AcasăDezvaluiriAncheteMinisterul Transporturilor, bara-bara cu Gruia Stoica

Ministerul Transporturilor, bara-bara cu Gruia Stoica

Incredibil, dar adevarat. In timp ce procurorii anticoruptie strang latul anchetelor in jurul lui Gruia Stoica, care este deja judecat pentru comiterea unor fapte de coruptie, miliardarul din Toflea continua sa dea „tunuri” de sute de milioane de euro pe spatele Ministerului Transporturilor.

Ioan Rus nu este recunoscut de sef de catre unii din subordonatii sai

Unde, desi actualul titular al portofoliului, Ioan Rus, si-a luat toate masurile pentru a sparge „buboiul” gruparilor de interese de la varful ministerului, inclusiv prin aducerea unor consilieri cu vasta experienta in sistem, „cartitele” lui Gruia Stoica de la conducerea CFR Marfa continua sa faca legea. Si sa piarda pe banda rulanta contracte in defavoarea rivalului privat Grup Feroviar Roman, modul in care echipa manageriala a CFR Marfa se prezinta la licitatii intarind suspiciunile ca, practic, Ministerul Transporturilor merge bara-bara cu Gruia Stoica. Cel care profita de fiecare data de „scaparile” facute de oamenii Elenei Petrascu, ultimul exemplu fiind cel al lui George Buruiana, recunoscut de altfel drept un „gruist” fanatic.

Ce mult conteaza 0,2 la suta!

Gruia Stoica are in continuare un cuvant greu de spus la MT

In urma cu ceva vreme, intr-un mod de-a dreptul misterios, chiar in timp ce Gruia Stoica inca nu stia daca va fi judecat in stare de arest sau sub control judiciar, compania acestuia, GFR, a reusit sa dea o lovitura de proportii companiei  de stat, CFR Marfa. Cele doua societati rivale au participat la licitatia pentru obtinerea unui contract de 100 milioane de euro de la Combinatul National al Lignitului Oltenia, privind transportul carbunelui pe calea ferata. Numai ca, desi echipa manageriala a CFR Marfa avea aprobat un buget cu care putea castiga lejer licitatia, in utima clipa s-a hotarat sa se meraga cu o oferta „secreta” de 256,3 milioane lei. Si, imediat, GFR-ul lui Gruia Stoica a „ghicit” la centima oferta companiei de stat, facand o oferta cu doar 200.000 de euro mai putin. Suma infima la acest nivel, dar suficienta pentru ca Gruia Stoica sa le sufle cele 100 milioane de euro bugetarilor de la Ministerul Transporturilor.

Cacealmaua din Serbia

George Buruiana este omul lui Gruia Stoica

Iar schema pare sa se fi repetat, nu de mult, la o licitatie externa din Serbia. Unde, din nou, echipa manageriala a CFR Marfa a reusit „performanta” sa mearga „bara-bara” la pretul propus cu competitorul GFR, care, la mustata, ii va mai sufla astfel un nou contract pe bani grei. Si deja procurorii DNA sunt cu nervii intinsi de „rateurile” manageriale ale directorului George Buruiana, cel care parca face adevarate minuni pentru a putea pierde tot ceea ce se poate in fata companiei lui Gruia Stoica.

Directorul CFR Marfa, administrator si la o firma privata

Insa, intr-un fel, nici nu este de mirare, tinand cont de istoricul relatiei dintre cei doi. Astfel, in timpul unui mandat anterior la sefia CFR Marfa, George Buruiana a pasat cele mai bune vagoane de transport carbune ale companiei de stat catre firma lui Stoica. A fost rasplatit apoi regeste de omul de afaceri caci, dupa ce Buruiana a plecat de la stat, acesta a fost numit imediat director general la SERVTRANS. Adica  firma aceluiasi Gruia Stoica, al carui soldat credincios pare sa fi ramas Buruiana si acum, dupa ce se afla din nou pe cai mari la Ministerul Transporturilor. Si unde, sub „inaltul patronaj” al Elenei Petrascu, protectoarea sa din umbra, pare sa-si bata joc pe fata de „auditul” lui Ioan Rus, ministrul care ar vrea sa sparga aceasta gasca infractionala. Desigur, ramane de vazut si daca poate, sperantele miilor de angajati care se zbat in „ghearele” falimentului indreptandu-se deja mai mult catre procurorii Laurei Codruta Kovesi decat catre proprii conducatori.

Solutia finala

Din informatiile intrate in posesia noastra, George Buruiana face obiectul mai multor anchete complexe ale DNA. Pe de o parte sunt verificate si alte licitatii asemanatoare pierdute suspect in fata GFR-ului pe la Gorj, Galati, in Serbia sau in alte parti. Tot Buruiana este cel care a incercat, pe cand era consilier personal al lui Dan Sova, sa unifice „cu japca” trei institutii separate, Autoritatea Rutiera Romana, Registrul Auto Roman si Inspectoratul de Stat pentru Controlul Traficului Rutier.

Contractele de transport al carbunelui sunt pierdute pe banda rulanta de CFR Marfa in fata GFR

Totul pentru a se pune astfel mana pe milioanele de euro produse de catre RAR. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca actele intrate in posesia noastra arata ca, in timp ce se ocupa de „reorganizarea” CFR Marfa, directorul companiei este si administrator al CER –FERSPED SA, societate mixta romano-ungara care are drept principal obiect de activitate tocmai transportul de marfa pe calea ferata. Insa, daca DNA nu va interveni la timp sau daca Ioan Rus nu va reusi prin forte proprii stoparea acestei „hemoragii” catre GFR – bineinteles, asta doar daca ministrul mai are de gand sa continue la conducerea Transporturilor – se pare ca grupul de „cartite” al Elenei Petrascu va reusi sa adopte „solutia finala” pentru CFR Marfa. Care, dupa cum suspecteaza anchetatorii, ar consta in falimentarea companiei de stat si preluarea sa de catre miliardarul Gruia Stoica.

 

author avatar
Catalin Tache
4.078 afisari

3 COMENTARII

  1. Tupeu si nesimtire la maxim ?
    “Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro.
    Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare.
    Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători.
    Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?”
    DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori?
    Ar fi interesant si nu numai…
    “Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca”
    Sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Dorobantu Valentin, Carmen Maria Popescu, Miu Ileana,Liliana Constantinescu,Claudiu Dumitrescu, Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,etc?
    Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a susnumitilor in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
    Sub privirea neputincioasa a ministrului Ioan Rus , directorul general VASILE SECARA impreuna cu directoarea de achizitii CARMEN MARIA POPESCU isi fac de cap in continuare ?
    “SNTFC CFR Călători SA n-are un picior în groapă cum s-ar putea crede, ci foștii manageri au săpat în jurul ambelor picioare ale companiei ditamai canionul.
    Ei, și?
    Asta n-a împiedicat niciodată pe nimeni să spargă pușculița și să afunde și mai mult firma în datorii.
    Dar cum aceste datorii trebuie monitorizate cu precizie, CFR Călători tocmai a achiziționat servicii informatice în valoare de 7.210.844 de lei plus TVA.
    Dacă ați văzut cum arată site-ul CFR, cît de funcțional sau cît de bine merg serviciile de rezervare online ori computerele de prin gări, veți spune că da, era momentul pentru o schimbare de aproape două milioane de euro.
    Da, numai că serviciile informatice au fost atribuite, fără licitație, exact aceleiași firme care prestat și pînă acum: SC Informatica Feroviară SA(unde este mare sefa nimeni alta decat sotia managerului privat DOROBANTU VALENTIN cel care a devalizat pur si simplu CFR CALATORI in anul 2013 ?).
    Adică așa e frumos: ăia sînt niște incompetenți, subsidiari ai CFR, dar le plătim două milioane de euro pentru că altfel nu au clienți și mor de foame.
    Așa, mai bine moare toată lumea de foame, într-o mare frăție a incompetenților”

  2. O vb. veche spune ;prostul pina nu e si fudul parca nu e prost destul!.Nu era de ajuns ca saboteaza Romania,anulind construirea de autostrazi,acum din nepricepere pierde contracte al CFR marfa in defavoarea lu’ Gruia!,si tot inghimfat este…E unul din partizanii lu’ Basescu la referendum care si-a sabotat colegii si PSD-u’ facind totul ca Basescu sa nu fie demis..La Cluj de fapt PD si PSD se confunda total!,unu-i unu si altu-i celalalt…

  3. „Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, VASILE SECARA a fost „uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national.
    Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice „parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top.
    La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care nu a mai organizat o licitatie, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si intabulat.
    Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara.
    In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia.
    Inainte de Paste, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei.
    Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor.
    In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical.
    Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au „imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.”
    Bravo domnule ministru RUS, psd-ul o interminabila pepiniera penala.
    RUSINE SA VA FIE PE CINE ATI PROMOVAT.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger