AcasăDezvaluiriAncheteNava amiral a Politiei de Frontiera, „cuibusor de nebunii”!

Nava amiral a Politiei de Frontiera, „cuibusor de nebunii”!

Desigur ca romanii sunt adevarati campioni mondiali la intinatul simbolurilor nationale, dar ca exista ra­poarte informative care atrag atentia asupra mai multor posibile anomalii petrecute la nivelul unei structuri de elita a sistemului de siguranta nationala parca este prea de tot. Mai ales ca unele suspiciuni planeaza tocmai asupra navei amiral a Politiei de Frontiera, ambarcatiunea „Stefan cel Mare”, care asigura buna parte din paza granitei ma­r­i­time a Uniunii Europene.

Oare chestorul Ioan Buda, seful IGPFR, stie ce se întâmplă în subordinea sa?

Si, pe langa multe misiuni executate cu maxim profesionalism de „vedeta” marinei romanesti, se pare ca, totusi, unii sefi de la nivelul IGPFR si chiar al Ministerului de Interne au cam inceput sa confunde lucrurile. Iar situatia este cu atat mai exploziva cu cat deja, din cate reiese din informatiile intrate in posesia noastra, una din structurile specializate in combaterea unor astfel de fapte se afla in plina ancheta pentru a afla ceea ce se intampla atunci cand „Stefan cel Mare” iese in larg mai mult de 10-12 mile marine.

Ioan Buda, seful IGPFR

Pana acum fara succes, ce-i drept. Insa aici lucrurile se complica si mai mult, pentru ca de vina pentru „scurtcircuitarea” misiunilor sub acoperire de pana acum ar putea fi chiar unii „colegi” de la DIPI, de pe vremea cand Gelu Oltean era „tatucul” controversatei unitati „Doi s’un sfert”.

27 milioane de euro

Acesta este pretul aproximativ al celei mai performante nave din flota Ministerului de Interne, care a fost lansata la apa in anul 2010. Este vorba despre o ambarcatiune maritima de supraveghere tip OPV (Offshore Patrol Vessel), care a fost achizitionata in principal pentru ca tara noastra sa-si respecte cel putin o parte din obligatiile asumate fata de Uniunea Europeana pentru accederea Romaniei in Spatiul Schengen. Ce-i drept, in Schengen inca nu am intrat, dar „Stefan cel Mare”, cum este numita nava amiral din subordinea IGPFR si care poarta indicativul MAI 1105, a participat nu doar la obisnuitele patrulari din apele teritoriale romanesti din Marea Neagra, dar si la mai multe misiuni internationale, inclusiv cele FRONTEX. Iar partenerii straini au apreciat intotdeauna ca una pe deplin profesionista participarea navei „Stefan cel Mare”.

SCOMAR este neputincios

„Stefan cel Mare“ a participat la actiuni de capturare a braconierilor turci de calcan si a unor emigranti sirieni

Drept urmare, cu atat mai surprinzatoare pot parea suspiciunile aparute de ceva vreme asupra ambarcatiunii, mai ales ca este vorba chiar despre nava amiral a Politiei de Frontiera. Numai ca exista informatii temeinic verificate privind anumite aspecte cel putin dubioase ale activitatii navei. Care, ce-i drept, in misiunile internationale se comporta exceptional. In schimb, unele misiuni „de rutina” au ridicat mari semne de intrebare, mai ales cand acestea au loc cu preponderenta dincolo de limita unde programul SCOMAR repezinta un adevarat „big brother” care monitorizeaza tot. In schimb, atunci cand o nava iese in larg dincolo de aria de supraveghere a radarelor de pe tarm, este posibil sa se intample orice…

Pescadoarele turcesti

Insa dupa cum sustin sursele noastre, toate aceste merite sunt umbrite de nenumarate informari privind unele stranii coincidente in care sunt prinsi unii sefi din IGPFR si nu numai. Astfel, cu toate ca „Stefan cel Mare”, de-a lungul vremii, a surprins in flagrant mai multe pescadoare turcesti venite sa braconeze calcan in apele teritoriale romanesti, exista informatii ca aceste capturi sunt totusi ciudat de rare fata de adevaratele dimensiuni ale fenomenului infractional. Mai mult, se sustine ca, in ultima vreme, nava amiral s-ar fi specializat mai mult in vanatoarea de pescari ilegali ucraineni si bulgari, considerati rivalii de moarte ai turcilor pe piata neagra a calcanului. Iar toate aceste suspiciuni au la baza inclusiv ratarea unei actiuni de control inopinant a navei „Stefan cel Mare”, care ar fi fost asteptata la chei pentru perchezitii, dupa intalnirea neraportata, dincolo de „ochii” SCOMAR, cu un pescador turcesc. Numai ca, in urma unei posibile scurgeri de informatii, nava ar fi raportat o defectiune tehnica si si-ar fi amanat intoarcerea la tarm.

De, ca marinarii…

Alte informari incendiare cu privire la ce se petrece la bordul navei cand aceasta se afla in larg se refera la celebrele „chermeze” care au loc aici, unde protocolul ar fi unul full-option, cu de toate, si se pare ca nu este vorba doar de specialitatile culinare. Pentru ca unii din maharii de la Bucuresti din cadrul DIPI (care participau „in control” la unele misiuni de genul acesta si care sunt cunoscuti drept apropiati ai fostului sef al „Doi s’un sfert”, chestorul Gelu Oltean) si-ar fi adus cu ei „la pachet” si niscaiva „colege sub acoperire”. Insa cum la aceste party-uri pe mare ar fi participat, in anumite cazuri, chiar si unii sefi din MAI, toata lumea de la bord pare sa fi fost multumita…

author avatar
Catalin Tache
6.674 afisari

2 COMENTARII

  1. Pe langa multe alte cadouri ori favoruri si PROTOCOLUL EXCELENT acordat MAHARILOR din MAI, GUVERN si Parlament, pe nava amiral „Stefan cel Mare” din subordinea IGPFR ce poarta indicativul MAI 1105 l-a ajutat pe BUDA si alti impostori sa avanseze fara merite in toate directiile si sa primeasca fara numar grade profesilonale si medalii……….Ro este o adunatura de nevertebrate condusa de NAPARCI si LIPITORI.

  2. „Comana era divortat, avea un copil din casatorie, dar femeia cu care era in avion era secretara acestuia, care a fost si ea angajat la firmele acestuia si cu care avea o relatie de mai multa vreme. Comana era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
    De altfel, mai multe bunuri ale familiei erau trecute pe diverse firme.
    Comana si-a inceput activitatea ca sef de gara, de unde a fost repede recuperat de fostul coleg si bun prieten, Liviu Dragnea si propulsat in zona afacerilor de milioane de euro.
    Costel Comana, fostul sef de la RegioTrans, gasit mort intr-un avion, a fost coleg de facultate cu Liviu Dragnea, facea parte din cercul de apropiati ai acestuia si ai sotiei sefului PSD.
    De asemenea, Comana era un protejat de al lui Dragnea si, la fel ca si un alt coleg de la facultate de la Tel Drum, se ocupa de afaceri care erau cu regim preferential din zona sefului PSD, fiind suspectat ca este paravan pentru aceste inginerii financiare.
    Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
    Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
    „ Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”
    Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana, era în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana”

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger