AcasăDezvaluiriAnchetePonta ii schimba pe sefii Cancelariei si „Doi s’un sfert”!

Ponta ii schimba pe sefii Cancelariei si „Doi s’un sfert”!

Ca multi atatia alti politiceni care, de-a lungul ultimelor doua decenii, au visat ca vor putea controla serviciul secret al ministerului de Interne, si Victor Ponta se afla acum la un pas sa-si franga gatul. Chiar daca actualul premier a jucat cel mai tare pe aceasta carte, trecand DGIPI chiar cu japca, printr-o controversata hotarare de Guvern,  in subordinea sa directa.

Scandalurile au început să se ţină scai de şeful Cancelariei, Vlad Stoica

Numai ca, in ultima vreme, Ponta pare sa se fi convins pe deplin cam cate parale face „protectia interna” oferita de cei de la „Doi s’un sfert”. A carei conducere face, dupa buna traditie lasata mostenire de catre intemeietorul DGIPI, „Vulpea” Virgil Ardelean, propriile jocuri de interese, Gelu Oltean mergand si el la cel putin doua capete. Iar cel care ar fi trebuit sa supervizeze activitatea „Doi s’un sfert”, este vorba despre seful Cancelariei premierului, neexperimentatul in ale sistemului Vlad Stoica, nu doar ca nu a reusit sa-i tina in mana pe ipoteticii sai subordonati, dar a si fost prelucrat ca la carte de acestia. Asa ca, ajungandu-i cutitul informational la os, premierul este gata nu doar sa renunte la serviciile lui Gelu Oltean, pe care il suspecteaza de joc dublu, dar si sa-si sacrifice unul dintre cei mai vechi prieteni, Vlad Stoica. Ceea ce, politic vorbind, este o actiune de „autocuratire” cat se poate de logica si venita la tanc, cat inca nu este prea tarziu.

Cauta protectie informativa

Şeful DGIPI, Gelu Oltean, joacă la două capete

La cate „bombe” informationale i-au explodat in curtea Guvernului in ultima perioada, nici nu este de mirare ca Victor Ponta pare sa se fi decis sa schimbe partitura. Izolat fatis de catre restul serviciilor secrete, premierul a sperat sa creeze o bresa in sistem prin trecerea la propria Cancelarie a DGIPI. Insa aproape ca a ajuns sa creada ca mai bine il baga pe dracu’ in casa, decat sa se lege la cap cu „Doi s’un sfert”. Pentru ca informatiile de prima mana, cum ar fi vizita vicepresedintelui american Joe Biden la Bucuresti, a ajuns sa le afle tot de prin „National”, nicidecum de la subalternii lui Gelu Oltean, care se lafaie in deconturi generoase pentru operatiunile lor sub acoperire.

Victor Ponta s-a săturat să nu fie protejat informaţional la nivelul cuvenit unui şef de guvern

Insa, mai grav pentru Victor Ponta este faptul ca, dupa ce ca nu a reusit sa primeasca rapoarte informative la fel de profesioniste si de valoroase ca acelea intocmite de alte structuri informative, s-a trezit si ca oamenii sai de incredere pica unul dupa altul in mijlocul unor scandaluri cu iz de coruptie. Desi acestia, in frunte cu Dan Sova si chiar Vlad Stoica, beneficiau de protectia informativa a agentilor DGIPI. Asa ca, dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, Victor Ponta a demarat deja, fara stiinta celor doi, bineinteles, unele tatonari pentru a gasi o alta protectie informativa, pe care sa se poata baza cu adevarat.

Intre perversitate si lipsa de experienta

Iar explicatia pentru esecul proiectului lui Ponta de a-si crea propriul sistem informativ, care in teorie se dovedea unul mai mult decat necesar, se afla undeva la mijlocul drumului intre perversitatea profesionala caracteristica „puilor de Vulpe” de la „Doi s’un sfert” si lipsa de experienta a oamenilor sai de incredere. Pentru care palaria informationala s-a dovedit a fi mult prea mare. Si daca „virajele” lui Gelu Oltean erau monitorizate mai de mult de catre premier, se pare ca in ceea ce il priveste pe Vlad Stoica, picatura care a umplut paharul rabdarii sefului Guvernului este implicarea acestuia in scandalul EXIMBANK. Care, fie vorba intre noi, se afla de abia la inceput… Asa ca, pentru a nu-i exploda o noua „bomba” in birou, dar probabil si pentru a-l menaja intr-un fel pe vechiul sau prieten, Ponta se gandeste tot mai serios la varianta retragerii acestuia din fruntea Cancelariei intr-o functie mai putin expusa public. Pentru ca altfel nu se explica de ce s-ar interesa deja de „dosarele de cadre” ale posibililor inlocuitori ai acestuia.

Se da drumul la inregistrarile murdare?

Aceste miscari de trupe survin tocmai cand, dupa cum sustin mai multe surse din sistem, coabitarea dintre cele doua Palate este pusa la grea incercare de posibila aruncare pe piata a unor noi inregistrari a caror regie ar putea purta semnatura „Doi s’un sfert”. Numai ca, spre deosebire de acuzele reciproce de coruptie de pana acum, de aceasta data ar fi vorba despre niste inregistrari „murdare” care ar urma sa fie aruncate pe piata de catre „nucleul dur” al PSD. Ceea ce ar insemna o veritabila depasire a liniei rosii stabilita in pactul de coabitare, inevitabila „riposta” putand fi una devastatoare pentru premier. Care nu are niciun motiv sa deschida aceasta noua „cutie a Pandorei” si tocmai de aceea, probabil, vrea sa se asigure ca in spatele sau nu se fac si alte jocuri obscure ale celor interesati de a arunca in aer cu totul scena politica romaneasca.

author avatar
Catalin Tache
4.662 afisari

5 COMENTARII

  1. Tupeu sau altceva?
    “Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro. Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?”
    DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori?
    Ar fi interesant si nu numai…

  2. Poate il pune sef pe CarageaViorel salvador seful ipj gorj sa se scape gorjul de el
    Sa l ia la bucuresti ca la gorj a furat tot si a Privatizat si ipj gj

  3. Achizitii “in totalitate legale” la CFR Calatori, marca inregistrata, CARMEN MARIA POPESCU :
    Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice. Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători. Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”. Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului. Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei.
    O diferenţă peste valoarea contractului de 34.467 de euro”
    Ca la noi la nimeni!

  4. Subordonare politica a D.G.I.P.I. s-a dovedit, practic, cu claritate, a fi una nefireasca pentru bunul mers al sistemului judiciar, prin scandalurile mediatice care au avut loc in legatura cu acuzele aduse de-a lungul vremii de conducerile acestei unitati pentru presiunile politice exercitate asupra lor, dar si pentru modul cum sau in ce scop managerii acestei organizatii si nu numai au utilizat produsele munci lor specifice.
    Subordonarea D.G.I.P.I. factorilor POLITICI nu are asemanare sau corespondenta in tarile din U.E. ori cu democratie reala. Situatia existenta nu permite aplicarea principiului separatiei puterilor in stat, cea judiciara, de cea executiva (referitor la gestionarea informatiei judiciare din punct de vedere legal-procedural numai procurorul poate sa dispuna, aceasta nu trebuie se fie supusa judecatii sau deciziei unor persoane aflate in sfera politica sau sub inflienta vreunui factor politic) si impiedica astfel infaptuirea cu celeritate si obiectivitate a actului de dreptate sau de justitie sociala.
    Directia Generala de Informatii si Protectie Interna este o structura de
    informatii, cu subordonare directa PREMIERULUI (situatie nemaintalnita in tarile din U.E. sau cu democratie reala). Aceasta a fost infiintata dupa evenimentele petrecute in 1989, din motive istorice conjuncturale pentru a se oferi de munca unor cadre ce au apartinut vechiului sistem de informatii securistic existent pana in 1990. La aceasta fosta U.M. 0962 sau U.M. 0215 Bucuresti au activat si multi indivizi „dubiosi”, „ticalosi” care au influientat in sens negativ cultura organizationala a institutiei uneori chiar au manifestat atitudini ostile fata de mersul natural democratic al unitatii in interesul societatii romanesti.
    Fara just temei in perioada 2003-2004 din cadrul acestei structuri sub evidenta si/sau gestionarea sa, a inceput detasarea de personal, platit in valuta, (PILOSI) la ambasadele Romaniei din strainatate sub pretextul prestarii unor misiuni de atasat al MAI desi la fiecare ambasada se regasesc cadre SIE care asigura toate cele necesare specifice serviciilor speciale ori secrete. Acest personal cu familiile respective trebuie chemat urgent in tara ocazie cu care sumele aferente, irosite fara noima, sa fie realocate pentru rezolvarea unor situatii aflate in criza de fonduri.
    Daca partea din DGIPI care are in competenta „Protectia Interna” va fuziona in cadrul „Departamentului de Afaceri Interne”, celelealte componente cu atributii informativ-operative care nu se regasesc in conflict de competenta cu alte institutii ale statului sau structuri din sistemul de ordine publica trebuie subordonate obligatoriu sefului Politiei Romane pentru a valorifica produsul muncii lor, potrivit legii.

  5. Bibicule ,mai esti activ sau ai iesit la pensie ? Oricum,ceva este adevarat din ce spui.Corect partea de protectie trebuie sa mearga la A.I.,dar cu largirea competentelor si cu niste sefi tineri.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger