AcasăDezvaluiriAncheteMircea Banias i-a dat lui Radu Stroe “perversa” din Portul Constanta

Mircea Banias i-a dat lui Radu Stroe “perversa” din Portul Constanta

Pana sa bulibaseasca definitiv Codul rutier si sa le dea angajatilor MAI banii care le revin pe 2013, Radu Stroe are o cu totul alta prioritate absoluta: restructurarea DGIPI si DGA. Iar la o adica, masura poate fi chiar una benefica, daca nu cumva, dupa cum suspecteaza alte structuri ale statului, in spatele grabei ministrului de Interne nu s-ar ascunde alte interese particulare.

Legaturile lui Mircea Banias cu Portul Constanta sunt monitorizate de mult timp

 

Eugen Bogatu tine legatura intre Constanta si Bucuresti
Eugen Bogatu tine legatura intre Constanta si Bucuresti

Mai ales ca decizia de a taia in carne vie a fost luata de Stroe la foarte putin timp dupa ce „National” a dezvaluit in exclusivitate ca pana si Crin Antonescu i-ar fi retras sprijinul, dupa ce presedintele PNL ar fi fost informat ca ministrul liberal a picat pe tehnica. Mai mult chiar, se vorbeste ca unii ofiteri anticoruptie, ca si colegii lor de la „Doi s’un sfert”, ar fi sapat prea adanc si au dat de subita prietenie dintre seful lor ierarhic si senatorul Mircea Banias, un client mai vechi al DNA.

Cal troian

Speriat ca pana si seful sau de partid vrea sa-l lase sa se pregateasca in liniste de… sefia SRI, Radu Stroe recurge la gesturi disperate pentru a-si salva pozitia. Iar cum, mai mult ca sigur, banuieste ca „sifoanele” catre Crin Antonescu pot proveni de la DGA, pe filiera DGIPI, ministrul de Interne a decis restructurarea de urgenta a acestora. Sau, mai bine zis, destructurarea celor doua directii. Care, dupa cum sustin sursele noastre, ar fi sapat prea adanc si s-au intersectat cu o ancheta paralela care il priveste pe senatorul Mircea Banias. Pe cand era la PDL, acesta a fost „calul troian” folosit de catre procurorii anticoruptie pentru destructurarea celei mai mari retele de evaziune fiscala care opera in Portul Constanta, interceptarea convorbirilor sale telefonice ducand la retinerea a 50 de persoane si audierea mai multor lideri politici si ministri din cabinetul Boc. Numai ca Banias a fost lasat in libertate, desi acesta era suspectat oficial de trafic de influenta, in urma interventiilor facute la mai multi ministri pentru salvarea posturilor unor apropiati din Constanta.

Deja vu la Interne

Printre cei care au platit pe atunci scump apropierea de Mircea Banias s-a numarat atat fostul sef al SIPI Constanta, Dan Secareanu, cat si insusi secretarul general al MAI, Laurentiu Mironescu, care au ajuns dupa gratii. Iar cum intre actualul presedinte al Comisiei de privatizare din Senat si ministrul de Interne pare sa se fi legat o prietenie bazata pe sprijinirea carierei unor ofiteri controversati din Constanta, anchetatorii care monitorizeaza cazul aproape ca traiesc un sentiment de deja vu. Mai ales ca printre cei care s-au zbatut ca unii ofiteri superiori de politie din Constanta, unii dintre ei puternic racordati la gruparea „chestorilor lu’ peste”, sa fie pastrati pe functii se afla si o mai veche cunostinta a procurorilor DNA.

Bogatu, tot bogat!

Este vorba, din informatiile intrate in posesia noastra, de fostul director al Portului Constanta, Eugen Bogatu. De altfel, in ciuda problemelor cu justitia avute, generosul sponsor liberal isi pastreaza inca influenta cu privire la afacerile derulate in Portul Constanta. Considerat, de altfel, cea mai mare poarta de intrare a marfurilor de contrabanda in Uniunea Europeana. Iar tocmai in acest context, Radu Stroe incearca acum trecerea DGIPI si DGA in propria subordine. Si chiar daca ii iese miscarea, desi noi zicem ca nu mai are timpul necesar in fruntea MAI, cum ramane cu ancheta DNA? Mai ales daca „blestemul Banias” a apucat deja sa loveasca din nou…

author avatar
Catalin Tache
2.787 afisari

1 COMENTARIU

  1. Dna. Ramona Manescu , 14 000 de salariati de la CFR CALATORI va cer demisia Managerului privat , DOROBANTU VALENTIN ! Ajunge cu bataia de joc .

    “Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat. Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi, şi astfel prin noul mers al trenurilor intrat în vigoare la jumătatea lunii decembrie 2013 au fost scoase peste 200 de trenuri de pe rute rentabile. În ultima perioadă, Valentin Dorobanţu, omul garantat de Relu Fenechiu, este preocupat să blocheze accesul ceferiştilor de pe calculatoarele companiei la site-urile ziarelor care fac dezvăluiri despre şmenurile sale. Însă, site-ul noului mers al trenurilor este nefuncţional de la intrarea în vigoare a acestuia, şi astfel compania de stat este practic sabotată chiar de către managerul privat care ar trebui să o rentabilizeze. Mai nou, Valentin Dorobanţu a propus Consiliului de Administraţie înfiinţarea Direcţiei de Audit (direcție care trebuia sa existe încă de la numirea acestuia în funcţie de către Fenechiu), post care, este destinat Roxanei Cozmanciuc, fina lui Relu Fenechiu. De fapt, Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate. Însă, Dorobanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul directoarei Dana Galbeni Răchilă, prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerului privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu. De fapt, familiile celor două doamne au avut, în anii trecuţi, împreună o firmă (Bononnia Caffe SRL Bucureşti) pe care au vândut-o către alţi acţionari.”

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger