiei pe care dorim s-o construim) ori sa fi transferat (pentru a ascunde) capital romanesc in strainatate;
    – sa priveasca interesul particular prin prisma celui general si prin acelasi efort de gindire sa cuprinda deopotriva atat chestiunile abstracte cat si pe cele concrete; sa vada prezentul in lumina trecutului istoric, pentru scopuri nobile situate in viitor; nu trebuie sa le scape din vedere sau din procesul gindirii nici o parte a naturii umane sau a institutiilor omenesti; trebuie sa fie interesati de binele general si in acelasi timp sa vizeze teluri nobile pentru ei si semenii lor; sa fie distanti fata de ispite si incoruptibili, dar cu picioarele pe pamint (lucizi) ca niste oameni de stiinta;
    – sa nu faca parte din categoria persoanelor care au detinut functii publice in perioada postdecembrista (parlamentari, guvernanti, alesi locali, lideri ai societatii civile, sindicatelor, din mass-media sau din structura puterii domeniilor rezervate) si in acelasi timp, ei sau rudele lor pina la gradul patru sa fi avut direct sau prin firme intermediare afaceri cu statul, ori sa fi folosit fraudulos banii publici;
    – sa nu faca parte din categoria persoanelor imorale care au BENEFICIAT, datorita pozitiilor influente pe care le-au detinut anterior, DE CISTIGURI FINANCIARE, participind la jocuri piramidale de tip Caritas si fonduri de investitii prin care in mod constient au fost pauperizati milioane de cetateni ori au luat de la banci cu capital de stat imprumuturi lesnicioase acordate abuziv sau nerambursate, mai ales de la cele falimentate;
    – sa nu faca parte din categoria persoanelor care sub diverse forme, de mascare a necinstii, au beneficiat in mod abuziv (ilegal) de indemnizatii sau sume de bani insusite cu ocazia desfasurarii operatiunilor de privatizare a unitatilor economice de stat, sau ca membri in Consiliile de Administratie si Adunarile Generale a Actionarilor (in unitatile cu capital de stat) fara sa-si aduca vreun aport sau sa depuna efort (contributie pozitiva) ori au copiii scoliti inca din clasele primare, in srainatate;
    – sa manifeste si sa dovedeasca practic interes cetatenesc, maturitate si responsabilitate in gindire dovedite de pregatirea si experienta profesionala, calificarea civica, talentul si inclinatia necesara, manifestate intr-unul din domeniile managementului destinelor umane si sa cunoasca intrutotul realitatile celor pe care vor sa ii reprezinte;
    – sa nu fi avut probleme cu justitia din cauza ca au fost suspectati de savirsirea unor acte de coruptiei sau pentru a-si justifica averea; sa nu faca parte din categoria oamenilor de afaceri ajunsi in topul bogatilor, fara a manifesta transparenta in desfasurarea activitatilor comerciale;
    – sa manifeste intelegerea si convingerea cuvenita ca relatia POLITICA = MAFIOTISM + IMORALITATE + INCOMPETENTA + GOLANEALA nu mai are aplicabilitate in Romania si trebuie inlocuita cu ecuatia POLITICA = MORALITATE + COMPETENTA + DARUIRE PENTRU SEMENI + NOBLETE si ca in viata politica romaneasca nu mai este loc de demagogie;
    – pe linga aceste cerinte alegatori pot pretinde candidatilor (indepndenti, dar mai ales politicienilor), cu multa exigenta, sa indeplineasca oricare alte criterii pe care buna lor moralitate si credinta le considera necesare in vederea obtinerii de la parlamentari si edili, politici publice ori rezultate necesare pentru progres general.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger