AcasăDezvaluiriAncheteNelu Iordache ii canta “balada” lui Ludovic Orban!

Nelu Iordache ii canta “balada” lui Ludovic Orban!

Conducand detasat in topul „denuntatorilor model”, in ciuda concurentei acerbe din ultima vreme, Nelu Iordache tocmai si-a dat obolul pentru relansarea unei anchete care poate zgudui din nou din temelii clasa politica. Sau cel putin atat cat a mai ramas din ea.

Ludovic Orban era nelipsit la lansările lucrărilor efectuate de Nelu Iordache

Iar de aceasta data, dupa cum sustin sursele noastre, cap de afis pe lista neagra ar fi liderul liberal Ludovic Orban, pe care acum il vor rascoli, cat de curand, amintirile de cand era ministru al Transporturilor. Un mandat cu desoebite realizari, cel putin pentru conturile firmei „Romstrade” a miliardarului din Adunatii Copaceni. Numai ca, fire recunoscatoare, uite ca Nelu Iordache se pare ca nu a uitat binele facut de bunul sau amic si, probabil cunoscand pasiunile muzicale ale acestuia din urma, i-a compus o adevarata balada in care ii lauda darzenia cu care a atribuit contractul pentru constructia soselei Transalpina.

Frati de jeep

270 milioane de euro a costat soseaua neterminată la care a lucrat ROMSTRADE

Printre multele pasiuni comune ale bunilor prieteni Ludovic Orban si Nelu Iordache se numara si autoturismele de lux. Insa cum pe vremea cand se afla in Opozitie liberalul nu prea avea cum sa-si satisfaca pe cont propriu costisitorul sau hobby, afaceristul din Adunatii Copaceni i-a sarit ina jutor si l-a dotat cu un ditamai „jipanul”. Pe care insa, in euforia produsa probabil doar de placerea de a conduce un asemenea bolid, politicianul l-a proptit in anul 2005, la intersectia strazilor Vasile Lupu si Aron Densusianu, intr-un tramvai. Iar persoana grav ranita a fost trecuta la „victime colaterale”. Peste doar trei ani insa, in 2008, Ludovic Orban a ajuns ministru al Transporturilor si s-a revansat cu varf si indesat.

Dedicatie de 270 milioane de euro

Nelu Iordache si-a adus aminte de combinatiile făcute cu Ludovic Orban

Nelu Iordache a primit pentru firma sa „Romstrade” o dedicatie de 270 milioane de euro pentru constructia soselei Transalpina. Nu din fonduri europene, ca in celalalt dosar in care este anchetat, ci direct de la buget. Si, normal, cu o asemenea infuzie fabuloasa de capital cu bani de la stat, „regele asfaltului” s-a apucat de lucru. Cum a putut si el. De fapt, cam in dorul lelii, daca este sa ne luam dupa dubla expertiza, contabila si tehnica, pe care procurorii anticoruptie o au atasata la dosarul tot mai stufos cu privire la Transalpina. Iar expertii au stabilit ca prejudicul estimat adus bugetului Ministerului Transporturilor in urma „fratiei” dintre Orban si Iordache se ridica la nu mai putin de 100 milioane de euro. Paguba reprezentata, de o parte, de degradarea imediata a unor portiuni de drum construite de „Romstrade”, dar mai ales de plata unor lucrari fictive, care pur si simplu nu s-ar fi efectuat in realitate. Mai mult, lucrarea nu a fost predata oficial nici macar in ziua de astazi, in urma intrarii „Romstrade” in insolventa, in data de 5 octombrie 2012, suspendandu-se contractul de executare a lucrarilor de modernizare a DN 67 C Bengesti – Sebes.

Nicio ancheta fara Udrea

Si cine ar putea sti mai bine dedesubturile acestei afaceri, una dintre cele mai profitabile facute vreodata de un om de afaceri cu statul roman, decat Nelu Iordache. Cel care nu s-a dat la o parte sa-l „umfle” pe fostul sau binefacator, Ludovic Orban, care ar fi dat orice sa nu ajunga erou  de „balada”. Mai ales ca Iordache a cantat-o nu la vreo carciuma, ci in birouirle procurorilor DNA. Dar liberalul nu e singurul protagonist al “baladei”, afaceristul din Adunatii Copaceni acordandu-i si Elenei Udrea un rol de frunte in epopeea platilor pentru constructia Transalpinei.

[poll id=”965″]

author avatar
Catalin Tache
4.527 afisari

1 COMENTARIU

  1. „Pentru că era criză în 2010 şi guvernul tot insista că trebuie să scadă cheltuielile bugetare de CRĂCIUN , apare Hotărârea de Guvern nr. 1.336 prin care s-a ajuns în situaţia în care subvenţia încasată de către marii operatori privaţi să crească considerabil în anul de criză.
    Curat – murdar cadou de sărbători!
    Practic, prin inginerii financiare a căror legalitate ne cam scapă(poate ne lamureste directorul de la Transporturi, Claudiu Dumitrescu), pentru anul 2010 REGIOTRANS a încasat o subvenţie de 126.178.130 RON, REGIONAL a primit 17.155.110 RON, iar TRANSFEROVIAR Grup SA a beneficiat de 8.841.040 RON.
    Culmea ironiei şi golăniei!
    Şi tot culmea e că adunate dau aproximativ 152.174.280 RON adică 79% din suma de 192.384.000 RON care cică s-a obţinut din restructurarea CNCF CFR SA. Păi destul de clar nu?
    Firmele astea private trebuiau plătite şi în 2011 şi de unde dacă nu din darea angajatilor afară?!
    Făcând puţin istoric, aflăm că statul român a dezvoltat firmele private finanţându-le în perioada 2008-2010 cu suma totală de 216.743.350 RON (45.805.000 RON în 2008, 57.345.000 RON în 2009 şi 126.178.130 RON în 2010), numai în cazul REGIOTRANS SRL.
    Adunate dau vreo 51 milioane EURO , gaură la bugetul de stat.
    Dacă adăugăm şi subvenţiile primite de REGIONAL – 23.612.110 RON (6.457.000 RON în 2009 şi 17.155.110 RON în 2010), respectiv 8.841.040 RON primită de TRANSFEROVIAR Grup SA în 2010, rezultă bani daţi de stat pe prosperitatea privaţilor în sumă de 249.196.500 RON , adică aproximativ 58 milioane EURO.
    Sigur, oamenii de afaceri vor sări în sus şi vor spune că sumele astea sunt primite pentru un serviciu social, dar atâta timp cât finanţarea este asigurată de stat pentru trenuri care circulă goale şi nu le verifică nimeni dacă chiar fac numărul de kilometri pe care-l pretind iar veniturile proprii tind spre zero absolut, nu prea înţelegem cum e denumită chestia asta o AFACERE!
    ISTORIA SE AMPLIFICĂ ÎN 2011, când GANEA IORGU şi COMANA COSTEL şi-au pus în cap să obţină de la stat sume colosale.
    De parcă nu era de ajuns mărinimia deosebită a statului român, care prin HG nr.746/20.07.2011 a stabilit valoarea subvenţiei pentru REGIOTRANS SRL Braşov, la suma de 19,79 lei/tren/km, reprezentând un total cadou pentru anul 2011 de cca. 147 milioane lei, adică vreo 34 milioane euro, cei doi crai de la răsărit sar ca arşi şi pretind nici mai mult nici mai puţin decât aceeaşi sumă care se achită companiei de stat, deşi costurile transporturilor efectuate de SC REGIOTRANS SRL nu justifică această cerere, iar Hotărârea de Guvern stabileşte clar cum trebuie făcut calculul.
    Păi bine fraţilor, sunteţi firmă comercială privată sau asistaţi social?
    Nu ajunge că toate trenurile voastre circulă goale, sunt ca vai de ele dar aţi înscris în documentele contabile şi curse suplimentare (mai mult decât cele contractate prin HG 746/20.07.2011) pentru a primii o subvenţie şi mai mare ?
    Se vede că vă ajută din plin unii diriguitori de prin minister.
    Prietenii SCHIAUCU, DOROBANŢU, STEFĂNESCU şi MAIER ştiu ce spunem şi de ce, dar până la urmă va afla şi doamna BOAGIU ,SILAGHI, FENECHIU, …?
    Cifrele în sine poate nu spun multe dar devine macabru când constatăm că în cazul REGIOTRANS SRL suma reprezintă cca. 86 -90% din totalul veniturilor, la REGIONAL SRL – 89-91%, iar la TRANSFEROVIAR SA – 70%.
    Pentru ce să vă mai subvenţionăm din buzunarul nostru al tuturor?
    POATE DOAR PENTRU CA SĂ INTRAŢI, CULMEA, ÎN TOP 300 ?
    Conform topului „300 cei mai bogaţi români” dat publicităţii de revista CAPITAL în octombrie 2011, COMANA COSTEL (aflat pe locul 162) are o avere estimată de cca. 35-38 milioane de euro, GANEA IORGU (aflat pe locul 240) are o avere estimată la cca. 23-25 milioane de euro, iar valoarea reală a societăţilor comerciale deţinute de cei doi este de cca. 58-63 milioane de euro.
    Culmea este că în mod real (analizând HG nr.746/20.07.2011 şi cele similare din anii 2009 şi 2010) profitul se datorează exclusiv subvenţiilor obţinute de la stat şi atunci…
    CUM RĂMÂNE CU ANII DE CRIZĂ ÎN CARE ANGAJATII TREBUIE SĂ FIE CONCEDIAŢI ŞI SALARIILE DIMINUATE?
    Probabil că cei doi români bogaţi vor spune acum că nu e adevărat şi că o parte din profit a fost realizat de SC RC CF TRANS SRL care nu primeşte subvenţie. Frumuseţea este că întradevăr acestă firmă nu primeşte subvenţie, dar a primit mai mult cadou o bună parte din calea ferată (închiriată tot de la stat) pentru care încasează şi face chipurile profit din Taxa de Utilizare a Infrastructurii, taxă încasată de la cine credeţi evident în mare parte de la REGIOTRANS, care, nu-i aşa, are fondurile în principal tot de la statul român?”
    Si au urmat 2012 , 2013 , 2014 si 2015 , dezastrul pentru CFR Calatori continua cu DOROBANTU VALENTIN , SECARA VASILE, ETC. ?
    SI TOTUSI, CINE PLATESTE ?
    D N A , AVETI CUVANTUL…

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger